FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Obniżenie -40mm, a różne amortyzatory
Autor Wiadomość
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2012, 00:16   Obniżenie -40mm, a różne amortyzatory
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Siema
Temat mnie jeszcze bezpośrednio nie dotyczy, ale chciałbym coś wiedzieć i pewnie nie tylko ja więc piszę i pytam:)

Mówi się, że do obniżenia -40mm nie trzeba zakładać sportowych czy skracanych amortyzatorów i spokojnie da radę na seryjnych. Problem w tym, że typowo seryjne amortyzatory są montowane na pierwszy montaż, a później kupuje się zazwyczaj różnego rodzaju zamienniki, firm typu GH, FAST, HART czy po prostu NONAME. Zakładam, że produkty tych firm, zachowują się bardzo podobnie w seryjnym zawieszeniu i teoretycznie nie powinny odbiegać jakościowo od oryginałów.
Niby wyższa półka to już oryginały DELPHI czy MAGNETI MARELLI lub lepsze zamienniki coś a'la KAYABA.


Pytanie, czy po założeniu sprężyn -40mm, nie ważne czy to FK, MTS, EIBACH czy jeszcze innych, samochód będzie zachowywał się podobnie na każdym z tych rodzajów amortyzatorów czy to tych najtańszych czy droższych typu DELPHI ???
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2012, 06:39   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


dedek napisał/a:
Mówi się, że do obniżenia -40mm nie trzeba zakładać sportowych czy skracanych amortyzatorów i spokojnie da radę na seryjnych


Dają jako że najmniej dostają w d....ę przy takim obniżeniu i ostatecznie można tak jeździć.

dedek napisał/a:
a później kupuje się zazwyczaj różnego rodzaju zamienniki, firm typu GH, FAST, HART czy po prostu NONAME.


Kolego NIE KUPUJE się tego shitu który podałeś wyżej nigdy !!! ! padaja po 1000km do 20 tys max, pękają mocowania, łamią się i wylewają. Często ich sprawność zaraz po montażu nie przekracza 60%....

dedek napisał/a:
Zakładam, że produkty tych firm, zachowują się bardzo podobnie w seryjnym zawieszeniu i teoretycznie nie powinny odbiegać jakościowo od oryginałów.


Wręcz przeciwnie ....

dedek napisał/a:
Niby wyższa półka to już oryginały DELPHI czy MAGNETI MARELLI lub lepsze zamienniki coś a'la KAYABA.


to jest półka seryjna - min polecane i wymagane dla dobrych właściwości pracy zawiasu.

dedek napisał/a:
Pytanie, czy po założeniu sprężyn -40mm, nie ważne czy to FK, MTS, EIBACH czy jeszcze innych,


Bardzo ważne !!! !!!! nie porównuj taniochy i tandety MTS za 280 zł, do lepszych średnich FK za 400zł , a dobrych Eibach-ów za 900zł czy innych lepszych - jest duża róznica jakości i właściwości. Kiedyś kolega sie chwalił że ma kpl mts springi + amorki 60/40 za 700 czy 800zł i WOW :grin:

Ja mu pokazałem mój amorek ze springiem KONI na gwincie + eibach pro sport progresiv za 1500zł sztuka (na zamówienie do CC) i było po rozmowie.

dedek napisał/a:
samochód będzie zachowywał się podobnie na każdym z tych rodzajów amortyzatorów czy to tych najtańszych czy droższych typu DELPHI ???


Nie do końca.... mts + hart , a np. FK + Delphi to już jest różnica min w jeździe, a czasowo wytrzymałościowa bez porównania. Już nie wspomnę o wyższej półce.

Kolego końcem lat 90-tych i początki 200... testowałem tego setki w OBR Bosmal + nasi dawali takie zestawy tylko w może nie co innych nazwach wtedy bo np. MTS jest w Polsce od 5 lat, ale wiadomo co w sklepie sie pojawi, to w laboratorium jest to o wiele wiele wczesniej chłopakom na tory do kjs-ów czy np. pucharu CC, czy do zerówek na rajd wisły, barbórka itp - kilka przejazdów i od razu było widać co działa, a co nie :grin:

Jeżeli masz średnio z kasą to : FK + Delphi, możesz dać KYB ale będzie wyżej,
jak masz więcej i autko na dłużej to Einbach, H&R, Weitec (40/40) i np. B4 do tego.
chyba że chcesz same springi to juz sam sobie wybierz ;)
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
tswksu 
Nałogowiec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 143
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 23-03-2012, 09:29   
   Bolid: Audi a3 1.9 TDI


czemu na KYB bedzie wyzej ?
_________________
moje sejo http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=36334
 
 
 
DeZet
[Usunięty]

Wysłany: 23-03-2012, 09:31   

tswksu napisał/a:
czemu na KYB bedzie wyzej ?


BO to są amortyzatory gazowe, a gazówki mają to do siebie że podnoszą wyżej niż zwykłe olejowe :)
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2012, 10:18   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Darek16f, widze, że dobrze radzisz :grin:
Nie mam jeszcze żadnej z tych konfiguracji, o których jest mowa ale późną wiosną lub w lato wypadałoby u mnie wymienić całe zawieszenie.
Podchodząc do tego cenowo, wziąć komplet seria DELPHI + FK, czy pakować od razu zestaw MTS, który można dostać za te 700zł. Cena wychodzi bardzo podobnie, z tym że amory MTS są teoretycznie skracane.
Mowa o jeździe typowo codziennej, bez KJS.
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2012, 10:34   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Cenowo wyjdzie tak samo ;)

Jednak jezeli dasz zestaw MTS to tam masz właśnie amorki pod zawias 40/40 i sa one dodatkowo twardsze i krótsze. Więc w stosunku do FK+Delphi będzie twardziej i teoretycznie równiej siądzie.Generalnie jak masz zwiochę równo to może przód być wyżej, motorówka albo równo na seryjnym amorku. Ja mam u siebie 40/35 i jest ok, tu czytałem że ludzie obcinają po zwoju lub dwa na odbijaku przednim.......???
Co do samego zestawu MTS to nie wiem jak sie sprawuje bo nigdy osobiście nie używałem
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Gogoll 
spamer team


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1561
Skąd: ... VrocisiR ...
Wysłany: 23-03-2012, 14:15   
   Bolid: Wolny


dedek,
jak nie jeździsz w żadnych kjs odcinkach i tym podobne
to kayaba exel-g a o tego -35 Weitec
 
 
dedek 
za dużo się czepia do forum

Pomógł: 27 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Gru 2006
Posty: 296
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-03-2012, 15:25   
   Bolid: Seicento 1.1 MPI


Gogoll napisał/a:
dedek,
jak nie jeździsz w żadnych kjs odcinkach i tym podobne
to kayaba exel-g a o tego -35 Weitec


i tu mam dylemat bo mówi się, że czasami wysoko na nich stoi i robi się motorówka:/
może coś olejowego dać? dlatego pisałem o DELPHI..

z drugiej strony skoro MTS oferuje w identycznych cenach, skracane i utwardzane amortyzatory, a ja nie wiadomo czego od nich nie będę oczekiwał...
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 23-03-2012, 15:42   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


1. Exel-G i 35/40mm - będzie niżej o około 25/30mm i komfort tłumienie na wysokim poziomie

2. Delphi olejowe i 35/40 czy tam 40/40 - siądzie 30/35 lub 35/40 ale na ,,dziurach'' zwalniaczach poczujesz róznicę, będzie d u u p bo oleje sie poddadzą .

3.MTS tanio technik :lol: będzie równo niżej o 40mm ale juz bardziej sztywno i twardo w stosunku do w/w , więc każdy wybój, dziury itp poczujesz już bardzo ;) Ale za to nie widziałem żeby na mts 40/40 czy zestawie Fk 40/40 była motorówka, tam juz jest tak chyba dobrane + odbój że jest ok.

tyle ode mnie więcej nie pomogę .
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Gogoll 
spamer team


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1561
Skąd: ... VrocisiR ...
Wysłany: 23-03-2012, 22:24   
   Bolid: Wolny


Darek16f napisał/a:
1. Exel-G i 35/40mm - będzie niżej o około 25/30mm i komfort tłumienie na wysokim poziomie


potwierdzam



2. Delphi olejowe i 35/40 czy tam 40/40 - siądzie 30/35 lub 35/40 ale na ,,dziurach'' zwalniaczach poczujesz róznicę, będzie d u u p bo oleje sie poddadzą .


coś tam poczuje ale nie dużo


3.MTS tanio technik :lol: będzie równo niżej o 40mm ale juz bardziej sztywno i twardo w stosunku do w/w , więc każdy wybój, dziury itp poczujesz już bardzo ;) Ale za to nie widziałem żeby na mts 40/40 czy zestawie Fk 40/40 była motorówka, tam juz jest tak chyba dobrane + odbój że jest ok.

tyle ode mnie więcej nie pomogę .



amorki FK gazowe sportowe
siądzie równo będzie sztywno twardo ale bez przesady
 
 
Gogoll 
spamer team


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1561
Skąd: ... VrocisiR ...
Wysłany: 23-03-2012, 22:25   
   Bolid: Wolny


dedek napisał/a:
tu mam dylemat bo mówi się, że czasami wysoko na nich stoi i robi się motorówka:/
może coś olejowego dać? dlatego pisałem o DELPHI..


nie warto jak ma być seria to bym brał kayaba exel-g
 
 
Mucha!!! 
spamer team

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Lut 2009
Posty: 1455
Skąd: prawie Rybnik :p
Wysłany: 24-03-2012, 07:21   
   Bolid: SC 1.1. MPI


no to ja wam napisze tak:
mój sc ma na liczniku 110 tys i ori amory :))
jakoś rok lub 1,5 roku temu wymieniłem TYLKO sprężyny na 40/40 i dalej jeźdzę i nic się nie działo niepokojącego. W tym roku bede wymieniał amory na mts i zobaczymy jak to rzeczywiście z nimi jest, więc do "gleby" 40/40 moim zdaniem założyć na to co jest no chyba że jest już mocno zmęczone to wtedy kayaba exel-g :mg:
_________________
NiebieskiJestOK
 
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 25-03-2012, 13:00   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


Tu masz tak moje SC (sorki za jakość zdjec) ustawione w tym samym miejscu na :

1. Seria springi + Delphi



2. Seria springi + Kayaba Exel-G



3. Springi przód FK -40- bałwan seria, tył springi Eibach pro F - 35 - amory KYB Exel-G

_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Gogoll 
spamer team


Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 1561
Skąd: ... VrocisiR ...
Wysłany: 27-03-2012, 13:37   
   Bolid: Wolny


Darek16f napisał/a:
Springi przód FK -40- bałwan seria, tył springi Eibach pro F - 35 - amory KYB Exel-G


i jak ci się jeździ
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 27-03-2012, 15:01   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


bardzo dobrze ;) nie wliczając że 900 nie ma sztaba ... ale to jest taki kompromis po miedzy dobrym tłumieniem nierówności, a lepszym trzymaniem auta w stosunku do serii oraz sportinga. Eibach mam na grubym zwoju, są twardsze niż np. FK czy MTS-y
Nie nachyla się w zakrętach juz tak bardzo, nawet na zimówkach mozna sobie bardzie pozwolić, ale w granicach rozsądku na łuku drogi powiedzmy i generalnie dadza najmniej w d...ę amorkom ;)
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum