CC 900 ciągle szarpie!- już mi brak pomysłów |
Autor |
Wiadomość |
puchaty1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 26-11-2012, 18:53 CC 900 ciągle szarpie!- już mi brak pomysłów
Bolid: Seicento 900 |
|
|
Pomóżcie bo już nie wiem czego się chwytać CC 900 z gaźnikiem szarpie i nie pracuje idealnie równo na jałowym
zmieniałem gaźnik
cewki
podmieniłem kable
zmieniłem świece
przeczyściłem czujnik położenia wału (nie był bardzo zabrudzony)
nic nie pomogło,
dolałem oleju i szarpanie delikatnie się zmniejszyło gdzie dalej szukać przyczyny ??
(po mocnym przegazowaniu kopci na niebiesko- na pewno lubi olej) |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 26-11-2012, 18:55
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Sprawdź kompresje. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
puchaty1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 26-11-2012, 18:58
Bolid: Seicento 900 |
|
|
ok kompresje, ale nadal zostaje pytanie, zawory czy pierścienie ? ewentualnie UPG, płynu nie ubywa, nie jest zmieszany z olejem i odwrotnie |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:08
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Jeśli po dolaniu do cylindrów oleju, ciśnienie nie wzrośnie, to winne są zawory. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:11
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Próbę olejową zrób. Silnik rozgrzany- badaj kompresję . Książka podaje że powinno być około 0.95-1.1 atm. (MPa)Zapisz wyniki. Jeśli ciśnienie niższe to wlej oleju kilka cm sześciennych na tłoki. Badasz ponownie kompresję .
Wynik:
ciśnienie wzrosło- sugerowane zużycie perścieni tłokowych, tłoków , cylindrów
ciśnienie nie wzrosło- sugerowane zużycie uszczelniaczy zaworowych- głowicy uszczelki pod głowicą ale głównie tyczy się uszkodzenia w głowicy
Uszczelniacze zaworowe jak przepuszczają to na zimnym silniku po odpaleniu mocniej dymi olejem bo ścieka na tłoki w czasie po wyłączeniu silnika. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
puchaty1988
nówka sztuka ;)
Dołączył: 21 Lis 2012 Posty: 3 Skąd: Wolbrom
|
Wysłany: 26-11-2012, 19:41
Bolid: Seicento 900 |
|
|
kurde zapomniałem że to się tak robi, racja załatwię sobie sprzęt do mierzenia i się okaże.... |
|
|
|
 |
|