Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 15-01-2013, 20:58 Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Witajcie,
dzisiaj zaczęła migać kontrolka silnika, wcześniej paliła się bez migania (walnięta 2 sonda).
Podłączyłem FES'a jednak nie odczytał żadnych błędów. Co gorsze nie jestem w stanie odczytywać żadnych parametrów - nie mogę odznaczyć ptaszków. Komunikacja jest, gdyż test np. silniczka krokowego, został wykonany.
WTF ?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:04
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Zrób miękki reset i spróbuj ponownie. Jaki tam masz sterownik żelowy? |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:15
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
jankes napisał/a: | Zrób miękki reset i spróbuj ponownie. Jaki tam masz sterownik żelowy? |
Silnik pracuje jak pracował, sterownik to IAW 4F. Miękki reset tzn?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:17
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Odłącz akumulator na 15 minut. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:19
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
a żaden błąd nie wyskakuje ?? adaptacja koła fonicznego? |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:19
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
1. Jak nie ma błędów, przegazuj 3 razy powyżej 4500obr/min i zgaśnie. Po każdym przegazowaniu musi zejść do obr. biegu jałowego. Tj. przyswojenie koła fonicznego.
Reset to wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych, jest taka opcja w FES. Dostępna po zarejestrowaniu. Zrób najpierw pkt. pierwszy.
Dla tego sterownika odłączenie aku to strata czasu, bo komp się nie zresetuje. |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:21
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
jankes napisał/a: | a żaden błąd nie wyskakuje ?? adaptacja koła fonicznego? |
Błędów nie ma, a adaptacji nie mogę wykonać gdyż zawsze otrzymuję zwrotną informację, że są nieodpowiednie warunki, nawet kiedyś tak było jak wszystko grało. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:25
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
czyli tak jak pisałem koło foniczne bardzo częsta usterka 4xdo odcinki i pomaga
patrz ir3n3usz |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
luckyboy napisał/a: | Błędów nie ma, a adaptacji nie mogę wykonać gdyż zawsze otrzymuję zwrotną informację, że są nieodpowiednie warunki, nawet kiedyś tak było jak wszystko grało. |
Do adaptacji nie jest Ci potrzebny komputer. To, że sobie wywala jakiś komunikat to jest nie ważne. Odłącz komputer całkowicie i zrób to co napisałem. FES to nie Examiner, żeby wszystko na nim chodziło. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 15-01-2013, 21:32
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | 1. Jak nie ma błędów, przegazuj 3 razy powyżej 4500obr/min i zgaśnie. Po każdym przegazowaniu musi zejść do obr. biegu jałowego. Tj. przyswojenie koła fonicznego.
Reset to wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych, jest taka opcja w FES. Dostępna po zarejestrowaniu. Zrób najpierw pkt. pierwszy.
Dla tego sterownika odłączenie aku to strata czasu, bo komp się nie zresetuje. |
Rozumiem jutro spróbuje. A jakie warunki muszą być, aby wyzerować autoadaptacje, jak to zrobić??
Może to autosugestia, ale jakby na tej migającej kontrolce dostał kilka KM. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:04
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Autoadaptację możesz zrobić w każdej chwili. Kasują się korekty dawki paliwa i chyba przyswojenie przepustnicy. Ta opcja przydaje się jak masz gaz. który źle chodzi i korekty, które robi komp powodują, że samochód się zamula, szarpie itp. ogólnie jest lipa na benzynie. Dotyczy to tylko MPI euro3 i nowsze. Jak będziesz robił przyswojenie koła fonicznego, to silnik musi mieć min. 80st.C żeby nie pałować go na zimnym-wiadomo. Ja miałem IAW59F, po wyczyszczeniu autoadaptacji musiałem ponownie zrobić przyswojenie koła fonicznego. Z tego co pamiętam, to w 4AF nie ma takiej potrzeby |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 15-01-2013, 22:32
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Oki, dzięki za wyjaśnienia. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 16-01-2013, 17:57
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
3 razy "gazowałem" do odcięcia i nic, jak migało tak miga
Z tego co dowiedziałem się na innych forach, przy sprawnym katalizatorze, napięcie sondy za katem powinno być stabilne. Niestety u mnie falowało tak samo jak pierwsza sonda z przesunięciem fazy, co wskazywałoby na uszkodzenie katalizatora, ewentualnie jego brak ??
Czy przy padniętym katalizatorze może migać kontrolka?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 16-01-2013, 20:35
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
oczywiście że może |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 16-01-2013, 21:51
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
jankes napisał/a: | oczywiście że może |
Będę próbował się ponownie łączyć z ECU, może w końcu dowiem się co w trawie piszczy. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
|