FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana uszczelki głowicy (0.9)
Autor Wiadomość
yaap 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2012, 21:32   Wymiana uszczelki głowicy (0.9)
   Bolid: SC0.9


Ostatnio zauważyłem, że szybciej niż dotychczas ubywa oleju w silniku (rocznik 99).
Prawdopodobnie konieczna będzie wymiana uszczelek (po pokrywą i głowicą).

Jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi w W-wie ?
Czy możecie polecić jakiś niedrogi warsztat ?
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 29-01-2012, 21:41   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


yaap napisał/a:
Ostatnio zauważyłem, że szybciej niż dotychczas ubywa oleju w silniku (rocznik 99).

Myślisz, że to przez uszczelkę pod głowicą? Stawiałbym na uszczelniacze, a w najgorszym wypadku pierścienie. Jak z płynem chłodzącym nie dzieją się cuda, auto się nie przegrzewa to raczej nie jest uszczelka pod głowicą. Koszt wymiany takowej uszczelki może sięgnąć 500zł.
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 29-01-2012, 22:03   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Obejrzyj dokładnie inne uszczelki czy nie leci po silniku z uszczelki pod pokrywą zaworów (standard) i przez uszczelkę miski olejowej, czy nakapane jest pod samochodem.Jak wyglądają spaliny? Są koloru niebieskawego czy zwykła biała para wodna jak teraz widać w taką pogodę? Zapach spalanego oleju też jest specyficzny.
 
 
n30x 
Bywalec


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 08 Kwi 2008
Posty: 57
Skąd: Knurów / Kielce
Wysłany: 29-01-2012, 23:20   
   Bolid: Seicento 899 - 2001r


Ktoś tu kiedyś napisał ciekawostkę z książki o seicento, że nawet po wyjściu z fabryki może spalać koło 0.7l oleju na 10.000km (900setka), mi spala jakieś 400ml na 12tysi, wycieków nie ma(prócz zwykłego lekkiego pocenia), płyn nie znika, nie przegrzewa się a nawet chodzi znakomicie :)

Można się tym zainteresować ale jak zacznie opychać litr na tysiąc :D

I od razu uprzedzam pytanie innych użytkowników a mianowicie "czy jest majonez pod korkiem" po zakupie sejka uciekał mi płyn (nie wiedziałem jak) i miałem majonez, co najmniej 5 użytkowników pisało mi UPG co przyprawiło mnie o wysokie ciśnienie i nie spanie w nocy, bo 500zł po zakupie auta to nie miłe przeżycie... A jednak okazało się że płyn wyciekał na obudowę zderzaka (prosto z chłodnicy) i tam odparowywał więc wyciek ciężko do zlokalizowania a majonez był od krótkich tras poprzednika (praca/dom) i moich (szkoła/dom) ale wystarczyło przejechać trasę (często jeżdżę 200km od miejsca zamieszkania) żeby majonez znikł.
 
 
yaap 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29-01-2012, 23:51   
   Bolid: SC0.9


Zauważyłem, że mam pękniętą odmę


Dodatkowo po oględzinach wygląda, że wywala olej do filtra


Po szerzszej lekutrze forum Wasze przypuszczenia co do pierscieni wydają sie być słuszne.

Zakładając problem z pierscieniami czy lepiej reanimować taki silnik czy zastanowić się nad wymianą całości ?
Jaki może być orientacyjny koszt w obu wariantach ?

Ciekawości zapytam:
1. Czym może skutkować pęktnięta odma?
2. Czy odma może się zatkać i jakie byłyby tego objawy ?
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-01-2012, 00:05   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


yaap napisał/a:
Zakładając problem z pierscieniami czy lepiej reanimować taki silnik czy zastanowić się nad wymianą całości ?

Było już wiele razy na ten temat. Kwestia Twojego wyboru. Remont silnika robisz i wiesz co masz, jeszcze długo na nim pojeździsz, a jak kupisz drugi, to może się okazać, że też jest do remontu.
yaap napisał/a:
2. Czy odma może się zatkać i jakie byłyby tego objawy ?

Po jakimś czasie może zacząć wywalać Ci olej uszczelkami/uszczelniaczami
 
 
yaap 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 3
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-01-2012, 00:16   
   Bolid: SC0.9


Czy wymiana pękniętej odmy do momentu remontu silnika ma sens ?
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 30-01-2012, 00:24   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


jedź do porządnego mechanika i Ci powie, czy remont jest niezbędny.
 
 
joki 
Bywalec

Pomógł: 9 razy
Wiek: 57
Dołączył: 10 Wrz 2010
Posty: 98
Skąd: wawa zone
Wysłany: 30-01-2012, 10:05   
   Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed


yaap chłopie uprawiasz dywagacje a nie podałes jednej zasadniczej rzeczy ile ci tego oleju zzera ?
bo to jest wyznacznik
ilość kwalifikujaca tego typu silnik do remontu to bedzie jakies
0,5 litra na 1000 (słownie tysiac)
przy normalnej eksploatacji
1,5 litra przy ciagłej jedzie na maksa (autobana i but w podłodze )

tłumaczac
wyznacznikiem koniecznosci remontu generalnie wcale nie jest ilosc wpierdzielanego oleju tylko spadajaca moc silnika
_________________
Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-01-2012, 12:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


yaap masz pękniętą tą małą rurkę odmy co wchodzi do przepustnicy.Odkręć tą grubszą co wychodzi z pokrywy zaworów wyczyść tłumik płomieni (zwój drucików włożony w odmę)jak i całą odmę wewnątrz. Jeśli zamarznie to wywali miarkę poziomu oleju i wyrzyga olej pod maską.
 
 
Bachor 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Gru 2008
Posty: 201
Skąd: Chełm
Wysłany: 01-02-2012, 16:13   
   Bolid: 126p / SC 900


dokładnie tak jak macher, miałem to ostatnio u siebie.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum