FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika
Autor Wiadomość
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 18:06   Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI


Witam, panowie mam pytanie i to pewnie dość śmieszne. Mam skrzynke basową o ile można to tak nazwać i daje ona dosyć dobrze więc nie chciałbym kupować wzmacniacza i tuby/skrzyni. Tylko jest ona pod 220v i podpiąłem ją pod radio kablami i do pradu 220v i w seju radzi sobie wystarczjąco. I teraz moje pytanie brzmi co zrobić żeby z 220v przerobić na 12v? Jest to wgl. możliwe? ;)
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 18:12   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Możliwe to jest do wykonania, lecz alternator nie da rady sobie -co jest prawie pewne.
I w gniazdku masz 230V :P

Znajdź taką na 12V najlepiej, lub przerób siedzącą w niej elektronikę - o ile to jest możliwe, ale raczej tak. Nie obejdzie się też raczej bez wzmacniacza.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 18:17   
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI


Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane? :))

A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice? :-P
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 18:22   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


juras95 napisał/a:
Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane? :))

A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice? :-P



Ile watów ma?
Ile masz jeszcze głośników i ile watów mają?

Przy podnoszeniu napięcia straty i pobór prądu są ogromne. Na dodatek z 12 na 230V...
Kiedyś się podnosiło za pomocą transformatorów, teraz to już czysta elektronika , musiałbym sobie przypomnieć bo robiłem coś podobnego :D
Nie wspomnę też że byś musiał radiator zamontować i wentylator chłodzący, żeby sie nei zaczęło to palić ogniem...
Ale podaj najpierw to o co prosiłem ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 18:41   
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI





Uploaded with ImageShack.us

masz tu 2 fotki ze wszystkimi oznaczeniami jakie tam są :smile:

i głośnik ma 4omy 35w :grin:

z przodu mam 2x 10cm 70w a z tyłu 2x 6x9 350w ;)
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 18:46   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Nie uciągnie alternator takiego zestawu z tą skrzynią, po podniesieniu na 220-230V - to jest już pewne.


Elektronika tutaj jest na niższe napięcie, możesz sprawdzić na uzwojeniu wtórnym transformatora, bo pierwotne to 220V, wtórne będzie niższe. I wtedy można myśleć o wywaleniu transformatora, mostka Graeca (co pewnie użyto do zmiany prądu na stały) i zrobieniu tego na 12V jak najłatwiej i jak najtaniej ;) Bo trudne naprawdę to by nie było jak teraz patrzę. A może się okazać że na wyjściu z transformatora do płytki będzie 12V już ;)

Ewentualnie wymontować całą elektronikę i zastąpić jakimś wzmakiem samochodowym ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
Ostatnio zmieniony przez saper94 21-03-2013, 18:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 18:50   
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI


Rozumiem :smile: A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak? :-P
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 18:56   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


juras95 napisał/a:
Rozumiem :smile: A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak? :-P

Zapewne by szło "na krótko do radia" podpiąć, lecz parametry takiego zestawu były by dosyć niskie raczej. Do tego wzmacniacz najlepiej, jak się nie chcesz bawić w to co opisałem :P

EDIT:

Masz na transformatorze jak byk że na wyjściu jest 13V :P Moje niedopatrzenie ;) Wywal transformator, mostek Graeca (mostek prostowniczy) i możesz pod akumulator się podpiąć spokojnie ;) Roboty mało, a będziesz miał tubę na elektronice w niej siedzącej, bez kombinowania za dużo ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 19:01   
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI


No fakt :)) Widziałem to tylko nie wiedziałem o co z tym chodzi :)) łee no to pasuje :))
Dzięki Ci baaaardzo! :))
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 19:14   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Nie ma sprawy ;) Z wywaleniem transformatora problemu miał nie będzie raczej -obcinasz przewody, wywalasz go , a tam gdzie było wyjście dajesz prąd z aku, z mostkiem też raczej nie -wylutuj go i zrób obejście na płytce. Banalna robota :P
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 21-03-2013, 21:15   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


Ej ej ej hamulec STOP !

Na trafo widać jak byk ze jest 13 V ale są dwa odczepy. - zanim odetniesz pomierz/sprawdź gdzie masz plus i gdzie masz minus. zgaduje ze minus to środkowy przewod ( czarny) a dwa niebieskie to plusy - sprawdz czy po podlaczeniu minusa miernika do srodkowego na niebieskich masz odpowiednio +(!)12 V. jesli tak to dwa niebieskie zepnij ze soba razem a donich plus (dobrym kablem) z akumulatora - moze byc sterowane przekaźnikiem z wyjscia sterowania radia.
Jeśli przez przypadek podlaczysz przewody źle - spalisz sobie ten zestawik.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
juras95 
nówka sztuka ;)


Dołączył: 30 Lis 2009
Posty: 48
Skąd: Turek
Wysłany: 21-03-2013, 21:24   
   Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI


Okej, okej jutro rozbiore i dam znać czy na niebieskich jest +12v jak cos to zrobie jesze fotki tych kabli tam żeby wszystko było dobrze widac :)
_________________
Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0 :))

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 21-03-2013, 21:36   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Uncrossed, masz rację, rzeczywiście są 2 "+". Tak jak mówisz, połączyć i wtedy na podłączonym do sieci transformatorze sprawdzić miernikiem ustawionym na zmienne napięcie ;)

I żeby nic nie spalić , od razu radzę zakupić sobie diodę prostowniczą (grosze) i wlutować na przewód zasilający "+" w skrzyni ;) Jak źle podłączy to dioda spali , a elektronice się nic nie stanie ;) No i obowiązkowo bezpiecznik na zasilający.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 22-03-2013, 11:23   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


specjalnie poszukałem schematu - nie ma. ale wiekszosc zasilaczy jest zabezpieczona diodą seryjnie. ten w sumie jest na zmienne i zabezpieczony nie bedzie wiec na plus faktycznie wlutuj diode. bezpiecznik to w zasadzie formalnosc. tylko nie mozesz tego podlaczyc bezposrednio pod akumulator bo zje ci go w 2 dni. Kup sobie przekaźnik i pod złacze sterujace podlacz (najczesciej niebieski) kabel z radia(remote - sluzy do sterowania wzmacniaczem/wysuwania anteny.) a plus z aku przez przekaźnik do wzmacniacza;. Nie podlacz przez przypadek remote prosto z radia do zasilacza bo spalisz radio - nie wyrobi pradowo a przy okazji pol instalacji ewentualnie samochod.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum