FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI
Autor Wiadomość
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 16-01-2013, 23:13   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


luckyboy napisał/a:
wskazywałoby na uszkodzenie katalizatora, ewentualnie jego brak ??


Może tak być. Można spróbować zastosować patent z tulejką, która odsuwa drugą sondę od strumienia spalin. To jest coś takiego http://moto.allegro.pl/58...2945094445.html tylko nie jestem pewien na 100% czy w seju też jest M18.
Spróbuj jeszcze połączyć się z ECU, jeśli padł kat. to powinny jakieś błędy się pokazać.
_________________
Moje Seicento
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 17-01-2013, 18:30   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły??
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Adam B 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 140
Skąd: Zagnańsk
Wysłany: 17-01-2013, 22:37   
   Bolid: SCV 1.2


luckyboy napisał/a:
Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły??



Zmień świece i przewody. ostatnio miałem podobny problem i ustal.
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 17-01-2013, 22:49   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Adam B napisał/a:
luckyboy napisał/a:
Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły??



Zmień świece i przewody. ostatnio miałem podobny problem i ustal.


Skoro auto może jeździć dynamicznie w trybie migającej kontrolki to nie wina świec i przewodów.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 19-01-2013, 21:50   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


tak czytam co piszecie i niestety muszę stwierdzić ze chyba nie doczytaliście jak powinna się odbyć auto adaptacja :)

tak wiec :
1) reset adaptacji
2) uruchom silnik i zagrzac pow 80 stC.
3) przegazowac z wolnych obrotów do pow. 5000 obr/sek. minumum 3 raz lub do zgasniecia lampki mil
4) wyłaczyć zapłon na min 90 sek.

To powyżej dotyczy kola fonicznego ale istotnym faktem jest iż silnik musi być rozgrzany.

W kwestii 2 sondy myk polega na i odsunięciu jej ze strumienia spalin a cala sztuka to dobranie odpowiedniej tulejki (jej długości)






_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 20-01-2013, 11:24   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Jak mam robić takie cuda to wolę założyć emulator (elektroniczny) sondy diagnostycznej, ale dzięki za poradę.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 01-02-2013, 21:42   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
juniek11
[Usunięty]

Wysłany: 01-02-2013, 22:20   

masy silnika, kompa posprawdzałeś ??? czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ?
 
 
musti 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: Peryferia Stolicy
Wysłany: 01-02-2013, 22:36   
   Bolid: Seicento


U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął .
 
 
Tomek16f 
Nałogowiec
Kocha Mercedesy


Pomógł: 48 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2011
Posty: 853
Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
Wysłany: 01-02-2013, 22:50   
   Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG


juniek11 napisał/a:
czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ?


kluczyk od immo mignie na ułamek sek - CODE a CHECK od silnika i reszty, poducha swoja, abs i wspoma swoja ...

luckyboy napisał/a:
Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów.


juniek11 napisał/a:
masy silnika, kompa posprawdzałeś ???


To też, albo samego kompa szlak trafił...

musti napisał/a:
U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął .


Migłała ci kontrolka CHECK ENGINE i po wymianie oleju przestała ??? Ja rozumie Audi A6, quattro w silniku, czy w moście jest nawet czujnik rodzaju i lepkości, ale w sejku... ;)

Tobie raczej migała kontrolka od oleju.... to znaczy że na pięknym żurze jeździłeś albo na niskim stanie.
_________________
nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
Ostatnio zmieniony przez Tomek16f 01-02-2013, 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 01-02-2013, 22:51   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


juniek11 napisał/a:
masy silnika, kompa posprawdzałeś ??? czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ?


Masy nie sprawdzałem. Nie przypominam sobie, abym kiedyś widział kontrolkę immo.
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
musti 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 02 Maj 2012
Posty: 19
Skąd: Peryferia Stolicy
Wysłany: 01-02-2013, 23:00   
   Bolid: Seicento


Tomek16f napisał/a:
juniek11 napisał/a:
czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ?


kluczyk od immo mignie na ułamek sek - CODE a CHECK od silnika i reszty, poducha swoja, abs i wspoma swoja ...

luckyboy napisał/a:
Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów.


juniek11 napisał/a:
masy silnika, kompa posprawdzałeś ???


To też, albo samego kompa szlak trafił...

musti napisał/a:
U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął .


Migłała ci kontrolka CHECK ENGINE i po wymianie oleju przestała ??? Ja rozumie Audi A6, quattro w silniku, czy w moście jest nawet czujnik rodzaju i lepkości, ale w sejku... ;)

Tobie raczej migała kontrolka od oleju.... to znaczy że na pięknym żurze jeździłeś albo na niskim stanie.


Właśnie kontrolkę oleju rozpracowałem i było ok , a kontrolka CHECK mrygała świeciła się i po wymianie oleju i filtra przestała się świecić to nie w moim aucie tylko sąsiadki także dziwiło mnie że po wymianie oleju problem znikł
 
 
luckyboy 
Nałogowiec


Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Mar 2012
Posty: 152
Skąd: Piernikowo
Wysłany: 09-02-2013, 13:36   
   Bolid: był Actual 1.1 MPI


Dzisiaj nastał cud - podłączyłem kompa i wyrzuciło dwa błędy.



Pierwszy problem dotyczący lambdy znałem - trzeba ją wymienić albo przeczyścić styki. Drugi natomiast też był podnoszony na forum i sprawdziło się, że miganie check'a związane jest z adaptacją koła fonicznego. Teraz nasuwa mi się tylko pytanie, dlaczego stale włącza się adaptacja? Raz już została wykonana i check zgasł, niestety wróciła ponownie. Czy powodem może być zanieczyszczone koło, bądź płatający figle czujnik położenia wału korbowego?
_________________


"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć."
 
 
 
mendrys 
Nałogowiec


Wiek: 34
Dołączył: 29 Lis 2012
Posty: 186
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 09-02-2013, 16:19   
   Bolid: Seicento 1.1 Mpi


Mam takie pytanko! ostatnio jak zdejmowalem pasek alternator odsuwalem od walu troche czujnik polozenia inaczej moim zdaniem sie nie da zdjac paska. pamietam ze zapomnialem go wsunac spowrotem i nie chcial palic ale w czas sie skumalem i zapalil normalnie jak polozylem go w takiej pozycji. Pojechalem kawalek to kontrolka sie zapalila, zgasilem silnik odpalilem i zgasla... Dzis jechalem (nie powiem ze wolno :P ) to mi zgasl zatrzymalem sie na srodku drogi i wsunalem bo sie wysunal lekko (odpalil glanc) i teraz nie chce zniknac mi kontrolka check moze trzeba lekko go przekrecic? bo wtedy jak zapomnialem go dosunac to zniknela, moze ja cos zle zrobilem?
_________________
Challege czas zacząć!
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 09-02-2013, 17:00   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


Nie wiem ale możliwym jest w MPI że jeśli zaistniał błąd powodujący zapalenie kontrolki MIL (check) to tak długo trzyma w pamięci dopóki się błędu nie odczyta i nie skasuje programem diagnostycznym. Niech napiszą MPI-kowcy ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum