FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki akumulator najlepszy?
Autor Wiadomość
ghost_ 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 13-11-2011, 16:10   
   Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95


A czy akumulator mógł mi się wyładować do połowy poprzez wielokrotne kręcenie do rozruchu ?
_________________
Moje Cudeńsko :) , zapraszam do komentowania :) :arrow: [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url]
 
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 13-11-2011, 16:42   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Mógł. Jakie dystanse pokonujesz? Ile lat ma aku?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
ghost_ 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 13-11-2011, 17:33   
   Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95


Aku leci 3 rok, 70 - 80 km dziennie w roku akademickim.

Dodam jeszcze, że po każdym uzbrojeniu alarmu, w obwodzie elektrycznych szyb płynie prąd przez parę sekund dosłownie - czy to także może przyczynić się do wyładowania ?

Ostatnio kręciłem samochód dobre 10 razy zanim zapalił ...
_________________
Moje Cudeńsko :) , zapraszam do komentowania :) :arrow: [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url]
 
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 13-11-2011, 18:06   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


ghost_ napisał/a:
Aku leci 3 rok


czas na niego...:)
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 13-11-2011, 18:28   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


stopa15 napisał/a:
ghost_ napisał/a:
Aku leci 3 rok


czas na niego...:)

Nie koniecznie :-) może wystarczy porządnie doładować. To, że 10 razy zakręcił to raczej dobrze no chyba, że resztkami sił.
 
 
ghost_ 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 13-11-2011, 21:22   
   Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95


Nie, nie resztkami :D Jeszcze by kręcił więcej, ale wiadomo - nie można kręcić w nieskończoność, bo jeszcze pójdzie rozrusznik i będzie płacz i zgrzytanie :D
_________________
Moje Cudeńsko :) , zapraszam do komentowania :) :arrow: [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url]
 
 
 
Bandzior 
Nałogowiec


Pomógł: 44 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Wrz 2008
Posty: 384
Skąd: Białystok
Wysłany: 14-11-2011, 08:27   
   Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S


Sprawdz poziom elektrolitu i naładuj porządnie przed zimą. Akumulator dobrze eksploatowany powinien 10 lat wytrzymać. To co piszą w sponsorowanych gazetach motoryzacyjnych, że trzeba wymieniać co 3 lata to tylko naciąganie na wydatki.
 
 
rafal8818 
spamer team
Cento?lązak


Pomógł: 20 razy
Wiek: 37
Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 1652
Skąd: Zabrze
Wysłany: 14-11-2011, 18:00   
   Bolid: Seicento S-Class 1.1 66.6KM


jeszcze nie widziałem tekstu w gazecie że trzeba wymieniać co 3 lata :D ale fakt faktem że nowe aku po 5 latach wysiadają :/ Są też takie co wysiadają zaraz po okresie gwarancji...
Weź go doładuj i zobaczysz ... ale jeśli każde odpalenie zaczyna się od 10 obrotów zanim zapali to faktycznie może być to przyczyną :-?
_________________
Szczyrk 2014 - #75
Było Seicento 1.1 66HP-> http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=30393
Jest Lew 308 1.6 112HP :P -> http://www.seicento.pl/vi...r=asc&start=757
 
 
 
fidelio 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Wrz 2011
Posty: 3
Skąd: lodz
Wysłany: 15-11-2011, 16:49   
   Bolid: seicento


ghost_ napisał/a:
Panowie i Panie,

czy jeżeli dołożyłem sobie do mojego Sejka:

- elektryczne szyby
- moduł domykania szyb
- alarm
- centralny zamek

to czy jest na miejscu wymiana akumulatorka na odrobinę większy ? Na przykład 44Ah ?

Obecnie mam problem z samochodem i na serwisie powiedzieli mi, że jeżdżę na połowie naładowanym akumulatorze dlatego zastanawiam się czy nie przesadziłem z dodawaniem elektroniki zapominając o bateryjce ...



1.Nie przesadziles, ale pamietaj by przy uruchamianiu silnika wcisnac sprzeglo,wylaczyc swiatla i cala zbedna reszte. Niby oczywiste, ale...roznie bywa.

2.Sam ocenisz czy akumulator+alternator daja rade po jakims czasie. Na zapas nie kupuj chyba, ze masz kasy za duzo:)

3. Ja obkladam zima (ponizej -5 stopni C ) akumulator od gory i po bokach ile sie da gabka.
Moim zdaniem daje to duzo, ale sami sprobujcie zima.
Wyklady teoretyczne to jedno a praktyka to czesto co innego.

NIGDY nie mialem problemu z "rozruchem". Spokojnej zimy wszystkim.
 
 
ghost_ 
Nałogowiec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 156
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 15-11-2011, 20:59   
   Bolid: Sejczak - 8V 1,1 MPI 55KM - 2008 - LPG + Pb95


No Panowie i Panie,

dzisiaj byłem na serwisie i chyba znaleźli usterkę, a mianowicie zabakany czujnik ciśnienia (zbrudzony olejem ??? - jeszcze nie wiem jak to mogło wyglądać), bądź co bądź wyczyścili go, przeprogramowali coś w kompie i bangla :]

Samochód stał od godziny 14 do 20 na dworze, ochłódł konkretnie i sprawdziłem czy odpali za pierwszym - nawet nie zająknął i odpalił za pierwszym co mnie bardzo ucieszyło :] w dodatku nie ma już tych uciążliwych falowań silnika na początku rozruchu tylko zaraz można wrzucać wsteczny i ruszać :)

ad. 1. - zawsze tak puszczam samochód :D
ad. 2. - w sumie nigdy jeszcze z nim nie miałem problemu, ale dziwi mnie to, że jak mierzyłem ładowanie, to skakało to 5 V to 10 V to 8 V ... ale w serwisie bez problemu powiedzieli, że ładowanie na poziomie 14.1V i jest OK ...
ad. 3. - jak będę dość zdesperowany to tak zrobię :D

Ale powiem Wam, że żeby czujnik ciśnienia był zabrudzony i źle odczytywał ciśnienie ... W sumie logiczne, że musi dobrać to do mieszanki rozruchowej nie ?
_________________
Moje Cudeńsko :) , zapraszam do komentowania :) :arrow: [url=http://allegro.pl/uniwersalny-sciemniacz-lampki-samochodowej-tanio-i1845285913.html]?CIEMNIACZ[/url]
 
 
 
Lisek 
spamer team

Pomógł: 14 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 3120
Skąd: Polska
Wysłany: 15-11-2011, 21:52   
   Bolid: Sc


też się właśnie zastanawiam nad nowym aku... z elektryki to szyby i centralny. nawiew chodzi zawsze, światła z racji tego że zapłonowe to ich nie gaszę :p i do tego jakieś tam car audio które czasami potrafi trochę prądu pociągnąć :p

ostatnio jak było trochę chłodniej to jakby wolniej kręcił na początku co mnie trochę zdziwiło :/ teraz jest centra (chyba plus- ta bezobsługowa) ale zastanawiam się co najlepiej kupić.

na boscha nikt nigdy nie narzekał a centre ktoś już odradzał...
 
 
 
julian 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lut 2011
Posty: 790
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 16-11-2011, 19:27   
   Bolid: Seicento Dynamic


Cytat:
ghost_ napisał/a:
Aku leci 3 rok


Cytat:
czas na niego...:)


Miałem centrę w innych autach.....wytrzymała 8 lat zarówno w jednym jak i drugim.....

W sejku od 2003 roku miałem Toplę,która wytrzymała do wiosny 2011.

Z braku funduszy kupiłem na Allegro 50 Ah za 120 zł + przesyłka (2 lata gwarancji).
Zobaczymy jak w zimie będzie sobie radził.
_________________
Mój Żółtek - klik

 
 
dziadbab 
Bywalec

Wiek: 34
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 53
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-11-2011, 13:55   
   Bolid: Seicento Sporting 1.1


Najlepsza firma produkująca akumulatory to VARTA.

Centra to też bardzo dobra firma, podobne ma ceny, ale z opini ludzi którzy użytkują akumulatory to varty są bardziej żywotne.
Ja sam sobie kupiłem Varta Blue 44Ah i jest super. 200zł brutto

BTW. jak czytałem wasze wywody na pierwszej stronie to troszkę uśmiech mi się robił na twarzy :D

Po 1. nie możecie porównywać rury w której płynie ciecz do ściany - mówię o waszych pomysłach na IZOLACJĘ.
Akumulator nie jest ani rurą ani ścianą, jest innym tworem i on inaczej będzie się zachowywał w różnych temperaturach.
-Każde aku przy temp poniżej 20 stopni traci swoje 100% pojemnosci.

Co to znaczy traci? - to znaczy że poniżej 20 stopni aku daje mniejszy prąd niż jest to napisane na baterii, oczywiście każde auto ma takie aku żeby był spory zapas.
Już przy 0 stopniach aku ma 70% swojej pojemnosci, a przy -10 poniżej 50%.
Dlatego przy ostrych mrozach akumulator musi byc w dobrej kondycji do rozruchu silnika który daje większe opory tarcia przy takich temperaturach dodatkowo.
Po kilkunastu km jazdy aku znowu jest doładowane na maksa.

- Co to tej izloacji, to nie wiem jak zachowuje się jakbyśmy go zaizolowali ale moim zdaniem niewiele to da.
- W przypadku rur MUSI być izolacja bo przenikalność cieplna metalowych elementów jest baardzo duża, temp zewnętrzna ścianki rury ma prawie dokladnie taką samą temperaturę jak ciecz w niej płynąca.
- W przypadku ścian nie musi być izolacji, bo materiał nie ma takiej dużej przenikalności cieplej więc temp na zewnętrznej krawędzi ściany będzie troche niższa od tej od wewnątrz.
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 19-11-2011, 14:41   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


W moim samochodzie znajomy mechanik wrzucil 5 lat temu w kwietniu bedzie 6 (wczesniej samochod był matki) akumulator firmy AKUMA 45 Ah / 450A (chyba jakis "No name") po przejedciu samochodu bylem pewnien ze pierwsze co poleci to aku ,a ku mojemu zaskoczeniu zadnych problemow. Kreci zwawo zima nie zima wszystko cacy. niwiem jak to cenowo wyglada ale podejrzewam ze jest tanszy od Centry czy Varty.
_________________

 
 
adse 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 15
Skąd: Racibórz
Wysłany: 02-12-2011, 14:33   
   Bolid: Seicento 0,9


Pierwszy akumulator wytrzymał 5 lat (Centra chyba 34Ah lub 36Ah), teraz mam Centra Plus 44Ah/400A i na razie jest ok, ale już 6-ty rok leci i chyba wymienię profilaktycznie na wiosnę. Będzie prawdopodobnie Centra Plus 44Ah/420A z zielonym oczkiem - za ok. 200 zł.

Kidyś w maluchu miałem akumulator w "torbie" izolacyjnej i tam było to dobre - różnica zauważalna na silnych mrozach -10 i więcej. Bez torby rozrusznik kręcił na mrozie wolniej, z akumulatorem w torbie jakby mu mróz nie robił różnicy. Prawdopodobnie kilka godzin w nocy krócej na tym mrozie robiło mu różnicę.
Teraz nie widzę potrzeby tej torby - akumulatory są chyba teraz lepsze, może to kwestia dużego prądu rozruchu, nawet przy -15 stopni dobrze kręci z rana.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum