Wymiana uszczelki głowicy (0.9) |
Autor |
Wiadomość |
yaap
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2012, 21:32 Wymiana uszczelki głowicy (0.9)
Bolid: SC0.9 |
|
|
Ostatnio zauważyłem, że szybciej niż dotychczas ubywa oleju w silniku (rocznik 99).
Prawdopodobnie konieczna będzie wymiana uszczelek (po pokrywą i głowicą).
Jaki może być orientacyjny koszt takiej usługi w W-wie ?
Czy możecie polecić jakiś niedrogi warsztat ? |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 29-01-2012, 21:41
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
yaap napisał/a: | Ostatnio zauważyłem, że szybciej niż dotychczas ubywa oleju w silniku (rocznik 99). |
Myślisz, że to przez uszczelkę pod głowicą? Stawiałbym na uszczelniacze, a w najgorszym wypadku pierścienie. Jak z płynem chłodzącym nie dzieją się cuda, auto się nie przegrzewa to raczej nie jest uszczelka pod głowicą. Koszt wymiany takowej uszczelki może sięgnąć 500zł. |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 29-01-2012, 22:03
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Obejrzyj dokładnie inne uszczelki czy nie leci po silniku z uszczelki pod pokrywą zaworów (standard) i przez uszczelkę miski olejowej, czy nakapane jest pod samochodem.Jak wyglądają spaliny? Są koloru niebieskawego czy zwykła biała para wodna jak teraz widać w taką pogodę? Zapach spalanego oleju też jest specyficzny. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 29-01-2012, 23:20
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
Ktoś tu kiedyś napisał ciekawostkę z książki o seicento, że nawet po wyjściu z fabryki może spalać koło 0.7l oleju na 10.000km (900setka), mi spala jakieś 400ml na 12tysi, wycieków nie ma(prócz zwykłego lekkiego pocenia), płyn nie znika, nie przegrzewa się a nawet chodzi znakomicie
Można się tym zainteresować ale jak zacznie opychać litr na tysiąc
I od razu uprzedzam pytanie innych użytkowników a mianowicie "czy jest majonez pod korkiem" po zakupie sejka uciekał mi płyn (nie wiedziałem jak) i miałem majonez, co najmniej 5 użytkowników pisało mi UPG co przyprawiło mnie o wysokie ciśnienie i nie spanie w nocy, bo 500zł po zakupie auta to nie miłe przeżycie... A jednak okazało się że płyn wyciekał na obudowę zderzaka (prosto z chłodnicy) i tam odparowywał więc wyciek ciężko do zlokalizowania a majonez był od krótkich tras poprzednika (praca/dom) i moich (szkoła/dom) ale wystarczyło przejechać trasę (często jeżdżę 200km od miejsca zamieszkania) żeby majonez znikł. |
|
|
|
 |
yaap
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 29-01-2012, 23:51
Bolid: SC0.9 |
|
|
Zauważyłem, że mam pękniętą odmę
Dodatkowo po oględzinach wygląda, że wywala olej do filtra
Po szerzszej lekutrze forum Wasze przypuszczenia co do pierscieni wydają sie być słuszne.
Zakładając problem z pierscieniami czy lepiej reanimować taki silnik czy zastanowić się nad wymianą całości ?
Jaki może być orientacyjny koszt w obu wariantach ?
Ciekawości zapytam:
1. Czym może skutkować pęktnięta odma?
2. Czy odma może się zatkać i jakie byłyby tego objawy ? |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-01-2012, 00:05
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
yaap napisał/a: | Zakładając problem z pierscieniami czy lepiej reanimować taki silnik czy zastanowić się nad wymianą całości ? |
Było już wiele razy na ten temat. Kwestia Twojego wyboru. Remont silnika robisz i wiesz co masz, jeszcze długo na nim pojeździsz, a jak kupisz drugi, to może się okazać, że też jest do remontu.
yaap napisał/a: | 2. Czy odma może się zatkać i jakie byłyby tego objawy ? |
Po jakimś czasie może zacząć wywalać Ci olej uszczelkami/uszczelniaczami |
|
|
|
 |
yaap
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Sty 2008 Posty: 3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-01-2012, 00:16
Bolid: SC0.9 |
|
|
Czy wymiana pękniętej odmy do momentu remontu silnika ma sens ? |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 30-01-2012, 00:24
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
jedź do porządnego mechanika i Ci powie, czy remont jest niezbędny. |
|
|
|
 |
joki
Bywalec
Pomógł: 9 razy Wiek: 57 Dołączył: 10 Wrz 2010 Posty: 98 Skąd: wawa zone
|
Wysłany: 30-01-2012, 10:05
Bolid: bumek łajt pałer 1,2 8V 6 speed |
|
|
yaap chłopie uprawiasz dywagacje a nie podałes jednej zasadniczej rzeczy ile ci tego oleju zzera ?
bo to jest wyznacznik
ilość kwalifikujaca tego typu silnik do remontu to bedzie jakies
0,5 litra na 1000 (słownie tysiac)
przy normalnej eksploatacji
1,5 litra przy ciagłej jedzie na maksa (autobana i but w podłodze )
tłumaczac
wyznacznikiem koniecznosci remontu generalnie wcale nie jest ilosc wpierdzielanego oleju tylko spadajaca moc silnika |
_________________ Kyller Garage dłubactwo ogólnorozwojowe swapy |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 30-01-2012, 12:48
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
yaap masz pękniętą tą małą rurkę odmy co wchodzi do przepustnicy.Odkręć tą grubszą co wychodzi z pokrywy zaworów wyczyść tłumik płomieni (zwój drucików włożony w odmę)jak i całą odmę wewnątrz. Jeśli zamarznie to wywali miarkę poziomu oleju i wyrzyga olej pod maską. |
|
|
|
 |
Bachor
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Gru 2008 Posty: 201 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 01-02-2012, 16:13
Bolid: 126p / SC 900 |
|
|
dokładnie tak jak macher, miałem to ostatnio u siebie. |
|
|
|
 |
|