jaki akumulator najlepszy? |
Autor |
Wiadomość |
szmaragdzik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 03 Gru 2010 Posty: 4 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:26
Bolid: Seicento 1.1 |
|
|
Mój akumulator wysiadł rok temu i wujek miał z Volvo, zmieścił się ledwo ledwo, ale wszedł to go używam, ale najwidoczniej chyba muszę wymienić... |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 30-01-2012, 21:33
Bolid: Sc |
|
|
a tak z innej półki panowie teraz mam zwykły altek ale niedługo może wpadłby 90A i się tak zastanawiam czy brać aku 44/45Ah czy może polować na coś większego? |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 30-01-2012, 23:47
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
A po co Ci coś większego? Odpalasz samochód w zimie raz na dwa tygodnie? Albo puszczasz muzykę z auta przez pół dnia? Czemu miałaby służyć ta większa pojemność? |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
kaziu1985pn
Nałogowiec
Pomógł: 2 razy Wiek: 39 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 237 Skąd: poznań
|
Wysłany: 30-01-2012, 23:57
Bolid: Seicento 1,1mpi 4AF.M9 / Panda 1,2mpi 4AF.S2 |
|
|
ja tam bym nic większego jak 45ah nie wkładał bo i w jakim celu a ja mam altek 90A aż nie mogłem uwierzyć jak spojrzałem. tak poza tym liczy się prąd a nie pojemność. |
_________________ Zdrowaś turbino, powietrzaś pełna, gaz z Tobą Błogosławionaśty między kolektorami i błogosławiony owoc żywota twojego moment. ?więta turbino, matko mocy, módl się za nami wolnymi, teraz i w godzinę braku wachy amen. |
|
|
|
 |
Lisek
spamer team
Pomógł: 14 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2009 Posty: 3120 Skąd: Polska
|
Wysłany: 31-01-2012, 08:13
Bolid: Sc |
|
|
gandw napisał/a: | Odpalasz samochód w zimie raz na dwa tygodnie? |
palę auto praktycznie dzień w dzień chyba że mróz jest bardzo duży albo warunki utrudniają jakąkolwiek pracę to sobie odpuszczam i robię sobie wolne
gandw napisał/a: | Albo puszczasz muzykę z auta przez pół dnia? |
a zdarza się zdarza ostatnio jakoś po 1,5-2h radio zaczynało się przycinać z braku prądu
gandw napisał/a: | A po co Ci coś większego? |
dlatego właśnie pytam czy jak będę miał 90A to czy raczej celować w większy aku czy zostać przy 44/45Ah? |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 31-01-2012, 08:55
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Właśni dziś kupiłem żonce Sznajdera 35Ah do matiza i co ciekawe w identycznej centrze nie było magicznego oczka, a w sznajderze jest zielone oczko
Z zakupem aku dla siebie narazie się wstrzymuję (choć centrę chyba sobie odpuszczę.. za bardzo różnorakie opinie ostatnio słyszalem.. jednemu się udała, innemu od nowości do du*y).
Póki co, odpukać, po całej nocce przy -25 stopniach odpala, co prawda nie tak jak w lecie, ale kręci jeszcze całkiem całkiem. Więc póki co to opuszczam wymianę, może akurat jeszcze tą zimę przejeżdżę.
a jeśli już bym kupował, to postawię albo na sznajdera tam jest taka ładna jednostka 43AH, albo na vartę jak znajdę w dobrej cenie.
dzięki za podpowiedzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 31-01-2012, 09:07
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jak kręci przy -25 i odpala to temat odpuść |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 31-01-2012, 09:15
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Łukasz napisał/a: | jak kręci przy -25 i odpala to temat odpuść |
przy pierwszym mrozie (a bylo wtedy -8) tak mu się ciężko zakręcilo że myślałem że już się będzie kończył, ale wtedy go przez kilka godz podładowałem i od tamtej pory przy duużo większych mrozach pali, więc myślę ze do następnej zimy jezcze pojeżdzę (obym sie nie rozczarował).
w hurtowni gość powiedział że nawet nowy aku przy mrozie -18 traci swoją moc rozruchową o 50%.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 01-02-2012, 10:34
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Pytanie pokrewne do tego tematu...
jak podłącza się kable do drugiego auta jak aku padnie?
tzn w jakiej kolejności?
1 minus dawcy
2 minus mój
3 plus dawcy
4 plus mój
?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 01-02-2012, 10:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
1.Plus Twojego akumulatora
2.Plus akumulatora dawcy
3.Minus akumulatora dawcy
4 Masa (najlepiej) przy Twojej karoserii(silniku)
odpalasz samochód dawcy (średnie obroty) i kilka minut ładujesz swój akumulator . Nie odpalasz od razu czekasz aż Twój akumulator przyjmie trochę ładunku wtedy kręcisz . |
|
|
|
 |
tomek691
nówka sztuka ;)
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 22 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 01-02-2012, 10:58
Bolid: Turbo 900 |
|
|
Widzę Panowie, że temat się rozkręcił, dzięki uprzejmości pogody. Ja kupiłem centrę i mam ochotę iść z nią i rzucic tym akumulatorem sprzedawcy w ...
Kiedyś miałem marketowego Budgeta czyt. badziewa i odpalał bez problemu przez 3 sezony zimowe, dopiero teraz nie dał rady. Kupiłem Centrę nówkę sztukę i kapota... Nie pali, nawet nie ma siły na hełtanie. A przecież nie ma jeszcze tragedii teraz z temperaturą, ma być jeszcze gorzej.
Co radzicie? Oddać go czy brać do domu na noce i jakos przetrwać? |
_________________ Tak oddycha beton, chodnik, całe miasto.
Nasze zasady wyrażamy jasno.
http://www.youtube.com/watch?v=iUoJilIAZeA |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 01-02-2012, 11:02
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
tomek691 napisał/a: | Widzę Panowie, że temat się rozkręcił, dzięki uprzejmości pogody. Ja kupiłem centrę i mam ochotę iść z nią i rzucic tym akumulatorem sprzedawcy w ... |
Jak masz gwarancje, to reklamuj, coś musi być z nim nie tak. Ale przedtem sprawdź poziom elektrolitu i porządnie go naładuj. |
|
|
|
 |
n30x
Bywalec

Pomógł: 16 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 57 Skąd: Knurów / Kielce
|
Wysłany: 01-02-2012, 11:04
Bolid: Seicento 899 - 2001r |
|
|
paker228 napisał/a: | Pytanie pokrewne do tego tematu...
jak podłącza się kable do drugiego auta jak aku padnie?
tzn w jakiej kolejności?
1 minus dawcy
2 minus mój
3 plus dawcy
4 plus mój
?? |
Nigdy nie łącz dwóch akumulatorów razem tzn. minusT/minusD i plusT/minusD (gdzie T to Ty, D - dawca) Wiem ze to dmuchanie na zimne ale mogą przy tym pojawić się łatwopalne gazy, a iskry tylko spowodują bum! Jakieś kilka lat temu (miałem ze znajomym coś koło 16/17 lat,) wybuchł tak u znajomego akumulator z ciągnika rolniczego, było takie pier*******e że znajomy leżał oszołomiony na ziemi a ja obok, nie mówiliśmy nic do siebie z 5 minut a i jeszcze 30minut później słyszałem tajemnicze "piiiiiiiiiiii" w uszach, górę akumulatora znaleźliśmy kilka metrów dalej, od wtedy minus do masy |
|
|
|
 |
paker228
spamer team Lokalny Czepiacz

Pomógł: 69 razy Wiek: 39 Dołączył: 19 Lut 2009 Posty: 1102 Skąd: ZMC
|
Wysłany: 01-02-2012, 11:27
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
Dziięki chlopaki tak prewencyjnie warto wiedzieć takie rzeczy warto wiedzieć jak sie nigdy nie podłączało tak aku.
czyli do tej pory mialem błędne informacje o schemacie podłączania |
_________________
 |
|
|
|
 |
woytaz
Bywalec

Pomógł: 1 raz Wiek: 42 Dołączył: 22 Lut 2011 Posty: 58 Skąd: Mysłowice
|
Wysłany: 01-02-2012, 12:48
Bolid: SC 1.1 MPI 2001r |
|
|
witam
Wczoraj zamontowałem >>TEN<< i kręci jak szalony. Cena 150 zł
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|