FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600
Autor Wiadomość
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13-04-2013, 21:54   jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


I w koncu stalem sie szczesliwym posiadaczem fiata 600 z 2009 roku pierwsza rejestracja 2011 :grin: Przebieg ma tylko 25tys czy moge wlac mu olej 5W40 Platinum? Bo z tego co czytalem gdzies w necie to do seicento zaleca sie 10W40 a wlasnie kupilem juz ten sytnetyk i nie wiem czy moge go wlac :?:
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 13-04-2013, 22:00   Re: jaki olej do silnika maly przebieg fiat 600

biznesik napisał/a:
I w koncu stalem sie szczesliwym posiadaczem fiata 600 z 2009 roku pierwsza rejestracja 2011 :grin: Przebieg ma tylko 25tys czy moge wlac mu olej 5W40 Platinum? Bo z tego co czytalem gdzies w necie to do seicento zaleca sie 10W40 a wlasnie kupilem juz ten sytnetyk i nie wiem czy moge go wlac :?:

spokojnie to 10w40 zalecali 5 lat temu teraz zalecają 5w40 - z tym przebiegiem możesz spokojnie zalać 0w40 też z Orlenu (podobno najlepszy olej jaki im się udał) - http://allegro.pl/olej-or...3162448260.html - jak na rodzimy produkt to parametry niczego sobie :ok:
 
 
mazgod 
nówka sztuka ;)

Wiek: 31
Dołączył: 02 Lis 2012
Posty: 13
Skąd: Wieprz
Wysłany: 14-04-2013, 00:58   
   Bolid: Fiat SC


A ja z pytaniem takim, mam seiko 1.1 spi z 1999, byl wlany 10w40, moge mu wlac 15w40? czy jednak lipa?
_________________

 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 14-04-2013, 01:11   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Można, tylko po co? Jak Ci nie bierze oleju to 10W40 jest lepszy wyborem. 15W40 nadaje się do wyeksploatowanych silników. Tematów o olejach było bardzo dużo, poczytaj.
_________________
Moje Seicento
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 06:29   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


syntetyczny bym lał tylko i wyłącznie
_________________

 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2013, 08:00   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


wczesniejszy wlasciciel w ramach gwaracji byl w aso jeszcze i mam tą fakture na ktorej jest napisale olej Selenia 20k a z tego co czytalem w necie to 10W40 czy sie myle?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 14-04-2013, 08:28   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Tak, Selenia 20K to 10W40.
Mam rozpiskę olejów silnikowych i przekładniowych w instrukcji do mojego fiacika ;)
Podczas użytkowania w niskich temperaturach (wykres temperatur) zalecają używać natomiast 5W40.
Jest też mowa o mineralnym 15W40, że można używać. Ale to już raczej jak silnik się kończy. Twój jest jak nowy i tylko półsyntetyk bym lał.


Ja do seicento leję 10W40 Castrol i nie było nigdy problemów ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
biznesik 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 595
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-04-2013, 08:47   
   Bolid: Fiat 600 2009 1.1 MPI, Opel Astra 2000 1.4


ale o to chodzi ze ja juz kupilem 5W40 sytnetyk i pytanie brzmi czy moge zalac teraz syntetyk jak wczesniej byl lany polsyntetyk? Przebieg 25tys. Kupilem nie czytajac instrukcji ani nic bo myslalem ze jak taki maly przbieg to spokojnie syntetyk. Wyciekow nie ma zadnych tylko czy sie nie pojawia jak zmienie na syntetyka?
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 14-04-2013, 08:51   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


O laniu syntetyków do tego silnika nigdzie nie ma mowy. Nie wiem czy można syntetykiem zalać (nigdy nawet nie używałem takowego), więc niech wypowie ktoś kto bardziej ogarnia temat.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
kapitan chaos 
Nałogowiec
dyżurny psuja


Pomógł: 37 razy
Wiek: 33
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 546
Skąd: ?roda Wielkopolska
Wysłany: 14-04-2013, 08:54   
   Bolid: FIAT Seicento MPI


Ja zmieniłem na pełen syntetyk, kiedy miał ponad 30 tysięcy kilometrów. Przejechałem na syntetykach prawie 5000 kilometrów i odpukać jestem zadowolony.
_________________
dla kolegów Radek-wyznawca własnej szkoły jazdy
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 14-04-2013, 09:59   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


biznesik, Lej śmiało, zawsze do nowych sejów, pand 1.1 wlewaliśmy 5W40 i nigdy nie było absolutnie żadnych wycieków i innych problemów. Masz nowy silnik, więc zdaj o niego. Zmieniaj olej co 10, max 15tyś jak jeździć dużo po trasach lub co roku jak nie zrobisz przebiegu i będzie dobrze.
_________________
Moje Seicento
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 15:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


ja od nowości jeździłem na 5w-40 teraz mam 120 k km na budziku dalej 5w-40 i nie mam nawet nigdzie wycieków, silnik nie bierze oleju

tylko syntetyk
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2013, 16:35   

Łukasz napisał/a:
syntetyczny bym lał tylko i wyłącznie
- ot mądrego posłuchać zawsze warto
Łukasz napisał/a:
ja od nowości jeździłem na 5w-40 teraz mam 120 k km na budziku dalej 5w-40 i nie mam nawet nigdzie wycieków
:wink: - lepkość oleju niema nic wspólnego z wyciekami jak silnik jest sprawny :!: olej 5w40 w temperaturze uruchamiania jest 3 krotnie rzadszy od 15w40 - efekt tylko pozytywny bo dużo mniejszy opór dla rozrusznika i wymierne skrócenie czasu dopływu oleju do wałka rozrządu - praca w temperaturze roboczej przy 5w40 jest również bardziej bezpieczna ponieważ utrzymuje on trwalszy film olejowy który nie jest tak podatny na zerwanie jak przy oleju 15w40 dodatkowo olej syntetyczny przez wyższy wskaźnik lepkości nie zmienia tak drastycznie swojej lepkośći względem temperatury - dziękuję za uwagę :lol:
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-04-2013, 16:51   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


rotax24, pełna zgoda, nic tylko polać kielicha

a jak ktoś ma wyciek to się likwiduje przyczynę - simmering albo oring, one mają prawo z upływem lat się zestarzeć i wysłużyć
_________________

 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2013, 19:23   

Łukasz napisał/a:
one mają prawo z upływem lat się zestarzeć i wysłużyć
- właśnie ale niestety niektórzy mylą wyciek z powodu starej uszczelki gdzie obojętnie od zastosowanej lepkości oleju będzie on większy lub mniejszy ale nadal to problem z uszczelką a nie olejem :!: - jeżeli silnik eksploatowany przykładowo na oleju mineralnym 15w40 nie posiada wycieków to po zalaniu 5w40 również ich nie będzie :!: błędem jest również zakładanie że po eksploatacji na oleju mineralnym wnętrze silnika jest tak zawalone nagarem że nagle się wszystko wypłuka i po zawodach - widziałem silniki zalewane olejami 15w40 które były wewnątrz czyste identycznie jak na olejach syntetycznych ponieważ olej mineralny potrafi mieć wyższe właściwości myjące od syntetyku z racji naturalnie wyższego odparowania a co za tym idzie większej tendencji do tworzenia osadów - ilość detergentów zawarta w oleju jest podawana jako współczynnik TBN im jest on wyższy tym większe zdolności myjące oleju i wyższa zdolność do neutralizacji pozostałości po kwaśnych produktach spalania czyli siarce zawartej w paliwie (bardzo ważne w przypadku silników diesla) - i tak przykładowo olej mineralny Shell helix 15w40 posiada TBN na poziomie 10,7 natomiast olej syntetyczny przykładowo Total quartz 5w40 ma ten wskaźnik na poziomie 8,2 - więc jak widać mineralny Shell będzie lepiej usuwał osady w silniku i zalanie po przebiegu 100kkm do takiego silnika Totala nic nie wypłucze :!: jedynie poprawi charakterystyka lepkościowa gdzie w temperaturze roboczej nadal mamy SAE 40 więc tak samo jak przy 15w40 natomiast w temperaturach ujemnych nasz 5w40 nie będzie tak szybko gęstniał i zapewni łatwiejszy rozruch i szybsze smarowanie - największe zużycie silnika następuje w momencie rozruchu przy niedostatecznym smarowaniu - jeden taki suchy start powoduje zużycie porównywalne z pokonaniem kilku tysięcy kilometrów w temperaturze roboczej - czyli jest o co powalczyć :wesoly:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum