Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:06 Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
Witam, panowie mam pytanie i to pewnie dość śmieszne. Mam skrzynke basową o ile można to tak nazwać i daje ona dosyć dobrze więc nie chciałbym kupować wzmacniacza i tuby/skrzyni. Tylko jest ona pod 220v i podpiąłem ją pod radio kablami i do pradu 220v i w seju radzi sobie wystarczjąco. I teraz moje pytanie brzmi co zrobić żeby z 220v przerobić na 12v? Jest to wgl. możliwe? |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Możliwe to jest do wykonania, lecz alternator nie da rady sobie -co jest prawie pewne.
I w gniazdku masz 230V
Znajdź taką na 12V najlepiej, lub przerób siedzącą w niej elektronikę - o ile to jest możliwe, ale raczej tak. Nie obejdzie się też raczej bez wzmacniacza. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:17
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane?
A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice? |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:22
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
juras95 napisał/a: | Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane?
A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice? |
Ile watów ma?
Ile masz jeszcze głośników i ile watów mają?
Przy podnoszeniu napięcia straty i pobór prądu są ogromne. Na dodatek z 12 na 230V...
Kiedyś się podnosiło za pomocą transformatorów, teraz to już czysta elektronika , musiałbym sobie przypomnieć bo robiłem coś podobnego
Nie wspomnę też że byś musiał radiator zamontować i wentylator chłodzący, żeby sie nei zaczęło to palić ogniem...
Ale podaj najpierw to o co prosiłem |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:41
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
Uploaded with ImageShack.us
masz tu 2 fotki ze wszystkimi oznaczeniami jakie tam są
i głośnik ma 4omy 35w
z przodu mam 2x 10cm 70w a z tyłu 2x 6x9 350w |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:46
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Nie uciągnie alternator takiego zestawu z tą skrzynią, po podniesieniu na 220-230V - to jest już pewne.
Elektronika tutaj jest na niższe napięcie, możesz sprawdzić na uzwojeniu wtórnym transformatora, bo pierwotne to 220V, wtórne będzie niższe. I wtedy można myśleć o wywaleniu transformatora, mostka Graeca (co pewnie użyto do zmiany prądu na stały) i zrobieniu tego na 12V jak najłatwiej i jak najtaniej Bo trudne naprawdę to by nie było jak teraz patrzę. A może się okazać że na wyjściu z transformatora do płytki będzie 12V już
Ewentualnie wymontować całą elektronikę i zastąpić jakimś wzmakiem samochodowym |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
Ostatnio zmieniony przez saper94 21-03-2013, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:50
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
Rozumiem A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak? |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 18:56
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
juras95 napisał/a: | Rozumiem A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak? |
Zapewne by szło "na krótko do radia" podpiąć, lecz parametry takiego zestawu były by dosyć niskie raczej. Do tego wzmacniacz najlepiej, jak się nie chcesz bawić w to co opisałem
EDIT:
Masz na transformatorze jak byk że na wyjściu jest 13V Moje niedopatrzenie Wywal transformator, mostek Graeca (mostek prostowniczy) i możesz pod akumulator się podpiąć spokojnie Roboty mało, a będziesz miał tubę na elektronice w niej siedzącej, bez kombinowania za dużo |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 19:01
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
No fakt Widziałem to tylko nie wiedziałem o co z tym chodzi łee no to pasuje
Dzięki Ci baaaardzo! |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 19:14
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Nie ma sprawy Z wywaleniem transformatora problemu miał nie będzie raczej -obcinasz przewody, wywalasz go , a tam gdzie było wyjście dajesz prąd z aku, z mostkiem też raczej nie -wylutuj go i zrób obejście na płytce. Banalna robota |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 21-03-2013, 21:15
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
Ej ej ej hamulec STOP !
Na trafo widać jak byk ze jest 13 V ale są dwa odczepy. - zanim odetniesz pomierz/sprawdź gdzie masz plus i gdzie masz minus. zgaduje ze minus to środkowy przewod ( czarny) a dwa niebieskie to plusy - sprawdz czy po podlaczeniu minusa miernika do srodkowego na niebieskich masz odpowiednio +(!)12 V. jesli tak to dwa niebieskie zepnij ze soba razem a donich plus (dobrym kablem) z akumulatora - moze byc sterowane przekaźnikiem z wyjscia sterowania radia.
Jeśli przez przypadek podlaczysz przewody źle - spalisz sobie ten zestawik. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
juras95
nówka sztuka ;)

Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek
|
Wysłany: 21-03-2013, 21:24
Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI |
|
|
Okej, okej jutro rozbiore i dam znać czy na niebieskich jest +12v jak cos to zrobie jesze fotki tych kabli tam żeby wszystko było dobrze widac |
_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0
 |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 21-03-2013, 21:36
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed, masz rację, rzeczywiście są 2 "+". Tak jak mówisz, połączyć i wtedy na podłączonym do sieci transformatorze sprawdzić miernikiem ustawionym na zmienne napięcie
I żeby nic nie spalić , od razu radzę zakupić sobie diodę prostowniczą (grosze) i wlutować na przewód zasilający "+" w skrzyni Jak źle podłączy to dioda spali , a elektronice się nic nie stanie No i obowiązkowo bezpiecznik na zasilający. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 22-03-2013, 11:23
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
specjalnie poszukałem schematu - nie ma. ale wiekszosc zasilaczy jest zabezpieczona diodą seryjnie. ten w sumie jest na zmienne i zabezpieczony nie bedzie wiec na plus faktycznie wlutuj diode. bezpiecznik to w zasadzie formalnosc. tylko nie mozesz tego podlaczyc bezposrednio pod akumulator bo zje ci go w 2 dni. Kup sobie przekaźnik i pod złacze sterujace podlacz (najczesciej niebieski) kabel z radia(remote - sluzy do sterowania wzmacniaczem/wysuwania anteny.) a plus z aku przez przekaźnik do wzmacniacza;. Nie podlacz przez przypadek remote prosto z radia do zasilacza bo spalisz radio - nie wyrobi pradowo a przy okazji pol instalacji ewentualnie samochod. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
|