FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI
Autor Wiadomość
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 15-01-2013, 20:58   Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Witajcie,

dzisiaj zaczęła migać kontrolka silnika, wcześniej paliła się bez migania (walnięta 2 sonda).

Podłączyłem FES'a jednak nie odczytał żadnych błędów. Co gorsze nie jestem w stanie odczytywać żadnych parametrów - nie mogę odznaczyć ptaszków. Komunikacja jest, gdyż test np. silniczka krokowego, został wykonany.

WTF ??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 15-01-2013, 21:04   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Zrób miękki reset i spróbuj ponownie. Jaki tam masz sterownik żelowy?
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 15-01-2013, 21:15   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


jankes napisał/a:
Zrób miękki reset i spróbuj ponownie. Jaki tam masz sterownik żelowy?


Silnik pracuje jak pracował, sterownik to IAW 4F. Miękki reset tzn??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 15-01-2013, 21:17   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Odłącz akumulator na 15 minut.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 15-01-2013, 21:19   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


a żaden błąd nie wyskakuje ?? adaptacja koła fonicznego?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 15-01-2013, 21:19   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


1. Jak nie ma błędów, przegazuj 3 razy powyżej 4500obr/min i zgaśnie. Po każdym przegazowaniu musi zejść do obr. biegu jałowego. Tj. przyswojenie koła fonicznego.

Reset to wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych, jest taka opcja w FES. Dostępna po zarejestrowaniu. Zrób najpierw pkt. pierwszy.
Dla tego sterownika odłączenie aku to strata czasu, bo komp się nie zresetuje.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 15-01-2013, 21:21   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


jankes napisał/a:
a żaden błąd nie wyskakuje ?? adaptacja koła fonicznego?


Błędów nie ma, a adaptacji nie mogę wykonać gdyż zawsze otrzymuję zwrotną informację, że są nieodpowiednie warunki, nawet kiedyś tak było jak wszystko grało.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 15-01-2013, 21:25   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


czyli tak jak pisałem koło foniczne bardzo częsta usterka 4xdo odcinki i pomaga

patrz ir3n3usz
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 15-01-2013, 21:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


luckyboy napisał/a:
Błędów nie ma, a adaptacji nie mogę wykonać gdyż zawsze otrzymuję zwrotną informację, że są nieodpowiednie warunki, nawet kiedyś tak było jak wszystko grało.


Do adaptacji nie jest Ci potrzebny komputer. To, że sobie wywala jakiś komunikat to jest nie ważne. Odłącz komputer całkowicie i zrób to co napisałem. FES to nie Examiner, żeby wszystko na nim chodziło.
_________________
Moje Seicento
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 15-01-2013, 21:32   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


ir3n3usz napisał/a:
1. Jak nie ma błędów, przegazuj 3 razy powyżej 4500obr/min i zgaśnie. Po każdym przegazowaniu musi zejść do obr. biegu jałowego. Tj. przyswojenie koła fonicznego.

Reset to wyzerowanie parametrów autoadaptacyjnych, jest taka opcja w FES. Dostępna po zarejestrowaniu. Zrób najpierw pkt. pierwszy.
Dla tego sterownika odłączenie aku to strata czasu, bo komp się nie zresetuje.


Rozumiem jutro spróbuje. A jakie warunki muszą być, aby wyzerować autoadaptacje, jak to zrobić??

Może to autosugestia, ale jakby na tej migającej kontrolce dostał kilka KM.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 15-01-2013, 22:04   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Autoadaptację możesz zrobić w każdej chwili. Kasują się korekty dawki paliwa i chyba przyswojenie przepustnicy. Ta opcja przydaje się jak masz gaz. który źle chodzi i korekty, które robi komp powodują, że samochód się zamula, szarpie itp. ogólnie jest lipa na benzynie. Dotyczy to tylko MPI euro3 i nowsze. Jak będziesz robił przyswojenie koła fonicznego, to silnik musi mieć min. 80st.C żeby nie pałować go na zimnym-wiadomo. Ja miałem IAW59F, po wyczyszczeniu autoadaptacji musiałem ponownie zrobić przyswojenie koła fonicznego. Z tego co pamiętam, to w 4AF nie ma takiej potrzeby
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 15-01-2013, 22:32   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Oki, dzięki za wyjaśnienia.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 16-01-2013, 17:57   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


3 razy "gazowałem" do odcięcia i nic, jak migało tak miga :-?

Z tego co dowiedziałem się na innych forach, przy sprawnym katalizatorze, napięcie sondy za katem powinno być stabilne. Niestety u mnie falowało tak samo jak pierwsza sonda z przesunięciem fazy, co wskazywałoby na uszkodzenie katalizatora, ewentualnie jego brak ??

Czy przy padniętym katalizatorze może migać kontrolka??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 16-01-2013, 20:35   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


oczywiście że może
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 16-01-2013, 21:51   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


jankes napisał/a:
oczywiście że może


Będę próbował się ponownie łączyć z ECU, może w końcu dowiem się co w trawie piszczy.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania - Mapa Forum