Wymiana UPG na co zwrócić uwagę |
Autor |
Wiadomość |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2012, 10:43 Wymiana UPG na co zwrócić uwagę
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Planuję w tygodniu wymienić sam uszczelkę pod głowicą . Będe opierał sie w głównej mierze na słynnej książce p. Zembowicza. Z uwagi na błędy ksiażkowe proszę o porady forumowiczów którzy już działali w tym zakresie. Dodam że to już trzeci raz będzie głowica zdejmowana . Raz niepotrzebnie - mam ten typ co chodzi nierówno na zimno więc dałem do sprawdzenia UPG ,. Była w porządku, druga strzeliła autentycznie półtora roku temu , teraz objawy wskazują na to samo i chciałbym sam bo mam warunki i czas.Pytania które mnie nurtują :
1.Książka podaje żeby zastosować oryginalną uszczelkę która ulega polimeryzacji i dokręcenie głowicy po 1000-1500km jest zbędne. Nie widziałem oryginalnej uszczelki która to jest, więc zastosuję taką jaką dostanę . Polecacie specjalne firmy? Czy nie będzie konieczności dokręcania o jakiś kąt po tym przebiegu i czy to się stosuje wogóle? Mechanik przy poprzedniej awarii jak pytałem powiedział że nie trzeba dokręcać.
2.Śruby do mocowania głowicy - też według książki namoczyć w oleju i odczekać pół godziny do odcieknięcia?
3.Do sprawdzenia szczelności zaworów i pierścieni widziałem jak mechanik wlewał do odwróconej głowicy i na tłoki benzynę . Kiedyś czytałem że lepiej naftę?
4.Jeśli głowica będzie prosta - trzeba planować/zabielać?
Wszelkie informacje potraktuję jako cenne |
|
|
|
 |
juliusz64
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2012, 11:26
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Myślałem o tych śrubach czy namoczyć.Bo im ciężej będą się wkręcały tym szybciej zadziała klucz dynamometryczny i cała precyzja może iśc na darmo. Nie namaczać w oleju?Uszczelkę pod pokrywą zaworów wiadomo że wymienię. Nawet spiłuję trochę te występy w pokrywie na stole z papierem ściernym . Wczoraj próbowałem te śruby w pokrywie poruszyć i poszło ładnie kluczem z grzechotką. Z planowaniem jeśli u mnie ślusarze robią to dam we wsi ale jak zdejmę głowicę na zimno zgodnie z kolejnością odkręcania może będzie ok. Bo coś mi się wydaje że mechanik który mi to robił drugi raz to coś nie za bardzo dokręcił i tu jest problem wydmuchania uszczelki. Samochód się nie przegrzał - mam wskaźnik temperatury. No może jeszcze zmienię czujnik w chłodnicy na zimniejszy bo wentylator załącza się w 98-99 stopni (5 stopni za wysoko)Ostatnio do prawie 110 dochodził i wentylator się nie uruchamiał - zapowietrza się non stop. |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 11:59
Bolid: seicento |
|
|
macher, głowice ściągnij jak będzie zimna,uszczelke to najlepiej gates lub erling(raz dokręcasz na n.m+ kąty i masz spokój,bez żadnego dokręcania po 1000km),na nich masz wartości i kolejność dokręcania,innych tanich wynalazków nie kupuj,głowice po demontażu odwróć i wlej paliwa na zawory(PLANOWANIE ŻECZ OCZYWISTA),jak zacznie szybko znikać to lepiej zawieź do zakładu niech gniazda i zawory dotrą i przy okazji wymień uszczelniacze,koszt nie mały,ale już na kolejne 50tys. masz spokój,że nic górą nie będzie uciekać,w poznaniu w SPEC-CAR za kapitalke głowicy zostawiłem 360zł,ale kompresja się bardzo poprawiła i gwarancje dają na 18miesięcy ,blok dokłanie wyczyść z pozostałości po starej uszczelce(delikatnie nożykiem do tapet i nitro),wydmuchaj otwory na szpilki(żeby nie było w nich jakiś płynów,lub czegoś innego) i KUP NOWE SZPILKI!!!najlepiej ARP,bo stare mogą być zmęczone(dokładnie obejrzyj gwinty),bo jaja są gdy pęknie...a org.lubią pękać(gdy dokręca się głowice tak jak trzeba)przed dokręcaniem namocz w oleju,niech ociekną i wkręcaj(nie koniecznie trzeba to robić,he ale mnie tak uczyli ),co tam jeszcze...AAA klucz jak nie masz dobrego to lepiej pożycz,bo ja mam taki za 50plnów i wartości z takim ''dobrym''kluczem jakoś nie zgrywają się powyżej 30n.m , |
Ostatnio zmieniony przez dominik520 14-04-2012, 12:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:08
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Kup dobrą uszczelkę pod głowicę (a nie byle jaką jak kolega trochę wyżej doradza), czyli coś typu Elring, Reinz, Goetze.
Co do śrub to jeśli 3 raz będzie zmieniana UPG to ja bym dał nowe śruby. Co do moczenia ich w oleju to jeśli producent tego nie zaleca to nie ma ich co moczyć. Inne są momenty dokręcania śrub suchych a inne nasmarowanych, także tu bym nie kombinował. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:19
Bolid: seicento |
|
|
gandw, mi ori.szpilka pusciła przy 1-szej zmianie ,ale na szczęście przy samym bloku to jakoś bezproblemowo ją wydostałem ,już nie pamiętam ile dawałem za szpilki,ale przynajmniej bez nerwów skręcałem wszystko i tak jak trzeba,a nie przy kątach wyczulałem się czy już ''miękka'' się nie robi... teraz mam astre (c16nz)jako dupo-wóz do pracy i przy wymianie upg,chciałem zaoszczędzić i...uj wszystko szczelił jak OSTATNIA szpilka przy rozrządzie puściła,tam jest więcej srania,bo głowica 2-częściowa,więc już zawsze będę dawał szpilki nowe |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:25
Bolid: seicento |
|
|
macher, hmmm...a teraz doczytałem,żę masz elpidżi ,no to pewnie już gniazda zaworowe i zawory mają najlepsze za sobą...jak masz zamiar jeszcze jakiś dłuższy czas polatac sc,to zawieź głowice lepiej do jakieś firmy specjalizującej się głowicami,niech ją sprawdzą i zrobią co trzeba |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:29
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Jeśli smarujesz śruby w głowicy których nie powinno się smarować to nic dziwnego że je urywasz. W zależności od tego co zaleca producent śruby mogą być montowane na sucho, w niektórych samochodach pokrywa się olejem, a w innych nawet dwusiarczkiem molibdenu - należy się stosować do instrukcji producenta. Jak masz do tego kiepski klucz dynamometryczny to niestety sam sobie robisz problemy.
Śruby nasmarowane względem suchych powinno się dokręcać momentem nawet 20% niższym - zależnie od tego czym są smarowane. Dlatego ja mam zdanie że należy się stosować ściśle do zaleceń producenta. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
juliusz64
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 30 Dołączył: 21 Cze 2008 Posty: 442 Skąd: Okolice Ostrołęki
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:40
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Co do sprawdzenia szczelności zaworów to ja robiłem to w inny sposób. Lałem benzynę w kanały i od dołu sprawdzałem czy nie leci |
_________________ fast sej ; > |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:55
Bolid: seicento |
|
|
ta co mi pękła,nie były smarowane,była org. i upg. było wymieniane 1szy raz,o jakiego ''producenta'' Ci chodzi?szpilki ARP nie mają nic o smarowaniu przed montażem(chodzi o te do sc 0.9),a wg. książki którą ma np.macher, ,należy tak zrobić...i tu pojawia się później problem kogo słuchać...co do klucza to się z tobą zgodzę,ale mój zawyża wartości,czyli wcześniej by było za słabo dokręcone...teraz ma pożyczonego HAZETA a wcześniej dokręcałem czym takim http://allegro.pl/klucz-d...2250883825.html ale kupionym za 45 pln. i była lipa ,gdy obydwa wkręciłem w imadło i ustawiłem na 60 n.m,to różnica była prawie 15 stopniowa przy tych samych wartościach |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 14-04-2012, 12:58
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
Nie wczytywałem się w książkę Seicento, chodziło mi o producenta samochodu. Skoro zaleca się smarowanie śrub olejem, to ok - trzeba tak zrobić Co do klucza to Hazet to już najwyższa liga, w takim razie ciężko powiedzieć czemu Ci się tak łatwo śruby rwały. |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 13:03
Bolid: seicento |
|
|
gandw, przez to mam pożyczony ,o tych ''innych'' wartościach w kluczach poinformował mnie kuzyn(mechanik-kazał zrobić tego testa z imadłem i kluczami)którego dopytywałem się co i jak przy wymianie UPG w oplu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 14-04-2012, 13:15
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Dzięki Panowie. I tak nadal jestem w kropce co do smarowania tych śrub. Książka podaje żeby smarować więc pewno tak zrobię . dominik520 Twój klucz ma małe wartości i powinien być dokładniejszy . Ja zamówiłem takie coś
http://allegro.pl/mannesm...2273609204.html
Ale w temacie uszczelki jestem uświadomiony i takiej będe szukał. Wpierw spytam u siebie w sklepach czy mają takie i zdejmę głowicę . Jak by była peknięta to nawet silnik rozważę kupić . 600 zł w koninie wybór wielki więc nie taki majątek. Na LPG przejechane 65 tys km ale serwisuję sam bo mam interfejs i patrzę często czy lambda nie wykracza za bardzo poza stan optymalny |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 14-04-2012, 14:15
Bolid: seicento |
|
|
macher, wyczyść dobrze szczotką i sprawdz zwoje na gwincie,czy w miejscu styku głowicy z blokiem nie jest już gwint delikatnie wyciągnięty,jak jest to kup nowe,jak nie to spróbuj skręcić na te co masz,ja nowych w sc nie smarowałem olejem,ale w reno i oplu już tak,co do pęknięcia głowicy to mam dobrą-szczelną z wymienionymi uszczelnaczami na sprzedaż jakby co to dawaj na pw |
|
|
|
 |
JaRabbit
Nałogowiec
Pomógł: 31 razy Wiek: 56 Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 262 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2012, 14:37
Bolid: Corolla E12 2,0 D-4D, Konstal 105Na |
|
|
macher napisał/a: | Dzięki Panowie. I tak nadal jestem w kropce co do smarowania tych śrub. Książka podaje żeby smarować więc pewno tak zrobię |
W książce Trzeciaka ( wydanie z 1995 roku) o naprawie Cinquecento też jest mowa o smarowaniu śrub przy wymianie UPG w 900. |
_________________ SC 1242+6 speed już nie ma |
|
|
|
 |
|