FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana amortyzatorów tył
Autor Wiadomość
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-03-2012, 21:59   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Mam samochód z ubiegłego wieku i szczerze napiszę , nie podlewałem żadnymi cudami , rok temu wymieniałem tylne amorki może w pół, godzinki. Przednie owszem pół dnia walczyłem .Żadna śruba się nie zapiekła. Dobry klucz by poruszyć później chyba grzechotka i poszło idealnie. Nie wiem czy dostaniesz takie śruby . Są specyficzne drobnogwintowe . Weź na przymiarkę ale nie w każdym sklepie branży moto dostaniesz
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 30-03-2012, 22:14   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Wiem wiem, ale mam niedaleko hurtownię śrub i tam dostanę większość nawet nietypowych rozmiarów, a zawsze pozostaje mi też ASO. Nie wiem czemu u mnie to tak wyglądało, może Ty miałeś wcześniej już zmieniane amortyzatory? U mnie były oryginalne, nieruszane od '98. Jak śruby dobrze idą to zgadzam się - można się uwinąć bardzo szybko :)
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 30-03-2012, 23:07   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Wymieniałem równo rok temu . Wszystkie cztery i były oryginalne od 1999 roku . FA Krosno. Tylne lały a przedni jeden pękł na dziurach po zimie i samochód bujał przodem jak amerykański lowrider. Więc to w sumie 2 lata różnicy jak Twoje. Co robię to raz do roku poruszam i zakręcam odpowietrzniki w hamulcach . Nigdy mnie nie zawiodły przy wymianie płynu hamulcowego. Roboty pół godzinki na rok i spokój
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2012, 00:13   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw, to bardzo dziwne że ta przyspawana część poszła, nieźle to musiało być zapieczone, ale piszesz że 14 lat... to robi swoje. masz z tego co pamiętam 60k km, gdybyś pewnie po drodze już kiedyś wymieniał amory ( z racji większego przebiegu ) to pewnie składając do "kupy" byś posmarował śruby i kolejne wymiany by poszły jak po maśle.

najgorzej właśnie jak nie rusza się śrub ponad dekadę ;-)
_________________

 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 31-03-2012, 08:04   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Masz rację, dlatego uważam że samochód mało jeżdżony jest gorszy w serwisowaniu niż taki który robi 'normalne' przebiegi ;)
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 31-03-2012, 08:58   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


pewne rzeczy nie zależą akurat od jeżdżenia :D
kFiatek Emi robi takie "normalne" przebiegi- i owszem, amory z tyłu i z przodu udało się odkręcić bez problemów i nawet "po mojemu" nie pourywałem np śrub od poduszek Mcpersona :)) , ale już przy wymianie zbiornika musieliśmy rozwiercać cały zestaw śrub go mocujących :evil: (i 2 godzinek roboty się zrobiło 5 godzinek :ups: ).
Ale już jak robiłem w swoim tylną belkę to pomimo 8 latek auta na karku udało się wykręcić wszystkie śruby (fakt.. dwa lata wcześniej auto było robione od podstaw.. ale :)) )
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
AdaMs 
Nałogowiec
Przyjaciel klubu


Pomógł: 26 razy
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 765
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 31-03-2012, 09:17   
   Bolid: Czarny Misiek


Linda, ze zbiornikiem to norma :)) 2 lata temu zakładałem nowy zbiornik, przed zima ściągałem go żeby zakonserwować. No i komplecik do rozwiercenia :D A śrubki moczyłem w oleju :P
_________________
Nie zawsze jest pod górkę :))


Blog Fiat Panda lub forum Fiat 500X
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 31-03-2012, 09:23   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


gandw napisał/a:
Masz rację, dlatego uważam że samochód mało jeżdżony jest gorszy w serwisowaniu niż taki który robi 'normalne' przebiegi ;)


wpełni się zgadzam. poza tym, auto użytkowane często ma zawsze przepalony silnik, przetarte hamulce, przepalonego kata i ogolnie lepiej jedzie ;-)

co do zbiornika to nie chciałem się czołgać pod autem i oddałem za niewielkie pieniądze w stosunku do roboty do mechanika - nie urwał żadnej śruby. nie wiem jak on to robi. czy puko w nie czy ma jakiś specyfik wojskowy, czy ma nosa - nie wiem,
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 31-03-2012, 09:46   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


neeeno warsztat? To za proste i zbyt banalne :))
Nie ma jak auto na kanale, zestaw kluczy, kumpel do pomocy i zimny czteropaczek :lol:
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 31-03-2012, 12:23   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


Ja też robiłem zbiornik samemu, ale drugi raz bym to zostawił mechanikowi - to taki wyjątek :P

A dzisiaj kupiłem nowe śruby, oczywiście 'części zamienne' w ASO zamknięte w soboty (kpina w dzisiejszych czasach), dobrze że mam blisko dobrą hurtownię śrub, także kupiłem takie same (M10 skok 1,25) klasy 10.9, tam gdzie urwało nakrętkę dałem nową, podkładki sprężynujące, na gwint smar miedziany i wszystko elegancko skręcone ;)

Ale jak to mówią bez młota nie robota.
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum