FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika 900/1.1/1.2.8V vs 16V, 1.4 16V. Pomocy
Autor Wiadomość
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 16-09-2011, 11:06   
   Bolid: Waryjot 0.9


Przyszła kolei na mnie ;) wiem, wiem w temacie wszystko opisane, ale ja potrzebuje jednej konkretnej wypowiedzi człowieka który zjadł 3 sztuczne szczęki na tym temacie

Pacjent :
899 SPI -> 1,2 16v ( bravo )

Cytat:
700/900gaznik
trzeba zmienic zbiornik paliwa na ten spi, + pompa z mpi, trzeba poprowadzic nowe kabelki do pompy paliwa,(razem z bezwladnosciowym wylacznikiem pompy) i jak ktos chce trzeba tez dac kabelek do obrotka, chlodnica może być z 900, zbiornik wyrownawczy i rurki do chlodnicy w zaleznosci czy do 8v czy do16v ale o tym pisalem już wczesniej. Potrzeban jest również podstawka pod ecu, wiazke elektryczna wywalamy od kastki laczacej wiazke silnika z wiazka reszty auta i laczymy z wiazka nowego silnika, potrzeba jest również wajcha zmiany biegow (razem z linkami) z sc 1.1 z podciaganym wstecznym

900spi
j.w. oprucz zbiornika paliwa i kabelka do pompy


i tak 1,2 to kompletny silnik z dosłownie wszystkim, kolektory, czujniki, alternator, komputer itp itd., są nawet wszystkie łapy ale podejrzewam, że nie będą pasować. + dodatkowo mam całą wiązkę do niego.

Pyt. 1.
Czy półośki z mojej 0,9 będą pasować do tego silnika ( skrzynia 5 biegowa )
Pyt. 2
Czy muszę wymieniać całą wiązkę silnika czy jakoś to zdrutować??
Pyt. 3
Jaką pompę kupić? Listwę mam z powrotem, najlepiej link z allegro byłbym bardzo wdzięczny
Pyt. 4
Czu chłodnica i przewody gumowe będą pasować od mojego silnika?
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 16-09-2011, 11:35   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


RazeR napisał/a:
Przyszła kolei na mnie ;) wiem, wiem w temacie wszystko opisane, ale ja potrzebuje jednej konkretnej wypowiedzi człowieka który zjadł 3 sztuczne szczęki na tym temacie

Pacjent :
899 SPI -> 1,2 16v ( bravo )
i tak 1,2 to kompletny silnik z dosłownie wszystkim, kolektory, czujniki, alternator, komputer itp itd., są nawet wszystkie łapy ale podejrzewam, że nie będą pasować. + dodatkowo mam całą wiązkę do niego.

Pyt. 1.
Czy półośki z mojej 0,9 będą pasować do tego silnika ( skrzynia 5 biegowa )
Pyt. 2
Czy muszę wymieniać całą wiązkę silnika czy jakoś to zdrutować??
Pyt. 3
Jaką pompę kupić? Listwę mam z powrotem, najlepiej link z allegro byłbym bardzo wdzięczny
Pyt. 4
Czu chłodnica i przewody gumowe będą pasować od mojego silnika?

ad1 człowieku zajrzyj pod samochód :!: nie beda
ad2 tutaj bedziesz miał problem zaleznie od przyjetej koncepcji albo wymienisz osprzet na ten z PI i bedzie prosciej albo zostawisz ten z bravo i tu bedzie trudniej (znacznie) duzo pisania zadzwon do mnie na PW poszedł numer
ad3 EDIT to jest bosch tam powina byc pompa bodajrze 5 barowa
ad 4 chłodnica pasi a zreszta jak ma nie pasic chłodnica to chłodnica weze nie pasuja
oczywiscie mozna drutowac ale to mocny drut
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2011, 16:21   

Swap z 900 na 1.1 spi, czego potrzebuje?

-silnik
-skrzynia
-półosie
-wybierak
-drążek zmiany biegów z linkami
-wszystkie łapy skrzyni i silnika
-rozrusznik
-altek
-wiązka elektryczna
-komputer
-węże chłodnicy
-zbiorniczek wyrównawczy
-kompletny układ wydechowy
-linka gazu
-linka sprzęgła

O czymś zapomniałem? Pasuje chociaż linka prędkościomierza? :mad:
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 19-10-2011, 18:41   
   Bolid: Waryjot 0.9


Cytat:
Pasuje chociaż linka prędkościomierza? :mad:

Nie :sad:
ale to to chyba linka gazu pasuje
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 19-10-2011, 19:46   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


shebo napisał/a:
Swap z 900 na 1.1 spi, czego potrzebuje?

-silnik
-skrzynia
-półosie
-wybierak
-drążek zmiany biegów z linkami
-wszystkie łapy skrzyni i silnika
-rozrusznik
-altek
-wiązka elektryczna
-komputer
-węże chłodnicy
-zbiorniczek wyrównawczy
-kompletny układ wydechowy
-linka gazu
-linka sprzęgła

O czymś zapomniałem? Pasuje chociaż linka prędkościomierza? :mad:

zrób sobie na 1.2 8V róznica bedzie na cenie silnika tylko i kompa
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 19-10-2011, 20:37   

Wiem ale nie o to pytałem...
Mam sprzedającego który ma wszystko do 1.1 tylko muszę wiedzieć czego potrzebuję. 1.2 wsadzę gdy w portfelu będą lepsze czasy
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 20-10-2011, 01:02   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


shebo napisał/a:
Wiem ale nie o to pytałem...
Mam sprzedającego który ma wszystko do 1.1 tylko muszę wiedzieć czego potrzebuję. 1.2 wsadzę gdy w portfelu będą lepsze czasy

wkład pompy masz na liście?
linka gazu nie pasuje (900->1.1 SPI)
nie potrzebujesz wiazki przerób ta co jest bo jak bedziesz chciał dac wiazke od 1.1. to sie wiecej naprzerabiasz

jak to mówia nie sraj ogniem
różnica miedzy swapem na 1.1 a 1.2 to bedzie jakies 400-500 zyli (róznica na silniku i kompie)
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 20-10-2011, 14:57   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


popieram, różnica cenowa nie jest wielka jak na 20KM, a potem będziesz sobie pluł w brodę, że nie wziąłeś mocniejszego :)
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2011, 20:26   

1.1 leży już w bagażniku w golfie także 1.2 na razie na pewno nie będzie. Wiązka z 1.1 już daaawno przeciągnięta przez nową budę także tu też po temacie (nie pasowały 2 wtyczki do stacyjki - przelutowałem z wiązki 900, i wtyczka do panelu z awaryjnymi). Może nie każdy wie ale nie swapuje silnika ze względu na widzi mi się, tylko dlatego że swapuje bude po kabooom i bez sensu przy takiej robocie przelożyc dziewięćsetkę. Przekładam wszystkie swoje graty ze starej rozbitej budy do nowej także pole manewru mam szerokie, a nie sram ogniem. Wkład pompy paliwa z 900 nie pasuje, komplet linek (sprzęgło, gaz, prędkościomierz) też muszę dokupić. Co jeszcze? :/
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 21-10-2011, 20:38   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


wspomnisz nasze słowa jak jeden kolega z Łodzi, który też się połasił na 1,1 a niedługo później płakał już, że mu mało :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
oser92 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 18 Gru 2010
Posty: 33
Skąd: Gdynia
Wysłany: 21-10-2011, 22:43   
   Bolid: SC


Siemanko
Mam pytania odnośnie swapa z 1.1 MPI na 1.2 MPI 8v 75km z punto I. Wiem, że tematów na forum donośnie tego było mnóstwo, lecz w końcu zawsze kończyły "burdelem", każdy dodawał jakąś inną część potrzebną do swapa, kolejna osoba twierdziała, że dwie poprzednie część nie są jednak potrzebne, i w końcu człowiek może zwariować.

Pierwsza prośba, czy ktoś mógłby wstawić wszystkie potrzebne schematy wiązek? Niestety z poprzednich tematów linki powygasały.
Rozumiem że do modyfikacji będzie wiązka silnikowa?

Kolejną sprawą jest co dokładnie potrzebuje z osprzętu. Kompletny silnik z kolektorami, altkiem, rozrusznikiem, listwą wtryskową (wtryski zostają z mojego 1.1 MPI?!?!).
Co z pompą paliwową? Zapewne moja nie wystarczy i trzeba wymienić na mocniejszą ( ta z punto pasuje?!)

Teraz pytania donośnie wymiany silnika. Przyznam szczerze, że nie mam jakieś ogromnej wiedzy na temat mechaniki, jedynie potrafie wymienić olej, filtry, kable WN, świece, i inne takie pierdółki. Jednak chciałbym spróbować samemu wymienić silnik.
Plan jest taki, że rozkładam cały przód (nadkola, zderzak, kable z przodu, chłodnica itd) później rozłączam całą wiązkę, kolejnie odkręcam śruby z łap. Nie wiem jak połączona jest skrzynia z silnikiem, oraz czy wymiana pompy będzie ciężka? :D
Nie wiem również jak połączona jest wiązka silnikowa. Tutaj stawiam iż schemat rozwiąże moje wątpliwości.

Pozdrawiam wszystkich.
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 22-10-2011, 02:55   

Linda napisał/a:
wspomnisz nasze słowa jak jeden kolega z Łodzi, który też się połasił na 1,1 a niedługo później płakał już, że mu mało :))

900 mi wystarczalo, na 1.1 tym bardziej narzekac nie bede.
Takie pytanie jeszcze mam co do skrzyni z 1.1 c.526 czyli tzw dziewiecsetkowej, tam jest wsteczny podciagany czy normalny jak w 900? polosie do tego pasuja z 900?
 
 
JaRabbit 
Nałogowiec

Pomógł: 31 razy
Wiek: 56
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 262
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-11-2011, 20:18   
   Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na


shebo napisał/a:
Swap z 900 na 1.1 spi, czego potrzebuje?

-silnik
-skrzynia
-półosie
-wybierak
-drążek zmiany biegów z linkami
-wszystkie łapy skrzyni i silnika
-rozrusznik
-altek
-wiązka elektryczna
-komputer
-węże chłodnicy
-zbiorniczek wyrównawczy
-kompletny układ wydechowy
-linka gazu
-linka sprzęgła

O czymś zapomniałem? Pasuje chociaż linka prędkościomierza? :mad:

-mocowania linek na skrzyni
-przewód masowy skrzyni biegów
-dolot
-mocowanie rury kolektorowej do nadwozia
-wszystkie śruby
-blacha przykręcana do podłużnicy do której mocuje się łapę silnika
-osłona koła zamachowego górna i dolna

Jak coś sobie przypomnę,to napiszę bo cały komplet mam w piwnicy :smile:
_________________
SC 1242+6 speed już nie ma
 
 
shebo
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2011, 22:43   

JaRabbit napisał/a:
shebo napisał/a:
Swap z 900 na 1.1 spi, czego potrzebuje?

-silnik
-skrzynia
-półosie
-wybierak
-drążek zmiany biegów z linkami
-wszystkie łapy skrzyni i silnika
-rozrusznik
-altek
-wiązka elektryczna
-komputer
-węże chłodnicy
-zbiorniczek wyrównawczy
-kompletny układ wydechowy
-linka gazu
-linka sprzęgła

O czymś zapomniałem? Pasuje chociaż linka prędkościomierza? :mad:

-mocowania linek na skrzyni
-przewód masowy skrzyni biegów
-dolot
-mocowanie rury kolektorowej do nadwozia
-wszystkie śruby
-blacha przykręcana do podłużnicy do której mocuje się łapę silnika
-osłona koła zamachowego górna i dolna

Jak coś sobie przypomnę,to napiszę bo cały komplet mam w piwnicy :smile:


Przewód masowy skrzyni biegów? :shock: Całość osprzętu do skrzyni (półosie, drążek, mocowania, wybierak, linka sprzęgła) mi odchodzi bo mam skrzynie 'dziewięćsetkową'. Osłony zamachu u mnie góra lekko przerobiona z 1.1, dół mocno przerobiony z 900 :) Linka gazu wbrew panującym opiniom nie pasuje (jest za krótka). Silnik w budzie, odpalony - u mnie koniec tematu :]
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-11-2011, 23:56   
   Bolid: Seicento 1242


Pewnie było na ten temat ale nie mogę się doczytać tyle tego jest.

Robię swapa z SC900 na 1.1 SPI
Na początku napiszę ,że dawcą jest Cinquecento Sporting ,dostałem go prawie za darmo i puki co chce się upewnić czy gra jest warta świeczki.

Moje pytanie odnośnie wiązki elektrycznej w 900, czy ona jest jakoś podzielona na komorę silnika i resztę jakąś kostka lub inne połączenie? Nie chcę żeby się okazało ,że wymienię całą kompletną wiązkę kiedy mogłem wymienić tylko w komorze silnika. Lub czy jest jakiś inny sposób ,czy da się tą wiązkę od 900 przerobić ?
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum