[JAK] Podłączenie radyjka wprost pod aku |
Autor |
Wiadomość |
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 15-12-2007, 15:45 [JAK] Podłączenie radyjka wprost pod aku
Bolid: 1E 187 |
|
|
Czego potrzebujemy, jakies wartości bezpieczniki itp. Daję poglądowy rysunek. Jak ktoś wie niech dorysuje i wrzuci na imageshack.us i wysle i wstawi tutaj. Bedzie pomógł
|
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15-12-2007, 16:16
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Bezpiecznik w zasadzie chroni tylko przewod zasilajacy a nie samo radio (tak jest tez w Car Audio) wiec wartosc jego (wyrazona w A - amperach) dobierana jest pod wzgledem zapotrzebowania na moc samego odbiornika. Jesli radio potrzebuje np 10A dajemy bezpiecznik o nr "wiekszy" czyli 15A.
Przekroj przewodu zasilajacego - w zaleznosci od dlugosci i zapotrzebowania na prad - najczesciej uzywamy przewodu o przekroju 2,5mm2 (mm kwadratowego lub mm kwadrat)
Do montazu potrzeba :
ok 1,5 m przewodu zasilajacego (plus)
oprawka na bezpiecznik z bezpiecznikiem
przewod masowy (w zaleznosci gdzie "znajdziemy" dobra mase)
konektorki - wsuwki i oczkowe
opaski samozaciskowe
koszulki termokurczliwe
troche peszli czyli oplotow dla przewodow
miernik lub zwykla kontrolka z zarowka 12V
i na koniec piwo |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 15-12-2007, 16:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 15-12-2007, 16:25
Bolid: 1E 187 |
|
|
stosować się do tej tabelki przy wyborze dlugości i grubosci kabla. No dobra ale jak się wpiąć pod aku? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15-12-2007, 17:26
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
Zasilanie prowadzimy bezposrednio z komory silnika , czyli musimy znalezc miejsce gdzie przeprowadzimy przewod zasilajacy. W SC mamy np mozliwosc przebicia sie przez gumowa uszczelke w sciance grodziowej komory silnika i kabiny. Znajduje sie ona w okolicy drazka kierownicy - latwo znajdziecie.
Dzieki robieniu porzadkow w Car Audio znalazlem taki oto temat i macie tam fotki autorstwa Kurczaka jak znalezc owe przejscie z kabiny do komory silnika :
http://www.seicento.pl/te...a-vt3798,10.htm
Gdy juz mamy "przejscie" przeciagamy przawod - staramy sie aby nie przeszkadzal nam w uzytkowaniu samochodu , wiec omujamy wszelkiego rodzaju kontakt lub mozliwosc zahaczenia pedalem hamulca czy gazu. Tu z pomoca przychodza nam opaski samozaciskowe. Wazne aby przewody nam nigdzie nie "zwisaly"
W komorze silnika , jak najblizej aku montujemy oprawke , narazie bez bezpiecznika !
Na koniec przewodu zakladamy konektor oczkowy - fi 8 mm i dokrecamy go na srube klemy plusowej w akumulatorze. Przewod w komorze silnika zabezpieczamy rurka - peszlem i przytwierdzamy opaskami - eliminujac mozliwosc przetarcia , zgniecenia itp kabla.
Podpinamy mase - mozemu pociagnac ja rowniez z aku , razem z przewodem plusowym. Przewody musza miec wowczas taki sam przekroj. jesli mase ciagniemy z kabiny przekroj przewodu moze byc mniejszy , bo dlugosc kabla jest mniejsza wiec i opor mamy mniejszy. Masa z aku zapewni nam jednak zminimalizowanie zaklocen pochodzacych z fabrycznej instalacji samochodu.
Przy montazu pamietajmy o zasadzie - ma byc bezpiecznie i estetycznie.
Podlaczenie zaczynamy od podpiecia masy , anteny i na samym koncu dopiero wkladamy bezpiecznik w oprawke. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez ADAMSKY 16-12-2007, 07:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 15-12-2007, 18:11
Bolid: 1E 187 |
|
|
jak ibezpiecznik dać. Radyjko to uniden510. 10 A styknie? |
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15-12-2007, 18:31
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
10A styknie |
_________________
|
|
|
|
|
szymonek
ĄĄĘĘĘ
Pomógł: 80 razy Wiek: 36 Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 2645 Skąd: 54° 05'N 22° 56'E
|
Wysłany: 15-12-2007, 18:39
Bolid: 1E 187 |
|
|
Czyli gotowa instalacja powinna wyglądać nastepująco:
|
_________________
Rzeczy niemożliwe załatwiam od ręki... cuda zajmują mi trochę więcej czasu... |
|
|
|
|
ADAMSKY
Nocny zwiadowca Nadworny Akustyk
Pomógł: 130 razy Wiek: 51 Dołączył: 05 Paź 2006 Posty: 547 Skąd: Pleszew
|
Wysłany: 15-12-2007, 19:03
Bolid: SC 1.1 SPI |
|
|
lub tak
PS - dobrze ze podpiales temat |
_________________
|
|
|
|
|
laxton
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 17-01-2008, 21:05
Bolid: SC 900 |
|
|
To powyzsze juz nieaktualne:) mozna skasowac.
Natomiast mam pytanie o bezpiecznik a konretnie o bezpiecznik ktory jest na fabrycznym kablu w Unidenie 520. Kabel ten jest na stale wbudowany, i teraz pytanie czy zostawic ten bezpiecznik ktory tam juz jest na tym kablu i dac dodatkowy 10A zaraz przed akulumatorem, czy moze odciac kabel razem z fabrycznym bezpiecznikiem i dolutowac nowy kabel z bezp przy aku |
|
|
|
|
fender
Nałogowiec
Pomógł: 19 razy Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 17-01-2008, 23:13
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
Sprawdź jaki prąd pobiera radio i dobierz odpowiedni bezpiecznik (chociaż podejrzewam, że fabryczny wystarczy). 10A Będzie raczej za duży, usmażysz radio. |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
|
laxton
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 18-01-2008, 13:11
Bolid: SC 900 |
|
|
fender napisał/a: | 10A Będzie raczej za duży, usmażysz radio. |
Tzn jak usmaze Chodzi o to ze przy ewentualnym przepieciu na radio poleci wiekszy prad bo bezpiecznik go przepusci ??
Ogolnie to nie wiem czy prad w zapalniczce jest mniejszy czy taki sam od tego ktory jest przy podlaczeniu bezposrednio pod aku |
|
|
|
|
snoopi_lubin
Nałogowiec
Pomógł: 34 razy Dołączył: 09 Wrz 2006 Posty: 265 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 18-01-2008, 15:54
Bolid: SC |
|
|
usmazysz radyjko znaczy ze spalisz. Radyjka unidena posiadaja fabrycznie bezpieczniki na kabelku 5A i mysle ze to w zupelnosci starcza mialem sytuacje ze bylo jakies spiecie na instalacji i bezpiecznik poszedl a nie radio. |
_________________ Sprzedam:
Gwint FK Konigsport - 2500
puszke filtra powietrza MPI - 60 |
|
|
|
|
marcin6660
nówka sztuka ;)
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 23 Sty 2007 Posty: 36 Skąd: Zawiercie
|
Wysłany: 19-01-2008, 07:41
Bolid: SC Trofeo 900 LPG + Harry III + Missouri |
|
|
Czy do skrzynki bezpieczników wchodzi minus z akumulatora |
|
|
|
|
fender
Nałogowiec
Pomógł: 19 razy Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 457 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2008, 11:05
Bolid: SC 1.1 MPI |
|
|
laxton napisał/a: | Tzn jak usmaze Chodzi o to ze przy ewentualnym przepieciu na radio poleci wiekszy prad bo bezpiecznik go przepusci ?? |
Dokładnie tak jak napisałeś |
_________________
A czy Ty masz już darmowe assistance? |
|
|
|
|
amigo76
nówka sztuka ;)
Wiek: 48 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 3 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: 21-01-2009, 01:57
Bolid: 1100 MPI/2004 |
|
|
ADAMSKY napisał/a: | Bezpiecznik w zasadzie chroni tylko przewod zasilajacy a nie samo radio (tak jest tez w Car Audio) wiec wartosc jego (wyrazona w A - amperach) dobierana jest pod wzgledem zapotrzebowania na moc samego odbiornika. Jesli radio potrzebuje np 10A dajemy bezpiecznik o nr "wiekszy" czyli 15A.
Przekroj przewodu zasilajacego - w zaleznosci od dlugosci i zapotrzebowania na prad - najczesciej uzywamy przewodu o przekroju 2,5mm2 (mm kwadratowego lub mm kwadrat)
Do montazu potrzeba :
ok 1,5 m przewodu zasilajacego (plus)
oprawka na bezpiecznik z bezpiecznikiem
przewod masowy (w zaleznosci gdzie "znajdziemy" dobra mase)
konektorki - wsuwki i oczkowe
opaski samozaciskowe
koszulki termokurczliwe
troche peszli czyli oplotow dla przewodow
miernik lub zwykla kontrolka z zarowka 12V
i na koniec piwo |
Bezpiecznik na kablu nie chroni kabla tylko samochód przed pożarem
Powinien być umiejscowiony jak najbliżej AKU żeby każde przetarcie izolacji za nim spowodowało jego zadziałanie, zwarcie do masy przed nim spowoduje zwarcie " na zero Ohm" i przepływ gigantycznego prądu - to tak jakby zewrzeć bezpośrednio koncówki aku - niezła spawarka. Oczywiście przewód o przekroju kilku mm kw. upali się b. szybko ale wcześniej może sporo..... nabroić.
Prawidłowo należałoby założyć wiekszy bezpiecznik ( np 5A dla CB) zaraz za oczkiem na klemie i dalej w kabinie pozostawić oryginalny ( zwykle 2A) znajdujący się na kablu zasilającym radyjko. |
|
|
|
|
|