Wymiana UPG na co zwrócić uwagę |
Autor |
Wiadomość |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 17-04-2012, 20:23
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
No to gratulacje Jakim w końcu momentem dokręcałeś? |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 17-04-2012, 21:36
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
gandw napisał/a: | Jakim w końcu momentem dokręcałeś? |
I tu jest niewiadoma. Nie wiem czy klucz dobrze skalibrowany. Sprawdzałem dla zabawy , wziąłem koło rowerowe nieużywane dorobiłem ramię 1 metr dugości i wagę łazienkową elektroniczną. Dokręcałem oś koła aż kliknęło a ramię naciskało na wagę . Wiem że chyba źle ale to dla zabawy. Coś tam wskazywało ale jak kiedyś dokręcałeś głowicę to czy nie wydawało się Tobie że te 20 nm to raz dwa przychodzi? Dopiero 40 nm trochę ciężej aż kliknęło. I dwa razy po 90 stopni . Tu już ciężko dosyć było. Muszę jakiś sposób na skalibrowanie zrobić . Chyba pojadę do jakiegoś mechanika niech mi jakąś śrubę dokręci przykładowo 40 nm i to będzie mój wrzorzec na przyszłość.Zresztą gdyby coś było nie tak to zaraz by wyszło po odpaleniu wieę raczej jestem zadowolony. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 17-04-2012, 23:31
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no to gratulacje, oby zrobił na tej uszczelce 200 000 km
mam pytanie, czy po takim zdjęciu głowicy rozrząd jest do kapitalnego ustawienia ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 18-04-2012, 06:37
Bolid: seicento |
|
|
Łukasz, u Ciebie pasek wymienilbym przy okazji(nawet nowe pask po 1000 po sciagnieciu powinno sie wymienic na nowy) a wlasciciele 0.9 to sa takie czarodzieje ze potrafia UPG zrobic bez ruszania rorzadu |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-04-2012, 08:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Łukasz napisał/a: | czy po takim zdjęciu głowicy rozrząd jest do kapitalnego ustawienia ? |
Rozrządu nie dotykasz (silnik 900) jako tako ale zdejmujesz całą oś zaworów i wyciagasz laski popychaczy znad wałka rozrządu . Ja robię tak że zawsze wkładam laski popychaczy tak jak były tzn te same w tym samym otworze. |
|
|
|
 |
gandw
Nałogowiec

Pomógł: 67 razy Wiek: 35 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 366 Skąd: SBI
|
Wysłany: 18-04-2012, 10:54
Bolid: Seicento 1.1MPI Brush, Scenic II 1.9DCI |
|
|
900 ma rozrząd typu OHV, czyli wałek rozrządu jest w bloku silnika a zawory są napędzane pośrednio przez laski popychaczy i dźwigienki. Co do klucza dynamometrycznego to ciężko powiedzieć, najlepiej jak ktoś ma w pracy przyrząd do kalibracji bo takie mierzenie na wagę jest niezbyt miarodajne. Macher, a rozpinałeś zawory jak dawałeś do planowania? Uszczelniacze przy okazji zmieniłeś? |
_________________
Seicento 0.9i SX [*] |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 18-04-2012, 11:04
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Zaworów nie rozpinałem. Nie mam takiego urądzenia ale oleju nie bierze, nie dymi na niebiesko zaraz po odpaleniu więc uszczelniaczami nie leci do cylindrów. Do planowania zaniosłem bez kolektora wydechowego, myślałem że będzie problem z odkręceniem ale nie. Odkręciłem termostat i taką głowiczkę zatachałem bo niedaleko. Ślusarz powiedział że mogło byc z kolektorem bo da radę chwycić frezarką. A najlepsze- wpierw byłem spytać czy planuje i za ile . Pyta się jaki samochód ja że SC 900setka mała głowica aluminiowa. A on pytaniem prawie mnie zastrzelił - "benzyna czy diesel" ? No ale to w sumie nie mechanik więc wybaczyć wypada.Wracając do klucza taki przyrząd do kalibracji kosztuje kilka tysięcy zł . Ale poradziłem sobie w miarę sprawdzając działanie klucza na dźwigni 1 metrowej. Pozatym zobaczyłem oryginalne śruby które nie były ruszane przy samochodzie i porównałem z momentem na kluczu. Też w miarę . A śruby od przednich pasów bezpieczeństwa więc to chyba było mocowane w fabryce z odpowiednim momentem. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 18-04-2012, 11:11
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
no to zaskoczony jestem że wałek jest w bloku silnika. to macie łatwiej - rozrządu nie trzeba nawet dotykać. w 1.1 zaraz się rozrząd rozreguluje ( chyba że jest możliwość zablokowania wałka ? ) i cała procedura ustawiania rozrządu od nowa |
_________________
 |
|
|
|
 |
dominik520
Bywalec
Pomógł: 16 razy Dołączył: 04 Sie 2008 Posty: 60 Skąd: czempin
|
Wysłany: 18-04-2012, 19:16
Bolid: seicento |
|
|
Łukasz, bo silnik 0.9 pamięta jeszcze czasy...fiata 127 ,czyli lata 60-te |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 19-04-2012, 20:50
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Chyba wcześniej we fiacie 850 biło to serduszko.Lub podobne bo chyba kręcił się w drugą stronę ale to ten sam blok. Dziś zrobiłem autkiem ponad 100 km . Wpierw kręciłem maks do 3000 obrotów a póżniej ponad 4 też się zdarzyło. Wszystko ok. Zaoszczędziłem pewno kilka setek. I najważniejsze. Wymieniłem czujnik temp dla wentylatora . Poprzedni załączał się w 98-99 stopni a ten w 91 już się kręci . I tak lepiej pewno bo nie przegrzewa się . Jakie było moje zaskoczenie jak wykręciłem czujnik a na nim wybite 09-99. Samochód odbierałem 2 czerwca 1999 roku. Skąd u diaska w nim czujniuk z września? Mechanicy podmienili? Dwa razy stał na warsztacie , raz w ASO na przeglądzie gewarancyjnym po roku eksploatacji. Pewno tam zmienili bo gdzie by indziej?Później był tylko raz w 2010 u mechanika nie pod moim okiem. Jestem w szoku.Podmienić czujnik. Ech ASO. Też macie zielone czujniki w 900setkach w chłodnicy? Bo ten zielony i jakby gorętszy bo na 100 stopni. Od innego modelu fiata?
Wracając do wymianu UPG-
Polecam uszczelkę erlinga pod pokrywę zaworów. Jeszcze spiłowałem na papierze ściernym te występy w pokrywie i dokręciłem tylko wkrętakiem pokrywę . Zero wycieków. |
|
|
|
 |
maciun
nówka sztuka ;)
Wiek: 57 Dołączył: 12 Mar 2011 Posty: 7 Skąd: 87-300 Brodnica
|
Wysłany: 14-08-2012, 19:45
Bolid: fiat seicento |
|
|
Nie chcę ponownie "odgrzewać" tematu wymiany uszczelki pod głowicą ,ale robiłem to akurat w swojej 900- setce. Zastosowałem uszczelkę firmy Elring. Zastanawiałem się tylko, czy po
1000-1500 km, muszę dokręcić głowicę.Żaden sprzedawca części nie słyszał o uszczelkach,
które ulegają polimeryzacji. No cóż,kupiłem tej firmy i tylko żałuję, że nie kupiłem również nowych szpilek. Zastosowałem stare. Oto co rozjaśniło mi w głowie:http://www.ekag1.de/pdf/CHB_Guide_35wm_pl.pdf
Może komuś te wiadomości też się przydadzą. Pozdrawiamforumowiczów. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-08-2012, 20:17
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
maciun napisał/a: | Nie chcę ponownie "odgrzewać" tematu wymiany uszczelki pod głowicą ,ale robiłem to akurat w swojej 900- setce. Zastosowałem uszczelkę firmy Elring. Zastanawiałem się tylko, czy po
1000-1500 km, muszę dokręcić głowicę.Żaden sprzedawca części nie słyszał o uszczelkach,
które ulegają polimeryzacji. No cóż,kupiłem tej firmy i tylko żałuję, że nie kupiłem również nowych szpilek. Zastosowałem stare. Oto co rozjaśniło mi w głowie:http://www.ekag1.de/pdf/CHB_Guide_35wm_pl.pdf
Może komuś te wiadomości też się przydadzą. Pozdrawiamforumowiczów. |
Nie musisz, jest taka zasada, niepisana, że szpile w głowicy są na 3-krotne użycie-i to jest prawdą.
Splanowaną/zabieloną głowicę dokrecasz po prostu 5nm więcej niż jest napisane w tej magicznej książce.Tyczy się to zarówno sc,900, 1.1, 1.2 8v itd.
Troszkę inne momenty obowiązują przy dłubanych silnikach...ale to inna bajka. |
|
|
|
 |
kamil8746
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 6 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 14-08-2012, 21:13
Bolid: seicento 900 |
|
|
Ja zmieniałem także na uszczelke Elring-a robiłem UPG bez planowania. Jeżdze już 25kkm nie oszczedzam silniczka i wszystko w pożadku wiec nie masz co sie martwić szpilki tez zostały stare. |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14-08-2012, 21:25
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Raczej sugerujemy się tym jak się robi zgodnie ze sztuką
Tobie działa 25kkm, ktoś inny zasugeruje się tym i będzie miał 2 razy robotę.
Planować, a zabielić to dla mnie też różnica...ale ja się nie znam |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 15-08-2012, 09:40
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
maciun śrub po określonym przebiegu się nie dociąga przy tej uszczelce. Nie te czasy. Jak masz jeszcze karteczkę od uszczelki to tam jest ideogram żeby zastosować nowe śruby. Tego nie robiłem i po 4-ech miesiącach i pewno ze 3 tysiącach km nic się nie dzieje. Przestrzegałem jedynie oliwienia śrub zgodnie ze schematem i momentów dokręcania.Jak pamiętasz ideogramy na instrukcji to ciekawy był największy z czerwonym znakiem STOP. Sugerował by osoba z kluczem w dłoni (mechanik) zakładała a osoba bez klucza skreślona. Tym też się nie sugerowałem . |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
|