Miga kontrolka "CHECK" w 1.1 MPI |
Autor |
Wiadomość |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-01-2013, 23:13
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
luckyboy napisał/a: | wskazywałoby na uszkodzenie katalizatora, ewentualnie jego brak ??
|
Może tak być. Można spróbować zastosować patent z tulejką, która odsuwa drugą sondę od strumienia spalin. To jest coś takiego http://moto.allegro.pl/58...2945094445.html tylko nie jestem pewien na 100% czy w seju też jest M18.
Spróbuj jeszcze połączyć się z ECU, jeśli padł kat. to powinny jakieś błędy się pokazać. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 17-01-2013, 18:30
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły?? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Adam B
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 140 Skąd: Zagnańsk
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:37
Bolid: SCV 1.2 |
|
|
luckyboy napisał/a: | Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły?? |
Zmień świece i przewody. ostatnio miałem podobny problem i ustal. |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 17-01-2013, 22:49
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Adam B napisał/a: | luckyboy napisał/a: | Kontrolka przestała dzisiaj migać sama z siebie podczas jazdy. Niestety auto straciło trochę z dynamiki i przy ostrym przyspieszaniu powróciły dziury w mocy. Jakieś pomysły?? |
Zmień świece i przewody. ostatnio miałem podobny problem i ustal. |
Skoro auto może jeździć dynamicznie w trybie migającej kontrolki to nie wina świec i przewodów. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 19-01-2013, 21:50
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
tak czytam co piszecie i niestety muszę stwierdzić ze chyba nie doczytaliście jak powinna się odbyć auto adaptacja
tak wiec :
1) reset adaptacji
2) uruchom silnik i zagrzac pow 80 stC.
3) przegazowac z wolnych obrotów do pow. 5000 obr/sek. minumum 3 raz lub do zgasniecia lampki mil
4) wyłaczyć zapłon na min 90 sek.
To powyżej dotyczy kola fonicznego ale istotnym faktem jest iż silnik musi być rozgrzany.
W kwestii 2 sondy myk polega na i odsunięciu jej ze strumienia spalin a cala sztuka to dobranie odpowiedniej tulejki (jej długości)
 |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 20-01-2013, 11:24
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Jak mam robić takie cuda to wolę założyć emulator (elektroniczny) sondy diagnostycznej, ale dzięki za poradę. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 01-02-2013, 21:42
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
juniek11 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:20
|
|
|
masy silnika, kompa posprawdzałeś czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ? |
|
|
|
 |
musti
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 19 Skąd: Peryferia Stolicy
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:36
Bolid: Seicento |
|
|
U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął . |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Pomógł: 48 razy Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:50
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
juniek11 napisał/a: | czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ? |
kluczyk od immo mignie na ułamek sek - CODE a CHECK od silnika i reszty, poducha swoja, abs i wspoma swoja ...
luckyboy napisał/a: | Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów. |
juniek11 napisał/a: | masy silnika, kompa posprawdzałeś |
To też, albo samego kompa szlak trafił...
musti napisał/a: | U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął . |
Migłała ci kontrolka CHECK ENGINE i po wymianie oleju przestała Ja rozumie Audi A6, quattro w silniku, czy w moście jest nawet czujnik rodzaju i lepkości, ale w sejku...
Tobie raczej migała kontrolka od oleju.... to znaczy że na pięknym żurze jeździłeś albo na niskim stanie. |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
Ostatnio zmieniony przez Tomek16f 01-02-2013, 22:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 01-02-2013, 22:51
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
juniek11 napisał/a: | masy silnika, kompa posprawdzałeś czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ? |
Masy nie sprawdzałem. Nie przypominam sobie, abym kiedyś widział kontrolkę immo. |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
musti
nówka sztuka ;)
Dołączył: 02 Maj 2012 Posty: 19 Skąd: Peryferia Stolicy
|
Wysłany: 01-02-2013, 23:00
Bolid: Seicento |
|
|
Tomek16f napisał/a: | juniek11 napisał/a: | czy w mpi check to to samo co immo czy są dwie oddzielne kontorlki ? |
kluczyk od immo mignie na ułamek sek - CODE a CHECK od silnika i reszty, poducha swoja, abs i wspoma swoja ...
luckyboy napisał/a: | Dzisiaj moja kobieta gdy wracała z pracy, odpaliła silnik i znowu zaczął migać check - WTF?? Silnik pracuje normalnie, nie ma żadnych błędów. |
juniek11 napisał/a: | masy silnika, kompa posprawdzałeś |
To też, albo samego kompa szlak trafił...
musti napisał/a: | U mnie wczoraj mrygała również ta kontrolka .
Akurat był już czas wymiany oleju więc pojechałem wymieniłem olej , filtr i po kłopocie problem znikł jak ręką odjął . |
Migłała ci kontrolka CHECK ENGINE i po wymianie oleju przestała Ja rozumie Audi A6, quattro w silniku, czy w moście jest nawet czujnik rodzaju i lepkości, ale w sejku...
Tobie raczej migała kontrolka od oleju.... to znaczy że na pięknym żurze jeździłeś albo na niskim stanie. |
Właśnie kontrolkę oleju rozpracowałem i było ok , a kontrolka CHECK mrygała świeciła się i po wymianie oleju i filtra przestała się świecić to nie w moim aucie tylko sąsiadki także dziwiło mnie że po wymianie oleju problem znikł |
|
|
|
 |
luckyboy
Nałogowiec

Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 07 Mar 2012 Posty: 152 Skąd: Piernikowo
|
Wysłany: 09-02-2013, 13:36
Bolid: był Actual 1.1 MPI |
|
|
Dzisiaj nastał cud - podłączyłem kompa i wyrzuciło dwa błędy.
Pierwszy problem dotyczący lambdy znałem - trzeba ją wymienić albo przeczyścić styki. Drugi natomiast też był podnoszony na forum i sprawdziło się, że miganie check'a związane jest z adaptacją koła fonicznego. Teraz nasuwa mi się tylko pytanie, dlaczego stale włącza się adaptacja? Raz już została wykonana i check zgasł, niestety wróciła ponownie. Czy powodem może być zanieczyszczone koło, bądź płatający figle czujnik położenia wału korbowego? |
_________________
"Bo geniusz niezawodności tkwi w prostocie."
"Nie jeździj szybciej niż potrafisz myśleć." |
|
|
|
 |
mendrys
Nałogowiec

Wiek: 34 Dołączył: 29 Lis 2012 Posty: 186 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 09-02-2013, 16:19
Bolid: Seicento 1.1 Mpi |
|
|
Mam takie pytanko! ostatnio jak zdejmowalem pasek alternator odsuwalem od walu troche czujnik polozenia inaczej moim zdaniem sie nie da zdjac paska. pamietam ze zapomnialem go wsunac spowrotem i nie chcial palic ale w czas sie skumalem i zapalil normalnie jak polozylem go w takiej pozycji. Pojechalem kawalek to kontrolka sie zapalila, zgasilem silnik odpalilem i zgasla... Dzis jechalem (nie powiem ze wolno ) to mi zgasl zatrzymalem sie na srodku drogi i wsunalem bo sie wysunal lekko (odpalil glanc) i teraz nie chce zniknac mi kontrolka check moze trzeba lekko go przekrecic? bo wtedy jak zapomnialem go dosunac to zniknela, moze ja cos zle zrobilem? |
_________________ Challege czas zacząć!
 |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-02-2013, 17:00
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
Nie wiem ale możliwym jest w MPI że jeśli zaistniał błąd powodujący zapalenie kontrolki MIL (check) to tak długo trzyma w pamięci dopóki się błędu nie odczyta i nie skasuje programem diagnostycznym. Niech napiszą MPI-kowcy |
|
|
|
 |
|