FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sei 900 nagar na swiecy , czuć spalony olej w spainach
Autor Wiadomość
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 26-09-2012, 20:24   Sei 900 nagar na swiecy , czuć spalony olej w spainach
   Bolid: sei 900


Witam wszystkich . W ostatnich dniach sei ( 210 k przejechane)zaczął przerywać w czasie jazdy zacząłem od świec i zdziwienie na jednym cylindrze świeca całkowicie oblepiona jak by olejem , po wymianie przestał przerywać ale p kilku dniach ta sama sytuacja :( do tego pojawił się zapach spalonego oleju w spalinach . Moje pytanie jest czy to może być wina uszczelniaczy , uszczelki pod głowicą ? maluszek na mocy nie stracił , płynu chłodniczego nie ubywa. Proszę was o pomoc co z tym robić remont silnika czy wymiana.
Pozdrawiam Arek
Ostatnio zmieniony przez ghost78 26-09-2012, 20:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 26-09-2012, 20:30   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Raczej uszkodzenie mechaniczne tego cylindra . Mam na myśli pierścienie tłokowe lub mniej prawdopodobne - uszczelniacze zaworowe na tym cylindrze. Przebieg duży (choć mają i po więcej) zapewne remont lub wymiana serca auta
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 26-09-2012, 20:35   
   Bolid: sei 900


macher napisał/a:
Raczej uszkodzenie mechaniczne tego cylindra . Mam na myśli pierścienie tłokowe

Tego się obawiałem . Dzięki za szybką odpowiedz
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-09-2012, 21:58   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


ghost78 żeby się upewnić zrób pomiar ciśnienia sprężania.Jeśli kompresja jest wyraźnie mniejsza to pierścienie lub nawet pęknięcie tłoka,jeśli kompresja w porządku to uszczelniacze zaworów.Jeśli to uszczelniacz opłaci się naprawiać,jeśli w cylindrze to raczej wymiana ale jaką masz pewność że nie wcisną Ci jeszcze gorszego?
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 26-09-2012, 22:08   
   Bolid: sei 900


Niestety pewności nigdy nie ma . Dziwi mnie tylko to ze nie odczuwam spadku mocy . Ale chyba bardziej opłacalna jest wymiana silnika niż remont :) a przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych ile oleju może przepalić ?
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 26-09-2012, 22:53   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


ghost78 jeśli uszczelniacz jest pęknięty to nawet 1l na 1000km.Możliwe że u Ciebie tak jest bo bardzo dużo oleju musi się spalać w cylindrze żeby taki nagar był na świecy.A czy inne cylindry są w porządku?Wymiana uszczelniaczy to zdjęcie pokrywy głowicy,rozrządu i sprężyn zaworowych ale nie trzeba całej głowicy.Jak byś już to robił to najlepiej wymienić uszczelniacze we wszystkich cylindrach bo na pewno też już nie są sprawne.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 27-09-2012, 08:49   
   Bolid: sei 900


Tak tylko na jednym cylindrze pojawia się nagar na świecy . pozostałe świece jak nowe . Tak sobie myślę ze jeśli by były uszkodzone pierścienie stracił by na mocy?
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 27-09-2012, 09:16   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Mechanik oceni co jest nieszczelne bez rozbierania silnika. Zrobi tzw probę olejową i będzie mniej więcej wiedział czy pierścienie czy głowica.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
qbic 
nówka sztuka ;)


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Polska
Wysłany: 27-09-2012, 10:39   
   Bolid: seicento 899 ccm / rok 2001 / LPG LandiRenzo


Przesyłam link do zdjęć uszkodzonych świec z opisem co mogło je spowodować
LINK
_________________
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 27-09-2012, 17:30   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


uszkodzone pierścienie masz, jeżeli to się powtarza... :) ) jakąś kompresje nadal ma zapewne, więc na 4 cylindrach możesz nie wyczuć aż tak znacznej utraty mocy, kiedy pozostałe 3 są okej...

Ale to tylko moje zdanie, żeby nie było :)
Możesz sprawdzić kompresje jaką ma na tym cylu :)
powinno być 8.8 w 900ccm
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
seiko29
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2012, 22:00   

Stawiam na pęknięty pierścień - miałem identyczne objawy na szczęście nie porysował gładzi a przejechałem z tymi objawami jakieś 800km :cool:
 
 
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 27-09-2012, 22:29   
   Bolid: sei 900


Niestety mieliście racje co do pierścieni , kompresja na 1 szym cylindrze 4,8 na pozostałych 7,6- 8.3 . teraz sie tylko zastanawiam czy robić remont czy wymiana silnika .
Dziękuje wszystkim !
 
 
NSKK2 
Antypirat drogowy

Pomógł: 33 razy
Wiek: 51
Dołączył: 15 Sty 2011
Posty: 104
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-09-2012, 23:04   
   Bolid: Seicento 0.9 1999r.+Merida Kalahari 510


ghost78 ja na Twoim miejscu jednak chyba bym się zdecydował na remont.Jeśli silnik dobrze chodził to warto jednak go naprawić.Bardzo ważne jest też kto to będzie robił.Musisz dokładnie sprawdzić nie tylko cenę ale i reputację mechanika.Partacz za taniochę zrobi Ci go tak że już naprawdę będziesz musiał go wywalić.Z drugiej strony jeśli trafisz na szrocie silnik np.z auta z rozwalonym tyłem ale przedtem jeżdżącego z rozsądnym przebiegiem to warto wymienić.
_________________
Jedź ostrożnie!!!
 
 
Ryba88 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 11 Maj 2012
Posty: 76
Skąd: Radomsko
Wysłany: 28-09-2012, 07:40   
   Bolid: Fiat 600 1,1 2008


Ja bym robił podmiankę, ale dokładnie poszukać dawcy (może na forum ?). Przekładka to jeden dzień, remonty mogą trwać w nieskończoność z mizernym skutkiem, bo liczy się czas i zarobek, dlatego zawsze grube roboty są na boku, bo co rusz znajdzie się "szybsza kasa".
 
 
ghost78 
nówka sztuka ;)

Wiek: 46
Dołączył: 27 Mar 2011
Posty: 7
Skąd: zamość
Wysłany: 28-09-2012, 09:48   
   Bolid: sei 900


Tak mi się wydaje ze podmiana silnika będzie , szczególnie ze nie znam dobrych fachowców , rok temu jak mi jeden silnik robił w mondeo to po wymianie pierścieni , panewek pojeździłem miesiąc niby usługa miała być na gwarancji ale.... ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum