[JAK] Podłączenie radyjka wprost pod aku |
Autor |
Wiadomość |
bartszatki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-04-2009, 14:32
Bolid: Seicento 900 |
|
|
amigo76,
chcąc zostawić bezp. 2A przed radyjkiem, jak łączyć całość w kabinie? Dolutować jakoś + i masę do wtyczki i jakoś izolacją opatulić czy też chamsko ucinać wtyczkę, kupić ramkę na bezpiecznik i wlutować?
Może ktoś zamieści 2 fotki - pierwszą z łączenia całości na AKU a drugą z połączenia przed radyjkiem w kabinie? |
|
|
|
|
Albin
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 136 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:29
Bolid: Seicento 0.9 |
|
|
Nie rozumiem do końca... Przecież radia standardowo mają bezpiecznik na kablu z zasilaniem... Ja ten kabel podłączyłem bezpośrednio pod aku i działa bez problemów. |
_________________
|
|
|
|
|
bartszatki
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 19 Paź 2008 Posty: 7 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 01-04-2009, 19:54
Bolid: Seicento 900 |
|
|
W przypadku Unidena bezp jest we wtyczce. Chcę pociągnąć kabel od AKU i po prostu zastanawiam się jak to połączyć już w kabinie żeby został ten bezpiecznik 2A przed radyjkiem...ucinać, lutować do wtyczki czy inaczej łączyć przez ten biały zatrzask między wtyczką a CB? |
|
|
|
|
Albin
Nałogowiec
Pomógł: 9 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 136 Skąd: Wyszków
|
Wysłany: 01-04-2009, 20:08
Bolid: Seicento 0.9 |
|
|
Nie wiem o jakiej wtyczce mówisz. U mnie z radia wychodziły dwa przewody - plus i masa. Na plusowym był bezpiecznik. Po prostu dołączyłem dłuższy przewód i podłączyłem to do akumulatora. |
_________________
|
|
|
|
|
morfik
nówka sztuka ;)
Pomógł: 4 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Paź 2008 Posty: 6 Skąd: Maszewo
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:44
Bolid: Fiat Seicento Brush 900 |
|
|
bartszatki napisał/a: | W przypadku Unidena bezp jest we wtyczce. Chcę pociągnąć kabel od AKU i po prostu zastanawiam się jak to połączyć już w kabinie żeby został ten bezpiecznik 2A przed radyjkiem...ucinać, lutować do wtyczki czy inaczej łączyć przez ten biały zatrzask między wtyczką a CB? |
Moim zdaniem najbezpieczniej będzie dać podwujne zabezpieczenie. Gniazdo bezpiecznikowe (ten biały zatrzask ) z bezpiecznikiem o stopień wyższym niż bezpiecznik przed radyjkiem czyli w tym przypadku 5A, a przed radyjkiem zamontować drugie gniazdo bezpiecznikowe i przełożyć do niego bezpiecznik 2A. Oczywiście oryginalną wtyczkę najlepiej będzie obciąć
Większy bezpiecznk będzie zabezpieczał samochód a mniejszy samo radyjko. |
|
|
|
|
TheStig
Nałogowiec
Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 09-10-2011, 15:13
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Witam wszystkich. Jestem zielony jeśli chodzi o sprawy elektryki więc mam pytanie. Chce podłączyć CB pod aku, ale zastanawiam się czy jest sens ciągnąć instalacji aż do komory silnika skoro radioodtwarzacz działa mi bez kluczyka. Jakbym wziął + i - z radioodtwarzacza, to nie stałoby się nic? Dzięki za odp, pozdrawiam. |
|
|
|
|
bart_k_pl
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Gru 2008 Posty: 14 Skąd: Rawa Maz/Łódź
|
Wysłany: 05-08-2012, 14:40
Bolid: fiat seicento 900 |
|
|
odrobinę odświeżę temat. dostałem na urodziny yosana i mam takie pytanie, czy poprowadzenie dodatkowego gniazda zapalniczki z akumulatora załatwi sprawę tak samo jak bezpośrednie połączenie? |
_________________
|
|
|
|
|
m@rtines
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Mar 2012 Posty: 29 Skąd: JO90XA
|
Wysłany: 07-08-2012, 06:16
Bolid: Seicento |
|
|
bart_k_pl, w przypadku Yosana lepsze będzie podłączenie pod aku.
Nie wiem dokładnie jaki masz model ale są to radia dość podatne na zakłócenia zwłaszcza tansze modele.
Jak będziesz podłączał to nie zapomnij o zamontowaniu przed radiem bezpiecznika jeśli go nie masz na kablu. |
_________________ Bravo Delta International DX Group
Marcin: 161BD845
QTH: JO90XA |
|
|
|
|
dijack
Nałogowiec Noł lajf
Pomógł: 15 razy Wiek: 31 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 03-11-2012, 16:51
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Nie będę zakładał nowego tematu. Mam pytanie czy istnieje możliwość podpięcia radia na kablach od zapalniczki? Chodzi mi tylko aby nie trzymać kabla z wtyczką w tunelu, zapalniczka nie musi działać tylko aby kable były ukryte pod tunelem. |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
|
Uncrossed
Nałogowiec
Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-11-2012, 17:32
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
jesli nie uzywasz papugi non stop i koncowka mocy caly czas nie chodzi to oczywiscie jest taka mozliwość (bd dzialac tylko na zapłonie)- gdybys gadal caly czas radio tak czy tak pobiera spory prad co powoduje grzanie sie kabelkow a te przy zapalniczce najgrubsze nie sa a i izolacja cienka wiec moga ( nie musza ) sie spalic i zrobic mini-mega zwarcie w całym ukladzie. w przypadku gadania non stop proponuje mimo wszystko zasilanie z aku ew przekaznik na 12V sterowany z gniazda zapalniczki - po zgaszeniu silnika nie bd musial pamietac go wylaczac
Odnosnie umieszczenia CB ja swoje zamontowałem w tej małej wnęce po stronie pasażera - zasilanie prosto z aku i nie przeszkadzaja zbedne kable bo i ten od anteny puszczony przez deske, próg, pod siedzeniami i wypada mi w bagazniku |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
|
|