jaki akumulator najlepszy? |
Autor |
Wiadomość |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 27-01-2012, 09:57
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Odgrzewam kolejnego kotleta.
Miałem nadzieję że jeszcze tą zimę przejeżdżę.. ale wczoraj 8 godz na mrozie a po południu niespodzianka.. ciężko kręci, ale przynajniej odpalił.
Pora na aku, bo ja nie wymieniałem, a nie wiem kiedy poprzednik go kupił, więc najbidniej aku ma 4-5 latek.
Wyczytałem sobie że najlepiej jednak centrę kupić, zastanawiam się tylko czy 40 AH wystarczy? Nie mam praktycznie żadnej elektryki oprócz radia i cb.
tu znalazłem jakąś centrę 40 http://allegro.pl/akumula...2065132903.html - wydaje mi się ze o takich wymiarach powinna się zmieścić, bo nie miałem czasu zmierzyć pod maską ile tam na niego miejsca jest.
jednak zastanawiam się czy nie lepiej byłoby kupić 42 albo 44AH? Czy lepiej nie kombinować zeby nie przedobrzyć? z tego co się naoglądałem to 44 mają większe wymiary (dł 207 zamiast 175), no ale czytam że ludzie do swoich sejków 44 też wkłądali, więc jak to jest?
jaka jest różnica między centra standard a centra plus?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
fidelio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: lodz
|
Wysłany: 27-01-2012, 17:01
Bolid: seicento |
|
|
Jaka roznica? Moim skromnym zdaniem Centra standard ma mniejszy prad rozruchowy, ale wieksza zywotnosc. Centra Plus odwrotnie.
Zaznaczam, ze nie jestem producentem akumulatorow, wiec jest to odpowiedz czysto amatorska.
Co do samej Centry,to ja wolalbym wybrac Varte lub Boscha. Niby drozej o 50-60 zl, ale aku ma byc przynajmniej na pare lat.
Dlaczego nie Centra- a dlatego, ze "glaby" w Lodzi na Pilsudskiego swego czasu sprzedali mi Centra i wytrzymala mi pol roku. Uznali wprawdzie reklamacje i wymienili mi na inny, ale co sie nadenerwowalem to zostalo:) Wmawiali mi uszkodzony alternator itp.
Ja ja sie zraze do jakiejs firmy to niestety juz nie wracam do takiej. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
seicento_abarth
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 27-01-2012, 18:10
Bolid: abarth 1,1--->1,2 MPI |
|
|
Ja mam samochód sprowadzony z Niemiec. Auto jest z 2001 roku (diesel) i jeździ jeszcze na oryginalnym aku Varty. Może to już jego ostania zima (oby nie) ale i tak rekordowo długo trzyma. |
|
|
|
 |
Znakomity
Nałogowiec
Pomógł: 54 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 184 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27-01-2012, 22:21
Bolid: Był 1.1 SPI |
|
|
U mnie Centra plus 40Ah wytrzymała tylko 3 lata i poszła cela:(
Oryginalny Exide wytrzymał 7 lat i też cela padła ale jednak te 7 lat bez najmniejszych problemów:)
Teraz od marca testuję Boscha S4 42Ah-kupiłem go w dobrej cenie coś ok 160-170zł, był te kilka zł droższy od tańszych konkurentów ale ma dużo większy prąd rozruchowy i te dodatkowe 2Ah gratis przy wymiarach standardowego sejowego aku:) Póki co bez problemów. |
_________________ Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny. |
|
|
|
 |
philips84
nówka sztuka ;)
Dołączył: 29 Kwi 2009 Posty: 9 Skąd: dolnoslaskie
|
Wysłany: 27-01-2012, 22:40
Bolid: 900 |
|
|
Ja w tamtym roku zamontowalem Centre Futura 64ah ( 640 A )-Sej 900 golas . Z tego co pamietam jest chyba 50mm dluzsza- musialem przeniesc bezpieczniki, ktore sa za aku. Do tej pory nie bylo problemow ( mimo sporych mrozow w tamtym roku ) . Ladowanie takiego "wiekszego " aku jest OK |
|
|
|
 |
ko777
nówka sztuka ;)
Pomógł: 6 razy Dołączył: 17 Sie 2009 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-01-2012, 23:27
Bolid: Fiat Seicento 1.1 spi |
|
|
Polecam Ci ZAP Plus 43 Ah. Plus w porównaniu z akumulatorem standard ma podwyższone parametru techniczne i większą moc rozruchową. Jest też odporniejszy na trudne warunki eksploatacji, głównie zimowe, ułatwia rozruch i lepiej znosi głębokie rozładowania, np przy długim okresie bez ładowania. Jest polecany do aut z większą ilością odbiorników, ale radio i cb to jak na seja i tak spore obciążenie.
Pojemność 43 Ah, trochę więcej niż fabryczne 40, przydaje się, a jednocześnie nie ma problemu z niedoładowaniem. Na poprzednim takim przejeździłem 5 lat dopóki padł, trudno wymagać więcej, to standard. Teraz kupiłem nowy taki sam za 165 PLN w hurtowni w moim mieście, więc w całkiem przyzwoitej cenie.
Wymiar podstawy 175x175 mm to jedyny pasujący w fabryczne miejsce, więc tylko takiego szukaj, do tego zwróć uwagę, żeby układ biegunów był właściwy, tj "+" po prawej stronie. |
|
|
|
 |
fidelio
nówka sztuka ;)
Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 3 Skąd: lodz
|
Wysłany: 28-01-2012, 07:41
Bolid: seicento |
|
|
Do philips84
Zamontowales 64ahaku do sejcento? Jaki masz alternator? |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 30-01-2012, 08:49
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
No tak, w weekendy nie siedzę, więc dopiero teraz odpisuję.
Dziś byłem w hurtowni pytać o centrę - pytam o 40AH a oni mówią że do sejka idzie 44. w jakimś tam katalogu sprawdzali i że podobno tez było 44. Nie wiem jaki mam altek żeby nie było przypałów że kupię 44 i się będzie niedoładowywał..
poza tym za centrę 40 życzą sobie 190zł... chyba trochę dużo.. nie?
i na koniec pytanie:
kupić centrę w hurtowni, przepłacić, ale ODDAĆ stary aku od razu i mieć święty spokój?
Czy kupić na allegro (cena niższa o 45zł) i potem mieć problem co zrobić ze starym?
No i w ogóle 40 czy 44? Naczytałem się tych tematów i wychodzi że lepiej 40 żeby nie przekombinować, ale jakoś nigdzie nie mogę znaleźć jakie były montowane fabrycznie w 1.1..
ps. sprawdziłem na eperze - w 1.1 jest 40. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:03
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
do seja ma być 40, ja mam 44 i od 3 lat go nawet nie wyciągałem jak go założyłem ( ale dziennie jeżdzę ). do 4-6 więcej nic się nie stanie. jakbyś kupił 60 to mogłby być problem, chyba że dziennie robisz np 100 km, to byłby OK. ale po co.
na allegro zawsze niepewność, ale nie chodzi tu o datę czy nieuczciwość, bo jak gościu sprzedaje masę aku i ma same pozytywy to ciężko domniemywać że dostaniemy chłam,
tutaj bałbym sie jedynie że przesyłka mogła być rzucana, mogła leżeć bokiem, wiem jak się traktuje paczki nigdy nie wiesz na kogo trafisz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:19
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Łukasz napisał/a: | tutaj bałbym sie jedynie że przesyłka mogła być rzucana, mogła leżeć bokiem, wiem jak się traktuje paczki nigdy nie wiesz na kogo trafisz. |
tutaj akurat na jednej aukcji sprzedawca 100% pozytywów sprzedaje z opisem że wysyłka kurierem z oznaczeniem paczki góra dół, ostrożnie szkoło, zapakowana w folię i karton itp itp.
bardziej chodziło mi o to czy ktoś mnie ścignie za ten stary aku? co ja mam z nim zrobić jak nowy kupię przez allegro? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2012, 09:36
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
zostawisz w garażu albo oddasz gdzieś gdzie handlują aku... nigdy nie miałem z tym kłopotu, bo akurat kupowałem w sklepie i stary oddałem poprostu |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 30-01-2012, 10:02
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
a słyszał ktoś o akumulatorach firmy Sznajder? co to jest? skąd to się wzięło i jak to się ma do centry?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bandzior
Nałogowiec

Pomógł: 44 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Wrz 2008 Posty: 384 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 30-01-2012, 11:36
Bolid: SC 1.1S & Wartburg 353S |
|
|
paker228 napisał/a: | a słyszał ktoś o akumulatorach firmy Sznajder? co to jest? skąd to się wzięło i jak to się ma do centry?? |
Z tego co wiem to jest produkt uboczny firmy ZAP Piastów. Mam taki akumulator w Wartburgu. Ma już 5 lat. Przeżył jedno pełne rozładowanie spowodowane awarią alternatora i ostre przeładowanie (pół litra wody musiałem dolać bo wygotowało) i nadal żyje. Wcześniej był intensywnie użytkowany, a od roku sporadycznie. Ale puki co nie mam z nim problemów. Natomiast w Sienie u znajomego aku po 5 latach powiedział że więcej nie chce żyć. Ot po prostu ciężki żywot spowodowany krótkimi trasami plus problemy z odpalaniem i w dodtaku brak jakiegokolwiek doładowywania prostownikiem... |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 30-01-2012, 11:56
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
paker228 napisał/a: | a słyszał ktoś o akumulatorach firmy Sznajder? co to jest? skąd to się wzięło i jak to się ma do centry?? |
Mi wytrzymał 5 lat głównie krótkich tras. W Centrę bym się nie pchał, ostatnimi laty zbierają dużo negatywnych opinii. Prędzej coś typu Varta, Forse, Moll - ale cena może być wyższa. Akumulator powinni przyjąć w większości sklepów motoryzacyjnych.
Co do pojemności to obojętne czy 40 czy 44Ah. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
KajtekF1
nówka sztuka ;)
Dołączył: 06 Paź 2008 Posty: 11 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-01-2012, 15:35
Bolid: SC900 |
|
|
Witam.
Może mi powiedzieć jakiś uzytkownik akumulatora Centra Standard CC400 czy do niego dolewa się wody?
Za cholerę nie mogę znaleźć w nim korków. |
_________________ "Silnik czołgu jest taką samą bronią jak działo główne."
Heinz Guderian |
|
|
|
 |
|