|
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Obniżenie -40mm, a różne amortyzatory |
Autor |
Wiadomość |
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2012, 00:16 Obniżenie -40mm, a różne amortyzatory
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Siema
Temat mnie jeszcze bezpośrednio nie dotyczy, ale chciałbym coś wiedzieć i pewnie nie tylko ja więc piszę i pytam:)
Mówi się, że do obniżenia -40mm nie trzeba zakładać sportowych czy skracanych amortyzatorów i spokojnie da radę na seryjnych. Problem w tym, że typowo seryjne amortyzatory są montowane na pierwszy montaż, a później kupuje się zazwyczaj różnego rodzaju zamienniki, firm typu GH, FAST, HART czy po prostu NONAME. Zakładam, że produkty tych firm, zachowują się bardzo podobnie w seryjnym zawieszeniu i teoretycznie nie powinny odbiegać jakościowo od oryginałów.
Niby wyższa półka to już oryginały DELPHI czy MAGNETI MARELLI lub lepsze zamienniki coś a'la KAYABA.
Pytanie, czy po założeniu sprężyn -40mm, nie ważne czy to FK, MTS, EIBACH czy jeszcze innych, samochód będzie zachowywał się podobnie na każdym z tych rodzajów amortyzatorów czy to tych najtańszych czy droższych typu DELPHI |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2012, 06:39
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
dedek napisał/a: | Mówi się, że do obniżenia -40mm nie trzeba zakładać sportowych czy skracanych amortyzatorów i spokojnie da radę na seryjnych |
Dają jako że najmniej dostają w d....ę przy takim obniżeniu i ostatecznie można tak jeździć.
dedek napisał/a: | a później kupuje się zazwyczaj różnego rodzaju zamienniki, firm typu GH, FAST, HART czy po prostu NONAME. |
Kolego NIE KUPUJE się tego shitu który podałeś wyżej nigdy ! padaja po 1000km do 20 tys max, pękają mocowania, łamią się i wylewają. Często ich sprawność zaraz po montażu nie przekracza 60%....
dedek napisał/a: | Zakładam, że produkty tych firm, zachowują się bardzo podobnie w seryjnym zawieszeniu i teoretycznie nie powinny odbiegać jakościowo od oryginałów. |
Wręcz przeciwnie ....
dedek napisał/a: | Niby wyższa półka to już oryginały DELPHI czy MAGNETI MARELLI lub lepsze zamienniki coś a'la KAYABA.
|
to jest półka seryjna - min polecane i wymagane dla dobrych właściwości pracy zawiasu.
dedek napisał/a: | Pytanie, czy po założeniu sprężyn -40mm, nie ważne czy to FK, MTS, EIBACH czy jeszcze innych, |
Bardzo ważne !!!! nie porównuj taniochy i tandety MTS za 280 zł, do lepszych średnich FK za 400zł , a dobrych Eibach-ów za 900zł czy innych lepszych - jest duża róznica jakości i właściwości. Kiedyś kolega sie chwalił że ma kpl mts springi + amorki 60/40 za 700 czy 800zł i WOW
Ja mu pokazałem mój amorek ze springiem KONI na gwincie + eibach pro sport progresiv za 1500zł sztuka (na zamówienie do CC) i było po rozmowie.
dedek napisał/a: | samochód będzie zachowywał się podobnie na każdym z tych rodzajów amortyzatorów czy to tych najtańszych czy droższych typu DELPHI |
Nie do końca.... mts + hart , a np. FK + Delphi to już jest różnica min w jeździe, a czasowo wytrzymałościowa bez porównania. Już nie wspomnę o wyższej półce.
Kolego końcem lat 90-tych i początki 200... testowałem tego setki w OBR Bosmal + nasi dawali takie zestawy tylko w może nie co innych nazwach wtedy bo np. MTS jest w Polsce od 5 lat, ale wiadomo co w sklepie sie pojawi, to w laboratorium jest to o wiele wiele wczesniej chłopakom na tory do kjs-ów czy np. pucharu CC, czy do zerówek na rajd wisły, barbórka itp - kilka przejazdów i od razu było widać co działa, a co nie
Jeżeli masz średnio z kasą to : FK + Delphi, możesz dać KYB ale będzie wyżej,
jak masz więcej i autko na dłużej to Einbach, H&R, Weitec (40/40) i np. B4 do tego.
chyba że chcesz same springi to juz sam sobie wybierz |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
tswksu
Nałogowiec
Pomógł: 1 raz Wiek: 31 Dołączył: 07 Gru 2011 Posty: 143 Skąd: Oświęcim
|
|
|
|
|
DeZet [Usunięty]
|
Wysłany: 23-03-2012, 09:31
|
|
|
tswksu napisał/a: | czemu na KYB bedzie wyzej ? |
BO to są amortyzatory gazowe, a gazówki mają to do siebie że podnoszą wyżej niż zwykłe olejowe |
|
|
|
|
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2012, 10:18
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Darek16f, widze, że dobrze radzisz
Nie mam jeszcze żadnej z tych konfiguracji, o których jest mowa ale późną wiosną lub w lato wypadałoby u mnie wymienić całe zawieszenie.
Podchodząc do tego cenowo, wziąć komplet seria DELPHI + FK, czy pakować od razu zestaw MTS, który można dostać za te 700zł. Cena wychodzi bardzo podobnie, z tym że amory MTS są teoretycznie skracane.
Mowa o jeździe typowo codziennej, bez KJS. |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2012, 10:34
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
Cenowo wyjdzie tak samo
Jednak jezeli dasz zestaw MTS to tam masz właśnie amorki pod zawias 40/40 i sa one dodatkowo twardsze i krótsze. Więc w stosunku do FK+Delphi będzie twardziej i teoretycznie równiej siądzie.Generalnie jak masz zwiochę równo to może przód być wyżej, motorówka albo równo na seryjnym amorku. Ja mam u siebie 40/35 i jest ok, tu czytałem że ludzie obcinają po zwoju lub dwa na odbijaku przednim.......???
Co do samego zestawu MTS to nie wiem jak sie sprawuje bo nigdy osobiście nie używałem |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
Gogoll
spamer team
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1561 Skąd: ... VrocisiR ...
|
Wysłany: 23-03-2012, 14:15
Bolid: Wolny |
|
|
dedek,
jak nie jeździsz w żadnych kjs odcinkach i tym podobne
to kayaba exel-g a o tego -35 Weitec |
|
|
|
|
dedek
za dużo się czepia do forum
Pomógł: 27 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Gru 2006 Posty: 296 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-03-2012, 15:25
Bolid: Seicento 1.1 MPI |
|
|
Gogoll napisał/a: | dedek,
jak nie jeździsz w żadnych kjs odcinkach i tym podobne
to kayaba exel-g a o tego -35 Weitec |
i tu mam dylemat bo mówi się, że czasami wysoko na nich stoi i robi się motorówka:/
może coś olejowego dać? dlatego pisałem o DELPHI..
z drugiej strony skoro MTS oferuje w identycznych cenach, skracane i utwardzane amortyzatory, a ja nie wiadomo czego od nich nie będę oczekiwał... |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 23-03-2012, 15:42
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
1. Exel-G i 35/40mm - będzie niżej o około 25/30mm i komfort tłumienie na wysokim poziomie
2. Delphi olejowe i 35/40 czy tam 40/40 - siądzie 30/35 lub 35/40 ale na ,,dziurach'' zwalniaczach poczujesz róznicę, będzie d u u p bo oleje sie poddadzą .
3.MTS tanio technik będzie równo niżej o 40mm ale juz bardziej sztywno i twardo w stosunku do w/w , więc każdy wybój, dziury itp poczujesz już bardzo Ale za to nie widziałem żeby na mts 40/40 czy zestawie Fk 40/40 była motorówka, tam juz jest tak chyba dobrane + odbój że jest ok.
tyle ode mnie więcej nie pomogę . |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
Gogoll
spamer team
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1561 Skąd: ... VrocisiR ...
|
Wysłany: 23-03-2012, 22:24
Bolid: Wolny |
|
|
Darek16f napisał/a: | 1. Exel-G i 35/40mm - będzie niżej o około 25/30mm i komfort tłumienie na wysokim poziomie
potwierdzam
2. Delphi olejowe i 35/40 czy tam 40/40 - siądzie 30/35 lub 35/40 ale na ,,dziurach'' zwalniaczach poczujesz róznicę, będzie d u u p bo oleje sie poddadzą .
coś tam poczuje ale nie dużo
3.MTS tanio technik będzie równo niżej o 40mm ale juz bardziej sztywno i twardo w stosunku do w/w , więc każdy wybój, dziury itp poczujesz już bardzo Ale za to nie widziałem żeby na mts 40/40 czy zestawie Fk 40/40 była motorówka, tam juz jest tak chyba dobrane + odbój że jest ok.
tyle ode mnie więcej nie pomogę . |
amorki FK gazowe sportowe
siądzie równo będzie sztywno twardo ale bez przesady |
|
|
|
|
Gogoll
spamer team
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1561 Skąd: ... VrocisiR ...
|
Wysłany: 23-03-2012, 22:25
Bolid: Wolny |
|
|
dedek napisał/a: | tu mam dylemat bo mówi się, że czasami wysoko na nich stoi i robi się motorówka:/
może coś olejowego dać? dlatego pisałem o DELPHI.. |
nie warto jak ma być seria to bym brał kayaba exel-g |
|
|
|
|
Mucha!!!
spamer team
Pomógł: 6 razy Dołączył: 21 Lut 2009 Posty: 1455 Skąd: prawie Rybnik :p
|
Wysłany: 24-03-2012, 07:21
Bolid: SC 1.1. MPI |
|
|
no to ja wam napisze tak:
mój sc ma na liczniku 110 tys i ori amory
jakoś rok lub 1,5 roku temu wymieniłem TYLKO sprężyny na 40/40 i dalej jeźdzę i nic się nie działo niepokojącego. W tym roku bede wymieniał amory na mts i zobaczymy jak to rzeczywiście z nimi jest, więc do "gleby" 40/40 moim zdaniem założyć na to co jest no chyba że jest już mocno zmęczone to wtedy kayaba exel-g |
_________________ NiebieskiJestOK |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
|
|
|
|
Gogoll
spamer team
Pomógł: 12 razy Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 1561 Skąd: ... VrocisiR ...
|
Wysłany: 27-03-2012, 13:37
Bolid: Wolny |
|
|
Darek16f napisał/a: | Springi przód FK -40- bałwan seria, tył springi Eibach pro F - 35 - amory KYB Exel-G |
i jak ci się jeździ |
|
|
|
|
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy
Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 27-03-2012, 15:01
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
bardzo dobrze nie wliczając że 900 nie ma sztaba ... ale to jest taki kompromis po miedzy dobrym tłumieniem nierówności, a lepszym trzymaniem auta w stosunku do serii oraz sportinga. Eibach mam na grubym zwoju, są twardsze niż np. FK czy MTS-y
Nie nachyla się w zakrętach juz tak bardzo, nawet na zimówkach mozna sobie bardzie pozwolić, ale w granicach rozsądku na łuku drogi powiedzmy i generalnie dadza najmniej w d...ę amorkom |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|