FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana UPG na co zwrócić uwagę
Autor Wiadomość
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 17-04-2012, 20:23   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


No to gratulacje :grin: Jakim w końcu momentem dokręcałeś?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 17-04-2012, 21:36   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


gandw napisał/a:
Jakim w końcu momentem dokręcałeś?

I tu jest niewiadoma. Nie wiem czy klucz dobrze skalibrowany. Sprawdzałem dla zabawy , wziąłem koło rowerowe nieużywane dorobiłem ramię 1 metr dugości i wagę łazienkową elektroniczną. Dokręcałem oś koła aż kliknęło a ramię naciskało na wagę . Wiem że chyba źle ale to dla zabawy. Coś tam wskazywało ale jak kiedyś dokręcałeś głowicę to czy nie wydawało się Tobie że te 20 nm to raz dwa przychodzi? Dopiero 40 nm trochę ciężej aż kliknęło. I dwa razy po 90 stopni . Tu już ciężko dosyć było. Muszę jakiś sposób na skalibrowanie zrobić . Chyba pojadę do jakiegoś mechanika niech mi jakąś śrubę dokręci przykładowo 40 nm i to będzie mój wrzorzec na przyszłość.Zresztą gdyby coś było nie tak to zaraz by wyszło po odpaleniu wieę raczej jestem zadowolony.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 17-04-2012, 23:31   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no to gratulacje, oby zrobił na tej uszczelce 200 000 km :)

mam pytanie, czy po takim zdjęciu głowicy rozrząd jest do kapitalnego ustawienia ?
_________________

 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 18-04-2012, 06:37   
   Bolid: seicento


Łukasz, u Ciebie pasek wymienilbym przy okazji(nawet nowe pask po 1000 po sciagnieciu powinno sie wymienic na nowy) a wlasciciele 0.9 to sa takie czarodzieje ze potrafia UPG zrobic bez ruszania rorzadu :)) :)) :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-04-2012, 08:04   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Łukasz napisał/a:
czy po takim zdjęciu głowicy rozrząd jest do kapitalnego ustawienia ?

Rozrządu nie dotykasz (silnik 900) jako tako ale zdejmujesz całą oś zaworów i wyciagasz laski popychaczy znad wałka rozrządu . Ja robię tak że zawsze wkładam laski popychaczy tak jak były tzn te same w tym samym otworze.
 
 
gandw 
Nałogowiec


Pomógł: 67 razy
Wiek: 35
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 366
Skąd: SBI
Wysłany: 18-04-2012, 10:54   
   Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI


900 ma rozrząd typu OHV, czyli wałek rozrządu jest w bloku silnika a zawory są napędzane pośrednio przez laski popychaczy i dźwigienki. Co do klucza dynamometrycznego to ciężko powiedzieć, najlepiej jak ktoś ma w pracy przyrząd do kalibracji bo takie mierzenie na wagę jest niezbyt miarodajne. Macher, a rozpinałeś zawory jak dawałeś do planowania? Uszczelniacze przy okazji zmieniłeś?
_________________

Seicento 0.9i SX [*]
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 18-04-2012, 11:04   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Zaworów nie rozpinałem. Nie mam takiego urądzenia ale oleju nie bierze, nie dymi na niebiesko zaraz po odpaleniu więc uszczelniaczami nie leci do cylindrów. Do planowania zaniosłem bez kolektora wydechowego, myślałem że będzie problem z odkręceniem ale nie. Odkręciłem termostat i taką głowiczkę zatachałem bo niedaleko. Ślusarz powiedział że mogło byc z kolektorem bo da radę chwycić frezarką. A najlepsze- wpierw byłem spytać czy planuje i za ile . Pyta się jaki samochód ja że SC 900setka mała głowica aluminiowa. A on pytaniem prawie mnie zastrzelił - "benzyna czy diesel" ? No ale to w sumie nie mechanik więc wybaczyć wypada.Wracając do klucza taki przyrząd do kalibracji kosztuje kilka tysięcy zł . Ale poradziłem sobie w miarę sprawdzając działanie klucza na dźwigni 1 metrowej. Pozatym zobaczyłem oryginalne śruby które nie były ruszane przy samochodzie i porównałem z momentem na kluczu. Też w miarę . A śruby od przednich pasów bezpieczeństwa więc to chyba było mocowane w fabryce z odpowiednim momentem.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 18-04-2012, 11:11   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


no to zaskoczony jestem że wałek jest w bloku silnika. to macie łatwiej - rozrządu nie trzeba nawet dotykać. w 1.1 zaraz się rozrząd rozreguluje ( chyba że jest możliwość zablokowania wałka ? ) i cała procedura ustawiania rozrządu od nowa
_________________

 
 
dominik520 
Bywalec

Pomógł: 16 razy
Dołączył: 04 Sie 2008
Posty: 60
Skąd: czempin
Wysłany: 18-04-2012, 19:16   
   Bolid: seicento


Łukasz, bo silnik 0.9 pamięta jeszcze czasy...fiata 127 :shock: ,czyli lata 60-te :))
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 19-04-2012, 20:50   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Chyba wcześniej we fiacie 850 biło to serduszko.Lub podobne bo chyba kręcił się w drugą stronę ale to ten sam blok. Dziś zrobiłem autkiem ponad 100 km . Wpierw kręciłem maks do 3000 obrotów a póżniej ponad 4 też się zdarzyło. Wszystko ok. Zaoszczędziłem pewno kilka setek. I najważniejsze. Wymieniłem czujnik temp dla wentylatora . Poprzedni załączał się w 98-99 stopni a ten w 91 już się kręci . I tak lepiej pewno bo nie przegrzewa się . Jakie było moje zaskoczenie jak wykręciłem czujnik a na nim wybite 09-99. Samochód odbierałem 2 czerwca 1999 roku. Skąd u diaska w nim czujniuk z września? Mechanicy podmienili? Dwa razy stał na warsztacie , raz w ASO na przeglądzie gewarancyjnym po roku eksploatacji. Pewno tam zmienili bo gdzie by indziej?Później był tylko raz w 2010 u mechanika nie pod moim okiem. Jestem w szoku.Podmienić czujnik. Ech ASO. Też macie zielone czujniki w 900setkach w chłodnicy? Bo ten zielony i jakby gorętszy bo na 100 stopni. Od innego modelu fiata?
Wracając do wymianu UPG-
Polecam uszczelkę erlinga pod pokrywę zaworów. Jeszcze spiłowałem na papierze ściernym te występy w pokrywie i dokręciłem tylko wkrętakiem pokrywę . Zero wycieków.
 
 
maciun 
nówka sztuka ;)

Wiek: 57
Dołączył: 12 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: 87-300 Brodnica
Wysłany: 14-08-2012, 19:45   
   Bolid: fiat seicento


Nie chcę ponownie "odgrzewać" tematu wymiany uszczelki pod głowicą ,ale robiłem to akurat w swojej 900- setce. Zastosowałem uszczelkę firmy Elring. Zastanawiałem się tylko, czy po
1000-1500 km, muszę dokręcić głowicę.Żaden sprzedawca części nie słyszał o uszczelkach,
które ulegają polimeryzacji. No cóż,kupiłem tej firmy i tylko żałuję, że nie kupiłem również nowych szpilek. Zastosowałem stare. Oto co rozjaśniło mi w głowie:http://www.ekag1.de/pdf/CHB_Guide_35wm_pl.pdf
Może komuś te wiadomości też się przydadzą. Pozdrawiamforumowiczów.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-08-2012, 20:17   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


maciun napisał/a:
Nie chcę ponownie "odgrzewać" tematu wymiany uszczelki pod głowicą ,ale robiłem to akurat w swojej 900- setce. Zastosowałem uszczelkę firmy Elring. Zastanawiałem się tylko, czy po
1000-1500 km, muszę dokręcić głowicę.Żaden sprzedawca części nie słyszał o uszczelkach,
które ulegają polimeryzacji. No cóż,kupiłem tej firmy i tylko żałuję, że nie kupiłem również nowych szpilek. Zastosowałem stare. Oto co rozjaśniło mi w głowie:http://www.ekag1.de/pdf/CHB_Guide_35wm_pl.pdf
Może komuś te wiadomości też się przydadzą. Pozdrawiamforumowiczów.

Nie musisz, jest taka zasada, niepisana, że szpile w głowicy są na 3-krotne użycie-i to jest prawdą.
Splanowaną/zabieloną głowicę dokrecasz po prostu 5nm więcej niż jest napisane w tej magicznej książce.Tyczy się to zarówno sc,900, 1.1, 1.2 8v itd.
Troszkę inne momenty obowiązują przy dłubanych silnikach...ale to inna bajka.
 
 
 
kamil8746 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Gru 2010
Posty: 6
Skąd: Milicz
Wysłany: 14-08-2012, 21:13   
   Bolid: seicento 900


Ja zmieniałem także na uszczelke Elring-a robiłem UPG bez planowania. Jeżdze już 25kkm nie oszczedzam silniczka i wszystko w pożadku wiec nie masz co sie martwić szpilki tez zostały stare.
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 14-08-2012, 21:25   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Raczej sugerujemy się tym jak się robi zgodnie ze sztuką :wink:
Tobie działa 25kkm, ktoś inny zasugeruje się tym i będzie miał 2 razy robotę. :mg:
Planować, a zabielić to dla mnie też różnica...ale ja się nie znam :wink:
 
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 15-08-2012, 09:40   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


maciun śrub po określonym przebiegu się nie dociąga przy tej uszczelce. Nie te czasy. Jak masz jeszcze karteczkę od uszczelki to tam jest ideogram żeby zastosować nowe śruby. Tego nie robiłem i po 4-ech miesiącach i pewno ze 3 tysiącach km nic się nie dzieje. Przestrzegałem jedynie oliwienia śrub zgodnie ze schematem i momentów dokręcania.Jak pamiętasz ideogramy na instrukcji to ciekawy był największy z czerwonym znakiem STOP. Sugerował by osoba z kluczem w dłoni (mechanik) zakładała a osoba bez klucza skreślona. Tym też się nie sugerowałem .
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga - Mapa Forum