jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600 |
Autor |
Wiadomość |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-04-2013, 21:54 jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
I w koncu stalem sie szczesliwym posiadaczem fiata 600 z 2009 roku pierwsza rejestracja 2011 Przebieg ma tylko 25tys czy moge wlac mu olej 5W40 Platinum? Bo z tego co czytalem gdzies w necie to do seicento zaleca sie 10W40 a wlasnie kupilem juz ten sytnetyk i nie wiem czy moge go wlac |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-04-2013, 22:00 Re: jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600
|
|
|
biznesik napisał/a: | I w koncu stalem sie szczesliwym posiadaczem fiata 600 z 2009 roku pierwsza rejestracja 2011 Przebieg ma tylko 25tys czy moge wlac mu olej 5W40 Platinum? Bo z tego co czytalem gdzies w necie to do seicento zaleca sie 10W40 a wlasnie kupilem juz ten sytnetyk i nie wiem czy moge go wlac |
spokojnie to 10w40 zalecali 5 lat temu teraz zalecają 5w40 - z tym przebiegiem możesz spokojnie zalać 0w40 też z Orlenu (podobno najlepszy olej jaki im się udał) - http://allegro.pl/olej-or...3162448260.html - jak na rodzimy produkt to parametry niczego sobie |
|
|
|
 |
mazgod
nówka sztuka ;)
Wiek: 31 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 13 Skąd: Wieprz
|
Wysłany: 14-04-2013, 00:58
Bolid: Fiat SC |
|
|
A ja z pytaniem takim, mam seiko 1.1 spi z 1999, byl wlany 10w40, moge mu wlac 15w40? czy jednak lipa? |
_________________
 |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-04-2013, 01:11
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Można, tylko po co? Jak Ci nie bierze oleju to 10W40 jest lepszy wyborem. 15W40 nadaje się do wyeksploatowanych silników. Tematów o olejach było bardzo dużo, poczytaj. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-04-2013, 06:29
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
syntetyczny bym lał tylko i wyłącznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:00
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
wczesniejszy wlasciciel w ramach gwaracji byl w aso jeszcze i mam tą fakture na ktorej jest napisale olej Selenia 20k a z tego co czytalem w necie to 10W40 czy sie myle? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:28
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Tak, Selenia 20K to 10W40.
Mam rozpiskę olejów silnikowych i przekładniowych w instrukcji do mojego fiacika
Podczas użytkowania w niskich temperaturach (wykres temperatur) zalecają używać natomiast 5W40.
Jest też mowa o mineralnym 15W40, że można używać. Ale to już raczej jak silnik się kończy. Twój jest jak nowy i tylko półsyntetyk bym lał.
Ja do seicento leję 10W40 Castrol i nie było nigdy problemów |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
biznesik
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Dołączył: 08 Mar 2013 Posty: 595 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:47
Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4 |
|
|
ale o to chodzi ze ja juz kupilem 5W40 sytnetyk i pytanie brzmi czy moge zalac teraz syntetyk jak wczesniej byl lany polsyntetyk? Przebieg 25tys. Kupilem nie czytajac instrukcji ani nic bo myslalem ze jak taki maly przbieg to spokojnie syntetyk. Wyciekow nie ma zadnych tylko czy sie nie pojawia jak zmienie na syntetyka? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:51
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
O laniu syntetyków do tego silnika nigdzie nie ma mowy. Nie wiem czy można syntetykiem zalać (nigdy nawet nie używałem takowego), więc niech wypowie ktoś kto bardziej ogarnia temat. |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
kapitan chaos
Nałogowiec dyżurny psuja

Pomógł: 37 razy Wiek: 33 Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 546 Skąd: ?roda Wielkopolska
|
Wysłany: 14-04-2013, 08:54
Bolid: FIAT Seicento MPI |
|
|
Ja zmieniłem na pełen syntetyk, kiedy miał ponad 30 tysięcy kilometrów. Przejechałem na syntetykach prawie 5000 kilometrów i odpukać jestem zadowolony. |
_________________ dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 14-04-2013, 09:59
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
biznesik, Lej śmiało, zawsze do nowych sejów, pand 1.1 wlewaliśmy 5W40 i nigdy nie było absolutnie żadnych wycieków i innych problemów. Masz nowy silnik, więc zdaj o niego. Zmieniaj olej co 10, max 15tyś jak jeździć dużo po trasach lub co roku jak nie zrobisz przebiegu i będzie dobrze. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-04-2013, 15:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
ja od nowości jeździłem na 5w-40 teraz mam 120 k km na budziku dalej 5w-40 i nie mam nawet nigdzie wycieków, silnik nie bierze oleju
tylko syntetyk |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2013, 16:35
|
|
|
Łukasz napisał/a: | syntetyczny bym lał tylko i wyłącznie | - ot mądrego posłuchać zawsze warto Łukasz napisał/a: | ja od nowości jeździłem na 5w-40 teraz mam 120 k km na budziku dalej 5w-40 i nie mam nawet nigdzie wycieków | - lepkość oleju niema nic wspólnego z wyciekami jak silnik jest sprawny olej 5w40 w temperaturze uruchamiania jest 3 krotnie rzadszy od 15w40 - efekt tylko pozytywny bo dużo mniejszy opór dla rozrusznika i wymierne skrócenie czasu dopływu oleju do wałka rozrządu - praca w temperaturze roboczej przy 5w40 jest również bardziej bezpieczna ponieważ utrzymuje on trwalszy film olejowy który nie jest tak podatny na zerwanie jak przy oleju 15w40 dodatkowo olej syntetyczny przez wyższy wskaźnik lepkości nie zmienia tak drastycznie swojej lepkośći względem temperatury - dziękuję za uwagę |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 14-04-2013, 16:51
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
rotax24, pełna zgoda, nic tylko polać kielicha
a jak ktoś ma wyciek to się likwiduje przyczynę - simmering albo oring, one mają prawo z upływem lat się zestarzeć i wysłużyć |
_________________
 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-04-2013, 19:23
|
|
|
Łukasz napisał/a: | one mają prawo z upływem lat się zestarzeć i wysłużyć | - właśnie ale niestety niektórzy mylą wyciek z powodu starej uszczelki gdzie obojętnie od zastosowanej lepkości oleju będzie on większy lub mniejszy ale nadal to problem z uszczelką a nie olejem - jeżeli silnik eksploatowany przykładowo na oleju mineralnym 15w40 nie posiada wycieków to po zalaniu 5w40 również ich nie będzie błędem jest również zakładanie że po eksploatacji na oleju mineralnym wnętrze silnika jest tak zawalone nagarem że nagle się wszystko wypłuka i po zawodach - widziałem silniki zalewane olejami 15w40 które były wewnątrz czyste identycznie jak na olejach syntetycznych ponieważ olej mineralny potrafi mieć wyższe właściwości myjące od syntetyku z racji naturalnie wyższego odparowania a co za tym idzie większej tendencji do tworzenia osadów - ilość detergentów zawarta w oleju jest podawana jako współczynnik TBN im jest on wyższy tym większe zdolności myjące oleju i wyższa zdolność do neutralizacji pozostałości po kwaśnych produktach spalania czyli siarce zawartej w paliwie (bardzo ważne w przypadku silników diesla) - i tak przykładowo olej mineralny Shell helix 15w40 posiada TBN na poziomie 10,7 natomiast olej syntetyczny przykładowo Total quartz 5w40 ma ten wskaźnik na poziomie 8,2 - więc jak widać mineralny Shell będzie lepiej usuwał osady w silniku i zalanie po przebiegu 100kkm do takiego silnika Totala nic nie wypłucze jedynie poprawi charakterystyka lepkościowa gdzie w temperaturze roboczej nadal mamy SAE 40 więc tak samo jak przy 15w40 natomiast w temperaturach ujemnych nasz 5w40 nie będzie tak szybko gęstniał i zapewni łatwiejszy rozruch i szybsze smarowanie - największe zużycie silnika następuje w momencie rozruchu przy niedostatecznym smarowaniu - jeden taki suchy start powoduje zużycie porównywalne z pokonaniem kilku tysięcy kilometrów w temperaturze roboczej - czyli jest o co powalczyć |
|
|
|
 |
|