FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[JAK] Podłączenie radyjka wprost pod aku
Autor Wiadomość
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 15-12-2007, 15:45   [JAK] Podłączenie radyjka wprost pod aku
   Bolid: 1E 187


Czego potrzebujemy, jakies wartości bezpieczniki itp. Daję poglądowy rysunek. Jak ktoś wie niech dorysuje i wrzuci na imageshack.us i wysle i wstawi tutaj. Bedzie pomógł ;)

_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15-12-2007, 16:16   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Bezpiecznik w zasadzie chroni tylko przewod zasilajacy a nie samo radio (tak jest tez w Car Audio) wiec wartosc jego (wyrazona w A - amperach) dobierana jest pod wzgledem zapotrzebowania na moc samego odbiornika. Jesli radio potrzebuje np 10A dajemy bezpiecznik o nr "wiekszy" czyli 15A.
Przekroj przewodu zasilajacego - w zaleznosci od dlugosci i zapotrzebowania na prad - najczesciej uzywamy przewodu o przekroju 2,5mm2 (mm kwadratowego lub mm kwadrat)
Do montazu potrzeba :
ok 1,5 m przewodu zasilajacego (plus)
oprawka na bezpiecznik z bezpiecznikiem
przewod masowy (w zaleznosci gdzie "znajdziemy" dobra mase)
konektorki - wsuwki i oczkowe
opaski samozaciskowe
koszulki termokurczliwe
troche peszli czyli oplotow dla przewodow
miernik lub zwykla kontrolka z zarowka 12V
i na koniec piwo
_________________

Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 15-12-2007, 16:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 15-12-2007, 16:25   
   Bolid: 1E 187




stosować się do tej tabelki przy wyborze dlugości i grubosci kabla. No dobra ale jak się wpiąć pod aku?
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15-12-2007, 17:26   
   Bolid: SC 1.1 SPI


Zasilanie prowadzimy bezposrednio z komory silnika , czyli musimy znalezc miejsce gdzie przeprowadzimy przewod zasilajacy. W SC mamy np mozliwosc przebicia sie przez gumowa uszczelke w sciance grodziowej komory silnika i kabiny. Znajduje sie ona w okolicy drazka kierownicy - latwo znajdziecie.
Dzieki robieniu porzadkow w Car Audio znalazlem taki oto temat i macie tam fotki autorstwa Kurczaka jak znalezc owe przejscie z kabiny do komory silnika :
http://www.seicento.pl/te...a-vt3798,10.htm

Gdy juz mamy "przejscie" przeciagamy przawod - staramy sie aby nie przeszkadzal nam w uzytkowaniu samochodu , wiec omujamy wszelkiego rodzaju kontakt lub mozliwosc zahaczenia pedalem hamulca czy gazu. Tu z pomoca przychodza nam opaski samozaciskowe. Wazne aby przewody nam nigdzie nie "zwisaly" :wink:
W komorze silnika , jak najblizej aku montujemy oprawke , narazie bez bezpiecznika !
Na koniec przewodu zakladamy konektor oczkowy - fi 8 mm i dokrecamy go na srube klemy plusowej w akumulatorze. Przewod w komorze silnika zabezpieczamy rurka - peszlem i przytwierdzamy opaskami - eliminujac mozliwosc przetarcia , zgniecenia itp kabla.
Podpinamy mase - mozemu pociagnac ja rowniez z aku , razem z przewodem plusowym. Przewody musza miec wowczas taki sam przekroj. jesli mase ciagniemy z kabiny przekroj przewodu moze byc mniejszy , bo dlugosc kabla jest mniejsza wiec i opor mamy mniejszy. Masa z aku zapewni nam jednak zminimalizowanie zaklocen pochodzacych z fabrycznej instalacji samochodu.
Przy montazu pamietajmy o zasadzie - ma byc bezpiecznie i estetycznie.
Podlaczenie zaczynamy od podpiecia masy , anteny i na samym koncu dopiero wkladamy bezpiecznik w oprawke.
_________________

Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 16-12-2007, 07:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 15-12-2007, 18:11   
   Bolid: 1E 187


jak ibezpiecznik dać. Radyjko to uniden510. 10 A styknie?
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15-12-2007, 18:31   
   Bolid: SC 1.1 SPI


10A styknie
_________________

 
 
 
szymonek 
ĄĄĘĘĘ


Pomógł: 80 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 2645
Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
Wysłany: 15-12-2007, 18:39   
   Bolid: 1E 187


Czyli gotowa instalacja powinna wyglądać nastepująco:
_________________


Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... :))
 
 
 
ADAMSKY 
Nocny zwiadowca
Nadworny Akustyk


Pomógł: 130 razy
Wiek: 50
Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 547
Skąd: Pleszew
Wysłany: 15-12-2007, 19:03   
   Bolid: SC 1.1 SPI


lub tak


PS - dobrze ze podpiales temat
_________________

 
 
 
laxton 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 17-01-2008, 21:05   
   Bolid: SC 900


To powyzsze juz nieaktualne:) mozna skasowac.

Natomiast mam pytanie o bezpiecznik a konretnie o bezpiecznik ktory jest na fabrycznym kablu w Unidenie 520. Kabel ten jest na stale wbudowany, i teraz pytanie czy zostawic ten bezpiecznik ktory tam juz jest na tym kablu i dac dodatkowy 10A zaraz przed akulumatorem, czy moze odciac kabel razem z fabrycznym bezpiecznikiem i dolutowac nowy kabel z bezp przy aku :?: :?:
 
 
fender 
Nałogowiec


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 17-01-2008, 23:13   
   Bolid: SC 1.1 MPI


Sprawdź jaki prąd pobiera radio i dobierz odpowiedni bezpiecznik (chociaż podejrzewam, że fabryczny wystarczy). 10A Będzie raczej za duży, usmażysz radio.
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
laxton 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 10
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-01-2008, 13:11   
   Bolid: SC 900


fender napisał/a:
10A Będzie raczej za duży, usmażysz radio.

Tzn jak usmaze :?: Chodzi o to ze przy ewentualnym przepieciu na radio poleci wiekszy prad bo bezpiecznik go przepusci ??
Ogolnie to nie wiem czy prad w zapalniczce jest mniejszy czy taki sam od tego ktory jest przy podlaczeniu bezposrednio pod aku :idea:
 
 
snoopi_lubin 
Nałogowiec

Pomógł: 34 razy
Dołączył: 09 Wrz 2006
Posty: 265
Skąd: Lubin
Wysłany: 18-01-2008, 15:54   
   Bolid: SC


usmazysz radyjko znaczy ze spalisz. Radyjka unidena posiadaja fabrycznie bezpieczniki na kabelku 5A i mysle ze to w zupelnosci starcza mialem sytuacje ze bylo jakies spiecie na instalacji i bezpiecznik poszedl a nie radio.
_________________
Sprzedam:

Gwint FK Konigsport - 2500

puszke filtra powietrza MPI - 60
 
 
marcin6660 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 5 razy
Wiek: 46
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 36
Skąd: Zawiercie
Wysłany: 19-01-2008, 07:41   
   Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri


Czy do skrzynki bezpieczników wchodzi minus z akumulatora ???
 
 
fender 
Nałogowiec


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 08 Paź 2007
Posty: 457
Skąd: Białystok
Wysłany: 19-01-2008, 11:05   
   Bolid: SC 1.1 MPI


laxton napisał/a:
Tzn jak usmaze :?: Chodzi o to ze przy ewentualnym przepieciu na radio poleci wiekszy prad bo bezpiecznik go przepusci ??

Dokładnie tak jak napisałeś
_________________



A czy Ty masz już darmowe assistance?
 
 
amigo76 
nówka sztuka ;)

Wiek: 47
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 3
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 21-01-2009, 01:57   
   Bolid: 1100 MPI/2004


ADAMSKY napisał/a:
Bezpiecznik w zasadzie chroni tylko przewod zasilajacy a nie samo radio (tak jest tez w Car Audio) wiec wartosc jego (wyrazona w A - amperach) dobierana jest pod wzgledem zapotrzebowania na moc samego odbiornika. Jesli radio potrzebuje np 10A dajemy bezpiecznik o nr "wiekszy" czyli 15A.
Przekroj przewodu zasilajacego - w zaleznosci od dlugosci i zapotrzebowania na prad - najczesciej uzywamy przewodu o przekroju 2,5mm2 (mm kwadratowego lub mm kwadrat)
Do montazu potrzeba :
ok 1,5 m przewodu zasilajacego (plus)
oprawka na bezpiecznik z bezpiecznikiem
przewod masowy (w zaleznosci gdzie "znajdziemy" dobra mase)
konektorki - wsuwki i oczkowe
opaski samozaciskowe
koszulki termokurczliwe
troche peszli czyli oplotow dla przewodow
miernik lub zwykla kontrolka z zarowka 12V
i na koniec piwo

Bezpiecznik na kablu nie chroni kabla tylko samochód przed pożarem !!!
Powinien być umiejscowiony jak najbliżej AKU żeby każde przetarcie izolacji za nim spowodowało jego zadziałanie, zwarcie do masy przed nim spowoduje zwarcie " na zero Ohm" i przepływ gigantycznego prądu - to tak jakby zewrzeć bezpośrednio koncówki aku - niezła spawarka. Oczywiście przewód o przekroju kilku mm kw. upali się b. szybko ale wcześniej może sporo..... nabroić.
Prawidłowo należałoby założyć wiekszy bezpiecznik ( np 5A dla CB) zaraz za oczkiem na klemie i dalej w kabinie pozostawić oryginalny ( zwykle 2A) znajdujący się na kablu zasilającym radyjko.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum