jak usunąć śrubę z mocowania |
Autor |
Wiadomość |
wyrobekj
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 30 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-07-2011, 18:42 jak usunąć śrubę z mocowania
Bolid: Seicento Fun 900 |
|
|
Pytanie do osób, które to kiedyś fizycznie robiły, proszę o nie odpowiadanie na gruncie teoretycznym. Mam silniczek od wycieraczek w pełni sprawny, ale pękła śruba mocująca go do samochodu dokładnie przy końcu mocowania (metalowej części silniczka gdzie było miejsca na wkręcenie śruby). Innymi słowami, zamiast dziury w którą się wkręca śrubę ja mam tam wkręcony kawał śruby, której nie ma jak wyjąć.
I teraz pytanie, czy ja dobrze myślę, że wziąć wiertło cienkie do metalu, silniczek do imadła i rozwiercić tę śrubę? Wyjdzie po kawałku w ten sposób? Czy też jej nawet nie próbować wyjmować tylko na nowo nagwintować czyli wywiercić nowe mocowanie na w tej śrubie?
Jakieś porady techniczne jak to robić, żeby zrobić to poprawnie? |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 28-07-2011, 19:17
Bolid: Seicento |
|
|
wywiercić mniejszy otwór i wykrętak do urwanych śrub użyć powinno pujść coś jak to |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
wyrobekj
nówka sztuka ;)
Dołączyła: 30 Gru 2010 Posty: 3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2011, 17:34 wykrętak
Bolid: Seicento Fun 900 |
|
|
Wykrętaki już kupiłam, jednak pociągają za sobą kolejne pytanie, w którą stronę ma się obracać wiertarka - zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-07-2011, 19:19 Re: wykrętak
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
wyrobekj napisał/a: | Wykrętaki już kupiłam, jednak pociągają za sobą kolejne pytanie, w którą stronę ma się obracać wiertarka - zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie. | Sam sobie odpowiedziałeś. Wykrętak to jest wiec raczej w przeciwnym kierunku jak wskazówki zegara powinno iść by wykręcić pozostałość śruby a nie wkręcić ją głębiej. Nie ma instrukcji? Pewno będzie trzeba mniejszy otwór nawiercić w urwanej śrubie pod wykrętak by chwycił i wykręcił |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
marcelmax
Bywalec
Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Kwi 2007 Posty: 81 Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
|
Wysłany: 29-07-2011, 20:17
Bolid: Seicento |
|
|
i do wkrętaków używaj uchwytu do gwintowników a nie wiertarki |
_________________ SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo
 |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 08-08-2011, 18:57
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
marcelmax napisał/a: | wywiercić mniejszy otwór i wykrętak do urwanych śrub użyć powinno pujść coś jak to |
Czy takim wykrętakiem wykręcę odpowietrznik hamulcowy. Bo chciałem odkręcić odpowietrznik i mi się ukręcił tam gdzie zaczyna się gwint |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 08-08-2011, 19:10
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Myślę że tak. Odpowietrznik to też w sumie śruba jakby nie patrzeć z gwintem prawym. I już z otworem wykonanym. Jeśli jest to odpowietrznik z przedniego zacisku to można się pobawić ale jak z tylnego cylinderka to czy warto zaopatrywać się w wykrętaki które za darmo nie są a sam cylinderek kosztuje kilkanaście złotych. Oczywiście może się urwać przewód hamulcowy przy wymianie cylinderka i zapewne by tak było ale trzeba przemyśleć . Decyzję zostawiam zainteresowanemu. Co do pytania czy pójdzie wykręcić wykrętakiem urwany odpowietrznik to odpowiedź brzmi ... powinno dać radę |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 08-08-2011, 19:23
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
A to hamulec przedni czy tylny? Tylne cylinderki kosztują 15zł za sztukę więc czasem nie warto reanimować starych (u siebie tak wymieniłem na nowe). |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 08-08-2011, 20:55
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
gandw napisał/a: | A to hamulec przedni czy tylny? Tylne cylinderki kosztują 15zł za sztukę więc czasem nie warto reanimować starych (u siebie tak wymieniłem na nowe). |
Zacisk przedni w polonezie Borewiczu, trzyma się raczej mocno jak ukręciłem ten odpowietrznik na klucz numer 8 czyli M5 ?? |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 08-08-2011, 21:40
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
A zostało coś odpowietrznika? Czy równo z zaciskiem urwało? Bo może najpierw spróbować przyspawać śrubę i za to pociągnąć? A dopiero w ostateczności rozwiercać. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 08-08-2011, 22:28
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
Po samym zacisku , zacząłem rozwiercać powoli do 4mm i myślę że śrubę wsadzić i przyspawać lale przecież ten odpowietrznik siedzi na tyle mocno że jak urwał głowę odpowietrznika to może się to samo stać się z śrubą i będzie robota na darmo. |
|
|
|
 |
|