FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jak usunąć śrubę z mocowania
Autor Wiadomość
wyrobekj 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 30 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 28-07-2011, 18:42   jak usunąć śrubę z mocowania
   Bolid: Seicento Fun 900


Pytanie do osób, które to kiedyś fizycznie robiły, proszę o nie odpowiadanie na gruncie teoretycznym. Mam silniczek od wycieraczek w pełni sprawny, ale pękła śruba mocująca go do samochodu dokładnie przy końcu mocowania (metalowej części silniczka gdzie było miejsca na wkręcenie śruby). Innymi słowami, zamiast dziury w którą się wkręca śrubę ja mam tam wkręcony kawał śruby, której nie ma jak wyjąć.
I teraz pytanie, czy ja dobrze myślę, że wziąć wiertło cienkie do metalu, silniczek do imadła i rozwiercić tę śrubę? Wyjdzie po kawałku w ten sposób? Czy też jej nawet nie próbować wyjmować tylko na nowo nagwintować czyli wywiercić nowe mocowanie na w tej śrubie?
Jakieś porady techniczne jak to robić, żeby zrobić to poprawnie?
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 28-07-2011, 19:17   
   Bolid: Seicento


wywiercić mniejszy otwór i wykrętak do urwanych śrub użyć powinno pujść coś jak to
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
wyrobekj 
nówka sztuka ;)

Dołączyła: 30 Gru 2010
Posty: 3
Skąd: Kraków
Wysłany: 29-07-2011, 17:34   wykrętak
   Bolid: Seicento Fun 900


Wykrętaki już kupiłam, jednak pociągają za sobą kolejne pytanie, w którą stronę ma się obracać wiertarka - zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-07-2011, 19:19   Re: wykrętak
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


wyrobekj napisał/a:
Wykrętaki już kupiłam, jednak pociągają za sobą kolejne pytanie, w którą stronę ma się obracać wiertarka - zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy przeciwnie.
Sam sobie odpowiedziałeś. Wykrętak to jest wiec raczej w przeciwnym kierunku jak wskazówki zegara powinno iść by wykręcić pozostałość śruby a nie wkręcić ją głębiej. Nie ma instrukcji? Pewno będzie trzeba mniejszy otwór nawiercić w urwanej śrubie pod wykrętak by chwycił i wykręcił
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
marcelmax 
Bywalec

Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 81
Skąd: CNA/CB lub CB/CNA
Wysłany: 29-07-2011, 20:17   
   Bolid: Seicento


i do wkrętaków używaj uchwytu do gwintowników a nie wiertarki
_________________
SC 1.1 Hobby - Navy Blue. Jamex-owo i Michael-owo i 6-biegowo :)
 
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 08-08-2011, 18:57   
   Bolid: SCV 1.2


marcelmax napisał/a:
wywiercić mniejszy otwór i wykrętak do urwanych śrub użyć powinno pujść coś jak to




Czy takim wykrętakiem wykręcę odpowietrznik hamulcowy. Bo chciałem odkręcić odpowietrznik i mi się ukręcił tam gdzie zaczyna się gwint :?:
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-08-2011, 19:10   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Myślę że tak. Odpowietrznik to też w sumie śruba jakby nie patrzeć z gwintem prawym. I już z otworem wykonanym. Jeśli jest to odpowietrznik z przedniego zacisku to można się pobawić ale jak z tylnego cylinderka to czy warto zaopatrywać się w wykrętaki które za darmo nie są a sam cylinderek kosztuje kilkanaście złotych. Oczywiście może się urwać przewód hamulcowy przy wymianie cylinderka i zapewne by tak było ale trzeba przemyśleć . Decyzję zostawiam zainteresowanemu. Co do pytania czy pójdzie wykręcić wykrętakiem urwany odpowietrznik to odpowiedź brzmi ... powinno dać radę
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 08-08-2011, 19:23   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


A to hamulec przedni czy tylny? Tylne cylinderki kosztują 15zł za sztukę więc czasem nie warto reanimować starych (u siebie tak wymieniłem na nowe).
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 08-08-2011, 20:55   
   Bolid: SCV 1.2


gandw napisał/a:
A to hamulec przedni czy tylny? Tylne cylinderki kosztują 15zł za sztukę więc czasem nie warto reanimować starych (u siebie tak wymieniłem na nowe).



Zacisk przedni w polonezie Borewiczu, trzyma się raczej mocno jak ukręciłem ten odpowietrznik na klucz numer 8 czyli M5 ??
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 08-08-2011, 21:40   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


A zostało coś odpowietrznika? Czy równo z zaciskiem urwało? Bo może najpierw spróbować przyspawać śrubę i za to pociągnąć? A dopiero w ostateczności rozwiercać.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 08-08-2011, 22:28   
   Bolid: SCV 1.2


Po samym zacisku :/ ;/ , zacząłem rozwiercać powoli do 4mm i myślę że śrubę wsadzić i przyspawać lale przecież ten odpowietrznik siedzi na tyle mocno że jak urwał głowę odpowietrznika to może się to samo stać się z śrubą i będzie robota na darmo.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum