 |
FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl
|
Wkurzające |
Autor |
Wiadomość |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-04-2013, 16:24
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Coś jest z tym że "niebezpieczne"
Jak raz wynikła rozmowa z pasażerem i się spytał ile mam poduszek powietrznych , to się spytałem czy jakąś ma przy sobie Podobnie z ABS-em i wspomaganiem
Nie raz mnie znajomi namawiali żebym sobie coś z niemiec przytargał jak niedługo będę jechał, ale cóż... im rodzice kupili samochody po 50 000 zł + płacą za części, mechanika, paliwo i utrzymanie... ja muszę sam wszystko kupować i robić |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 06-04-2013, 16:51
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Pozwolę sobie dodać swoje dwa grosze jako były użytkownik Sc.
Jeździłem Sejem 2 lata i mam do niego sentyment dużo przejechanych km jak i przygód,użytkując go nie widziałem w nim wad nawet wydawało mi się że można nim komfortowo podróżować,bardzo ciężko było mi się z nim rozstać
Drażniło mnie jedynie to że co którąś sobotę trzeba było kupić jakąś pierdołę w granicach 30-50 zł jako że podchodzę do swoich samochodów dość pedantycznie muszą być sprawne w 100% i wymieniałem wszystko na bieżąco nawet jeszcze szybciej niż było to konieczne.
Większość pasażerów która ze mną podróżowała po zapakowaniu się na pokład mówiła że strach jechać tym małym pudełkiem co mnie denerwowało bo wdł mnie nie był taki mały
Po przesiadce do większego auta zrozumiem co znajomi mieli na myśli mówiąc że się boją jechać Sejkiem.
Niestety nigdy nie dorówna on samochodom większym od siebie chociaż by ze względu na małą szerokość co dyskwalifikuję go przy szybkich pokonywaniach zakrętów.
Do 80 km/h jakoś tam sobie radzi niestety problemy zaczynają się gdy chcemy kogoś wyprzedzić przy prędkościach większych niż 100
Dużym wysiłkiem jest też pokonywanie dystansów większych niż 200 km, męczące i dokuczliwy jest też hałas jak i głośna praca zawieszenia.
Byłem posiadaczem 900 cm3 z LPG i przy mojej ciężkiej nodze spalanie było w granicach 8 litrów co jak na 39 Hp jest wynikiem żenującym.
Aktualnie posiadam Toledo II i nie wyobrażam sobie przesiadki z powrotem do Sc spalanie wychodzi 11 litrów LPG na 100,przy 140 km/h na autostradzie można normalnie rozmawiać i w miarę komfortowo podróżować zdarzały mi się trasy po 600 km po których nie wysiadałem z bólem pleców.
Kolejnym atutem są 4 furtki co bardzo ułatwia zajęcia miejsca z tyłu,pomijam takie drobiazgi jak chociaż by głupi schowek.
Silnik 1.8 budzi się dopiero pow 3500obr co przekłada się na spalanie,zawieszenie nie dorównuje wielowahaczowym ale pracuje w miarę cicho i jest dość twarde jak na sedana.
Przewiezienie 4 osób i bagażu na wakacje nie stanowi najmniejszego problemu tak samo jak transport co tygodniowych zakupów,co w sejku było uciążliwe ze względu na zapas w bagażniku i subufer
Podsumowując porównanie Sc do aut pokroju Bmw E36 czy nawet E30,Golfa IV jest moim zdaniem nie na miejscu bo wszystkie te auta zostawiają za sobą małego Fiacika o kilka epok.
Uprzedzam że nie mam zamiaru nikogo urazić ani wyśmiewać się z posiadaczy Sc bo sam kiedyś nim byłem tylko chciałem przedstawić swoje spostrzeżenia i porównanie do mojego obecnego auta i powiedzieć jak Max Kolonko "Mówię jak jest" |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:01
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Danielek, coś w tym jest
To już się nie dziwię, dlaczego rodzice tak łatwo mi sejka dali a sami Fiestą latają
Fajne autko, gdyż wszystko mogę zrobić przy nim samemu, nawet bez podnośnika i pneumatyka |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:01
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Jeszcze jedna sprawa. Sejki nie mają ABS,ESP,ABC,ZXY,itd, Inne fury mają wszystko na wypasie. My jadać jesteśmy przygotowani na to że wszystko zależy od naszych umiejętności - Oni przy braku ABS-u wpadają do rowu, lub wymuszają pierwszeństwo, ot co.
Polecam wpisać w google grafika hasło "Wypadek Seicento" a potem porównać to do wyników pod hasłem "Wypadek Bmw" pomijajmy fakt zaliczania rowów przez samochody jednej marki i porównajmy skutki wypadków po stanie aut |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:10
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
dijack, znajomy Technik Policyjny jest instruktorem w OSK Opowiadał mi o pewnym chłopaku który myślał że jak ma ESP, ABS i wiele innych bajerów w BMW ojca, to jest mistrzem kierownicy. Przeliczył się, na lodzie przy tej prędkości, większość systemów tak naprawdę wcale nie działa... 4 trupy po uderzeniu w drzewo przy 180 km/h.
Dlatego pasażerom i znajomym zawszę mówię, że nie chcę takich bajerów, dla mnie liczą się przede wszystkim umiejętności i ich rozwijanie
Mi sejek starczy w zupełności, mimo że czasami bym poupalał jakimś RWD po lotnisku u nas |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Linduś
Włóczykij wróg publiczny nr 1

Wiek: 38 Dołączył: 21 Lut 2008 Posty: 2834 Skąd: Miasto Włókniarzy
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:13
Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650 |
|
|
oj Danielek mógłbym wpaść w polemikę
awaryjność to różnie bywa - zależy od auta, jakbyś trafił felerny egzemplarz seata to byś też co któraś sobota coś robił, tylko za więcej niż 30-40zł
do 80 sobie radzi.. jakbyś miał 1.1 nie 900, to byś sobie do 120-140 w miarę radził, niby tylko 15 koni różnicy - ale w tym aucie to wielka różnica.
Szybkie pokonywanie zakrętów - każde auto na serii zawiasie wg mnie takie jest - teraz mam punto serię i się boję wjeżdżać w łuki z prędkością z jaką wjeżdżałem usztywnionym sejem.
Trochę Polski zjechałem Seicento i nigdy nie marudziłem - może tylko na niewygodne stołki - to fakt, ale jakoś nie byłem dużo bardziej umęczony jak przy podróży Punto.
Spalanie - to kolejna przywara 900ki- niby mały motórek, ale chleje - w 1.1 miałem niższe spalanie niż miewają 900
Co do reszty się zgadzam faktem jest również, że jak wsiadam w kfiatuszka to mi ciasno, ale po kilku Km przechodzi.
Ale.. e36 i e30 to jednak bym tu nie podstawiał zdecydowanie łątwiej znaleźć SC w dobrym stanie niż powyższe - a już jak się człowiek na minę właduje, to taniej zrobi sobie seja do stanu igiełka.
A gofer IV to już nie ta liga cenowa
dijack - bywały seje z ABS |
_________________ Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
|
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:36
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Linda napisał/a: |
dijack - bywały seje z ABS |
Foch |
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
Tomek16f
Nałogowiec Kocha Mercedesy

Wiek: 45 Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 853 Skąd: ?ląsk/Bielsko-Biała
|
Wysłany: 06-04-2013, 17:54
Bolid: SC MPI, Hyundai, Carrera 4, MB 300 AMG |
|
|
dijack napisał/a: | Linda napisał/a: |
dijack - bywały seje z ABS |
Foch |
90% aut od ,,wigala'' go miały, twój nie miał ale za to masz klimę
A w cenie .............. to albo masz duży ciorowóz, albo zadbanego ale seja......
Trafisz super seja w super cenie, ale niekoniecznie , trafisz tez wiekszego w dobrym stanie za te pieniądze, ale szanse sa mniejsze ,a w przypadku kilku modeli wręcz nie możliwe, nawet o kilka tys zł więcej....
Z autopsji : 1.5 roczna Toyota Yaris - 33 tys zł do nego - salon i w salonie sprzedawali ..... k...... stan taki pod badaniach że dealer dzwonił po ochronę po tym co usłyszał i jaka haje robiłem w salonie....TAKI SYF
Volvo V70 2.0 Turbo 234 KM 4x4 98 rok ...... stan bardzo dobry..... do zrobienia -olej, płyny, aku, nabic klimę i 2 opony kupić- cena 7.5 tys zł - reszta stan jak z bajki |
_________________ nasz YT
http://www.youtube.com/us...09?feature=mhee
www:
http://www.auto-moto-serwis.com.pl/
Fanpage
https://www.facebook.com/AutoMotoSerwisChannel
 |
|
|
|
 |
dijack
Nałogowiec Noł lajf

Wiek: 32 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 817 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 06-04-2013, 18:03
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Tomek16f, Wiem ale tutaj akurat chodziło mi o to że Linda myślał że ja tego nie wiem
Ja
|
_________________ Pozdrawiam Szymon
SEICENTO NA FACEBOOK'U |
|
|
|
 |
Danielek
Nałogowiec
Dołączył: 22 Lut 2009 Posty: 447 Skąd: WWL
|
Wysłany: 06-04-2013, 18:08
Bolid: Toledo 1.8 20V |
|
|
Linda, Zawsze żałowałem że mam 900 a nie 1.1 ale wybór był wymuszony,lecz to
już inna historia.
Nigdy nie lubowałem się w BMW bo na takie jakie bym chciał mnie nie stać a takie na jakie mnie stać to większość styrane kapcie tak jak już pisaliście
Ale zdażają się białe kruki wśród nich.
Fakt że gdybym trafił na zdechłego Seata to bym łożył nie dziesiątki lecz setki PLN,dlatego wybrałem starsze auto za cenę 4 lata młodszego. Czasami mam ochotę kupić sobie Schumachera z otwieranym dachem itp do wekendowej jazdy i modzenia go ale przeszkodą są te nieszczęsne $$$$ |
|
|
|
 |
zygiboos
Nałogowiec

Wiek: 39 Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 160 Skąd: Zgierz
|
Wysłany: 06-04-2013, 23:31
Bolid: Mercedes ML 320 W163 3,2L AMG |
|
|
Ja też często miałem teksty typu "Ja takiego auta bym nigdy nie kupił/a", "5000zł za to I jeszcze w niego wkładasz!?"
Zazwyczaj mówiłem coś w stylu: Zobaczymy czy mój sej 8-smio letni przeżyje dłużej na nowych, oryginalnych, wymienionych częściach za 30zł czy Twoje 15-sto letnie autko, na używkach za 200zł.
Oczywiście rozmowa trwała w nieskończoność bo osoba na to, że używki są w takim Mercu, czy Roverze więcej warte niż nowa część oryginalna od Fiata, na co ja odpowiadałem, że może faktycznie, ale to auto nie waży 2 tony tylko 700kg więc nie trzeba aż takiej jakości... i tak dalej i tak dalej... dla spokojności i dla zachowania znajomości i tak musiałem odpuszczać. Niszczy to troszkę psychicznie
Co do samej jazdy, jak teraz pocinam w Pumie, to nawet nie wiem kiedy na liczniku robi się 120km/h i muszę zwalniać - nie czuje tej prędkości. Wszedłem ostatnio do Seja kolegi 1.1 jako pasażer... kolega jeździ ostro, w seju siedzi się wyżej, przeciążenia działają inaczej... normalnie przyspieszenie i prędkość poczułem taką jakbym w Pumie miał już 150km/h... patrze z przerażeniem na licznik a tam 65km/h ... Cóż... |
_________________ zygmunt.pro - Profesjonalne strony internetowe
 |
|
|
|
 |
rudiov
Nałogowiec POlski osioł

Wiek: 38 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 343 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-04-2013, 12:52
Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6 |
|
|
Hehe czego się spodziewać na forum użytkowników Sejów? Po primo 5tyś na samochód to żadna rewelacja i trzeba się liczyć z kompromisami. W Polsce nie ma pewności, że za tą kasę bardziej zadbany będzie fiat od VW. Kultura w narodzie jest taka, że puszczają w sprzedaż samochody jak już się zaczyna poważne dokładanie - i aby tego uniknąć ściema przy oględzinach idzie równo. Za kilka tyś do dobry samochód sprzeda ci wujek 80letni z upustem 50% "masz i sobie szanuj" . Porównanie starego BMW i seja też jest bez sensu bo na całej planecie jest więcej producentów i nie należy odgórnie porównywać samochodu "kury domowej" do "dresowozu". VW, Seat, Skoda, Peugeot, Renault. Bezsensem jest też wydanie na seja 7tyś + drugie 7tyś w części bo dalej to jest toczydło na 155R13 z światłami jak świeczki. Nie jest też prawdą , że mało pali . Pali tyle co wszystkie inne. 5-6 litr PB czy On w innym aucie to koszty 100km takie same. (wspomniane B5 w tedei) . Na gazie zarówno 900 na zwykłej instalacji co inny na sekwencji też ma to samo. Należy też zaznaczyć, że w dzisiejszych przebranych giełdowych czasach już od 8-10tyś można sobie coś do taniej jazdy znaleźć. Przykłady prostych samochodów? Ibiza tdi lub PB-lpg, renault thalia 1.4 LPG, punto 1.2. Uczciwie za 5tyś to można jedynie CC Sporting . Argument, że wszystko wymieniasz pod blokiem też jest taki sobie bo nie każdy lubi się paćkać w smarach a roboczogodzina w warsztacie nie zależy od samochodu. Kolega z fabią czy Toledo II jednak mają dużo racji i należy to brać pod uwagę.
Tomek16f napisał/a: | Z autopsji : 1.5 roczna Toyota Yaris - 33 tys zł do nego - salon i w salonie sprzedawali ..... k...... stan taki pod badaniach że dealer dzwonił po ochronę po tym co usłyszał i jaka haje robiłem w salonie....TAKI SYF |
Jest sens kombinować:
http://otomoto.pl/fiat-pu...-C27638992.html
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2013, 13:16
|
|
|
W 100% się z tobą zgadzam ale czy kraina gleby,zdesiów,swapa+lpg i innych wieśniactw to podziela - szczerze wątpię
ale po co cały cytat posta wyżej |
|
|
|
 |
rudiov
Nałogowiec POlski osioł

Wiek: 38 Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 343 Skąd: Krk
|
Wysłany: 07-04-2013, 13:23
Bolid: 1.1 mpi van / Zafira 1.6 |
|
|
Kolego Rotax - nie obrażaj nikogo z forum bo to nie jest brytyjski PUB |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2013, 13:41
|
|
|
rudiov napisał/a: | Kolego Rotax - nie obrażaj nikogo z forum bo to nie jest brytyjski PUB | - ależ ja nikogo nie obrażam wręcz przeciwnie - zawsze musi ktoś wypełnić niszę pomiędzy użytkowaniem a obłędem myślisz że w Angielskim Pubie dyskutuje się o swapie i dołożeniu później LPG bo większy silniczek zaczął troszku więcej palić - takie jaja to tylko u nas |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| |
|