| 
		Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:06   Szkynia od głośników 2+1 do bagażnika
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Witam, panowie mam pytanie i to pewnie dość śmieszne. Mam skrzynke basową o ile można to tak nazwać i daje ona dosyć dobrze więc nie chciałbym kupować wzmacniacza i tuby/skrzyni. Tylko jest ona pod 220v i podpiąłem ją pod radio kablami i do pradu 220v i w seju radzi sobie wystarczjąco. I teraz moje pytanie brzmi co zrobić żeby z 220v przerobić na 12v? Jest to wgl. możliwe?    | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:12   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Możliwe to jest do wykonania, lecz alternator nie da rady sobie -co jest prawie pewne.
 
I w gniazdku masz 230V   
 
 
Znajdź taką na 12V najlepiej, lub przerób siedzącą w niej elektronikę - o ile to jest możliwe, ale raczej tak. Nie obejdzie się też raczej bez wzmacniacza. | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:17   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane?     
 
 
A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice?     | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:22   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | juras95 napisał/a: | 	 		  Alternator nie da sobie rady nawet w czasie jazdy jak bedzie słuchane?     
 
 
A mniej/więcej orientujesz sie co bedzie trzeba przerobić w tej elektronice?     | 	  
 
 
 
Ile watów ma? 
 
Ile masz jeszcze głośników i ile watów mają?
 
 
Przy podnoszeniu napięcia straty i pobór prądu są ogromne. Na dodatek z 12 na 230V...
 
Kiedyś się podnosiło za pomocą transformatorów, teraz to już czysta elektronika , musiałbym sobie przypomnieć bo robiłem coś podobnego   
 
Nie wspomnę też że byś musiał radiator zamontować i wentylator chłodzący, żeby sie nei zaczęło to palić ogniem...
 
Ale podaj najpierw to o co prosiłem    | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:41   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                
 
 
 
 
Uploaded with ImageShack.us
 
 
masz tu 2 fotki ze wszystkimi oznaczeniami jakie tam są     
 
 
i głośnik ma 4omy 35w     
 
 
z przodu mam 2x 10cm 70w a z tyłu 2x 6x9 350w    | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:46   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie uciągnie alternator takiego zestawu z tą skrzynią, po podniesieniu na 220-230V - to jest już pewne. 
 
 
 
Elektronika tutaj jest na niższe napięcie, możesz sprawdzić na uzwojeniu wtórnym transformatora, bo pierwotne to 220V, wtórne będzie niższe. I wtedy można myśleć o wywaleniu transformatora, mostka Graeca (co pewnie użyto do zmiany prądu na stały) i zrobieniu tego na 12V jak najłatwiej i jak najtaniej    Bo trudne naprawdę to by nie było jak teraz patrzę. A może się okazać że na wyjściu z transformatora do płytki będzie 12V już   
 
 
Ewentualnie wymontować całą elektronikę i zastąpić jakimś wzmakiem samochodowym    | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
									
				| Ostatnio zmieniony przez saper94 21-03-2013, 18:52, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:50   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Rozumiem      A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak?     | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 18:56   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | juras95 napisał/a: | 	 		  Rozumiem      A jeszcze jakby to podpiął bezpośrednio czyli z radia do głośnika bez niczego? Dałoby rade tak?     | 	  
 
Zapewne by szło "na krótko do radia" podpiąć, lecz parametry takiego zestawu były by dosyć niskie raczej. Do tego wzmacniacz najlepiej, jak się nie chcesz bawić w to co opisałem   
 
 
EDIT:
 
 
Masz na transformatorze jak byk że na wyjściu jest 13V    Moje niedopatrzenie    Wywal transformator, mostek Graeca  (mostek prostowniczy) i możesz pod akumulator się podpiąć spokojnie    Roboty mało, a będziesz miał tubę na elektronice w niej siedzącej, bez kombinowania za dużo    | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 19:01   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               No fakt      Widziałem to tylko nie wiedziałem o co z tym chodzi     łee no to pasuje     
 
Dzięki Ci baaaardzo!     | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 19:14   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Nie ma sprawy    Z wywaleniem transformatora problemu miał nie będzie raczej -obcinasz przewody, wywalasz go , a tam gdzie było wyjście dajesz prąd z aku, z mostkiem też raczej nie -wylutuj go i zrób obejście na płytce.  Banalna robota    | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uncrossed  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 21:15   
                                 
               Bolid: Seicento 1.4 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Ej ej ej hamulec STOP !
 
 
Na trafo widać jak byk ze jest 13 V ale są dwa odczepy. - zanim odetniesz pomierz/sprawdź gdzie masz plus i gdzie masz minus. zgaduje ze minus to środkowy przewod ( czarny) a dwa niebieskie to plusy - sprawdz czy po podlaczeniu minusa miernika do srodkowego na niebieskich masz odpowiednio +(!)12 V. jesli tak to dwa niebieskie zepnij ze soba razem a donich plus (dobrym kablem) z akumulatora - moze byc sterowane przekaźnikiem z wyjscia sterowania radia. 
 
Jeśli przez przypadek podlaczysz przewody źle - spalisz sobie ten zestawik. | 
             
						
				_________________ Seicento  1.4 16V 
 
 
 
Mój białas:) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 juras95  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
  
                  Dołączył: 30 Lis 2009 Posty: 48 Skąd: Turek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 21:24   
                                 
               Bolid: Fiat Seicento S 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Okej, okej jutro rozbiore i dam znać czy na niebieskich jest +12v jak cos to zrobie jesze fotki tych kabli tam żeby wszystko było dobrze widac    | 
             
						
				_________________ Zapraszam : http://www.seicento.pl/vi...der=asc&start=0   
 
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 saper94  		  
		 
         spamer team motórzysta
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 31  Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 21-03-2013, 21:36   
                                 
               Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Uncrossed, masz rację, rzeczywiście są 2 "+". Tak jak mówisz, połączyć i wtedy na podłączonym do sieci transformatorze sprawdzić miernikiem ustawionym na zmienne napięcie   
 
 
I żeby nic nie spalić , od razu radzę zakupić sobie diodę prostowniczą (grosze) i wlutować na przewód zasilający "+" w skrzyni    Jak źle podłączy to dioda spali , a elektronice się nic nie stanie    No i obowiązkowo bezpiecznik na zasilający. | 
             
						
				_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale." 
 
 
 
Mój szerszeń:
 
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uncrossed  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 22-03-2013, 11:23   
                                 
               Bolid: Seicento 1.4 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | specjalnie poszukałem schematu - nie ma. ale wiekszosc zasilaczy jest zabezpieczona diodą seryjnie. ten w sumie jest na zmienne i zabezpieczony nie bedzie wiec na plus faktycznie wlutuj diode. bezpiecznik to w zasadzie formalnosc. tylko nie mozesz tego podlaczyc bezposrednio pod akumulator bo zje ci go w 2 dni. Kup sobie przekaźnik i pod złacze sterujace podlacz (najczesciej niebieski) kabel z radia(remote - sluzy do sterowania wzmacniaczem/wysuwania anteny.) a plus z aku przez przekaźnik do wzmacniacza;. Nie podlacz przez przypadek remote prosto z radia do zasilacza bo spalisz radio - nie wyrobi pradowo a przy okazji pol instalacji ewentualnie samochod. | 
             
						
				_________________ Seicento  1.4 16V 
 
 
 
Mój białas:) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |