FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odkręceniem amortyzatora
Autor Wiadomość
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 05-09-2012, 19:55   Problem z odkręceniem amortyzatora
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Witam, mam problem z odkręceniem amortyzatora z prawej strony w górnym mocowaniu, jest tam bardzo słaby dostęp, próbowałem różnymi narzędziami, nie chce drgnąć a śruba już się zaokrągliła i każdy klucz się omyka-obawiam się że to nie drgnie.
Pytanie teraz co lepiej ucznić, odkręcać całą belkę? Da się ją ruszyć bez zdjemowania baku ? Może próbować odciąć nakrętkę kątówką( nie wiem czy to się uda, tam jest bardzo słaby dostęp.
Czy jak potem dam śrubę i nakrętkę to nie będzie się odkręcało?
Proszę o pomoc, bo już nie wiem co robić
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-09-2012, 20:06   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


o tyle mowa?
Belkę zdejmiesz bez zdejmowania baku - ale tak czy siak musisz go odkręcić z mocowań przy belce.
"Nakrętki" nie ucinaj flexem! Bo to nie jest nakrętka. Amor przykręcasz tylko śrubą do belki.
Ciężki problem - dospawywania nakrętki Ci nie polecę - za blisko zbiornika paliwa jednak :P
Spróbuj może spsikać jakimś siuwaksem (nie WD40 - bo to żaden penetrant), nabić mniejszy klucz na śrubę i próbować jednak kręcić

Na pocieszenie Ci powiem - że wg mnie prawy tył jest przyjaźniejszy od lewego tyłu :P
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 05-09-2012, 20:14   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Wd-40 aplikuję już 3 dni, co byś polecił żeby dobrze spenetrowało ? Wiem że nakrętka jest przyspawana, może spróbuję nabić 16 oczkową, ale boje się że tylko mocniej rozharatam śrubę. Może wyciąć dziurę w podłodze i próbować od góry ? :))
 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 05-09-2012, 20:17   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


nie pamiętam nazwy teraz, ale na warsztat kupiliśmy ostatnio jakiś penetrant firmy Enyrun i bardzo fajnie działa - zapieczone śruby ruszały, może nie bez trudu, ale ruszały :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 05-09-2012, 21:15   
   Bolid: 1.1 MPI


pewnie kolego odkręcałeś jakimś nasadowym ośmiokątnym.. albo płaski oczkowy..? do takiego czegoś tylko nasadowy i czworokątny.. jak już masz taki problem to tylko klucz żaba
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 05-09-2012, 21:27   
   Bolid: SCV 1.2


Masz szczęście. Dziś robiłem to w pracy. Ja uciąłem śrubę. włożyłem tarcze między amor a mocowanie i uciąłem. troszki problemów było przy tym ale da się.


Polecam odrdzewiacz Bernera.
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 05-09-2012, 21:58   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Mam jeszcze jeden pomysł z małą grzechotką 1/2' rurą półmetrową i podnosinikiem hydraulicznym :mg: zobaczymy.
Jak uciąłeś śrubę to potem przyspawałeś nakrętkę czy skręciłeś ?
 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 05-09-2012, 22:00   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


freestylo napisał/a:
pewnie kolego odkręcałeś jakimś nasadowym ośmiokątnym.. albo płaski oczkowy..? do takiego czegoś tylko nasadowy i czworokątny.. jak już masz taki problem to tylko klucz żaba

Matko czym ja nie odkręcałem, płaskim 8-kątnym oczkowym, płaskim sześciokątnym półotwartym (taki jak do przewodów hamulcowych) nasadką szcześciokątną...
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 05-09-2012, 22:21   
   Bolid: SCV 1.2


chodek napisał/a:
Mam jeszcze jeden pomysł z małą grzechotką 1/2' rurą półmetrową i podnosinikiem hydraulicznym :mg: zobaczymy.
Jak uciąłeś śrubę to potem przyspawałeś nakrętkę czy skręciłeś ?



Uciąłem i przestrzeliłem śrubą 10 z nakrętką kontrującą o gatunku 8.8 Przesmaruj śrube miedziakiem. żeby znów nie zapiekła się w tulejce.
 
 
Bombel 
ZBANOWANY


Pomógł: 6 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 1158
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-09-2012, 22:28   
   Bolid: Seicento 900 Fun '02


Ja do demontażu rury kolektorowej z plecionką zamówiłem odrdzewiacz w spray'u i aż się pieniło jak siknąłem a rura z rudo-rdzawej odzyskała metaliczny połysk i wszystko bez problemu odkręciłem :smile:
_________________
Takich dwóch jak nas trzech to nie ma ani jednego :))
Ignorantia iuris nocet
Si vis pacem, para bellum :hyhy:

Najniższy sej w Poznaniu? Srebrny ajzol
 
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 05-09-2012, 22:46   
   Bolid: 1.1 MPI


chodek napisał/a:
Matko czym ja nie odkręcałem, płaskim 8-kątnym oczkowym, płaskim sześciokątnym półotwartym (taki jak do przewodów hamulcowych) nasadką szcześciokątną...


no i dlatego zjechałeś łeb śrubie..
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 05-09-2012, 23:45   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jeśli robiłeś to płaskimi to gratuluje, ja tam wsadziłem z ledwością nasadowy, uwieszałem się ciałem na nim i powoli szło... nie wyobrażam sobie płaskiego klucza...

najlepiej jak dasz nową śrubę ( 6 pln ) i nasmarujesz smarem żeby to się nie zapiekło ponownie - ja przyjamniej dałem nowe choć stare całkiem całkiem schowałem do magicznej szufladki

zainwestuj w narzędzia, bo bez nich ani rusz
_________________

 
 
chodek 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 22
Skąd: Przasnysz/Warszawa
Wysłany: 06-09-2012, 00:04   
   Bolid: PEUGEOT 307/SC 1.2 16V


Mam nasadowy, niestety mój był za duży i tam nie wchodził, lewa strona spokojnie poszła oczkowym.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-09-2012, 00:08   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a mi znów lewa strona szła opornie, ta nad tłumikiem poszła w miarę gładko, ale trzeba mieć dobre klucze inaczej objedziesz szybko "łep"
_________________

 
 
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 06-09-2012, 00:22   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


Łukasz... Tłumok jest po lewo przeca :))
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum