FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
olej z wydechu
Autor Wiadomość
Bboymate 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 25
Skąd: Wrocek
Wysłany: 08-06-2013, 18:28   olej z wydechu
   Bolid: Seicento


Witam dziś rano dostałem możliwość kupna seicento za ... darmo (mam swoje ale lubię ten samochóddzik i czem nie)

Już wyjaśniam. Wujek posiada seicento z 99 roku 900. Chce pozbyć się auta bowiem od tygodnia słychać straszny spadek obrotów faluja... w wydechu czuć benzynę przy większych obrotach z wydechu leci spory biały dym i na dodatek leci olej... przy naciśnięciu gazu i opuszczeniu całkowicie auto ledwo się utrzymuje na obrotach w nielicznych przypadkach gaśnie...

Wuja utrzymuje iż tloki poszły na cmentarz i nie opłaca mu się tego robić...


Pytanie

Czy to muszą być tloki zw czy może same uszcz3leki w silnik ... i jaki jakiego kosztu można się spodziewać za zreperowanie usterki u mechanika czy opłaci mi się ten biznes ...


Z góry dzięki za odp.


Czas na decyzję mam do następnej soboty następnie autko leci na złom...



Sry za pismo. Ale pisze z kom
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 08-06-2013, 20:45   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


U mechanika według mnie się nie opłaca, auto tak proste że po flaszce wódki naprawisz :))
Olej z wydechu, czyli wygląda to na to jakby tłok był pęknięty lub pierścienie się skończyły.

Skoro czuć benzynę , to pewnie jest jeszcze inny problem, ale tu zgadywać można aż za dużo ;)

Przede wszystkim najpierw SPRAWDŹ KOMPRESJĘ na każdym cylindrze ;) Od zawsze się tego trzymam, bo można się wiele dowiedzieć w ten sposób.



Według mnie się opłaca ;)
A jak nie chce Ci się szukać co jest z tym silnikiem , za parę groszy kupisz używany w dobrym stanie i tylko osprzęt ze starego i latasz ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-06-2013, 22:32   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


jak za darmo to bierz i silnik kupisz nowy
_________________

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-06-2013, 22:57   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


ciekawe czy to dół czy góra czy wszystko po kolei wariuje :)
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 08-06-2013, 23:01   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


jeżeli za darmo to bym brał, zawsze można wsadzić coś mocniejszego lub opchnąć na części :mg:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 08-06-2013, 23:17   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a wiesz czemu od wujka jest stan kościelny i amen ?

zapytaj wujka czym zalewał i co ile kilometrów. skrzynke wódki stawiam że 15w-40 i co 15 k KM do kościoła

a MPI fire na 5w-40 robią po 400 000 km bez remontu
_________________

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 09-06-2013, 00:14   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


MPI fire moze ale nie koniecznie 900 o ktorej mowa w temacie - ogolnie brac i tylko ew wymienic silnik chyba ze padly tylko uszczelki np UPG czy cos.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
Bboymate 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 25
Skąd: Wrocek
Wysłany: 09-06-2013, 16:17   
   Bolid: Seicento


czyli koszt TEJ USTERKI nie wymiany ani nic przekroczy 1000 zl ??

to lipa ;P
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 09-06-2013, 17:52   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Bboymate, spokojnie... mniej wyniesie ;)
Używki silniki w bardzo dobrym stanie po kilkaset zł chodzą jak nie chcesz się w to bawić.

Ale najpierw rozbierz ten silnik z książką "Sam naprawiam" lub podobną, gdzie mowa o takim silniku 900 ccm, zobacz co jest tam grane i będziesz wiedział na czym stoisz ;) Bo może się okazać że nie ma sensu kupować nowego silnika, gdzie wydasz ze 200 zł* i będzie sprawny ten.


*-liczba wybrana przypadkowo, chodzi o niskie koszty :))
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Bboymate 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 25
Skąd: Wrocek
Wysłany: 10-06-2013, 11:03   
   Bolid: Seicento


Cytat:
a wiesz czemu od wujka jest stan kościelny i amen ?

zapytaj wujka czym zalewał i co ile kilometrów. skrzynke wódki stawiam że 15w-40 i co 15 k KM do kościoła


nie rozumiem cie kompletnie ... nikt nie pisał tu iż samochód był "idealny ,kościelny" wujek nie szarpał się z nim .. miał go 2 lata i za bardzo się nie przejmował więc nie dziwne iż nagle coś ..


postaram się grać na czas ... aby nie oddał samochodu saper94 w takim razie w piątek biorę samochodzik na własny teren i spradzam kompresję co do wymiany silnika czy też zabawy z usterkami silnika (uszczelki itp) nie bardzo mam na to ochotę bowiem
1- kompletny brak na to czasu (ostatnio robiłem centralny 3 tyg dzień za dniem po 10-30min)
2-nie znam się na tyle i może być problem :P

w każdym razie to co proste zrobię i dam znak.

w tygodniu zrobię ref tematu z informacją saper94 liczę na odp ;)

aa i dokładnie co się dzieje bo wczoraj jeszcze raz byłem na miejscu przyglądnąć się ponownie


1- nierówne obroty na biegu jałowym (znacznie słabsze)

2-w powietrzu czuć paliwo tak jak by nie spalał całości

3-przy wprowadzeniu na wysokie obroty z wydechu leci wieelki biały dym...

4-przy wprowdzeniu na wysokie obroty za wydechem zostają czarne plamy(olej?)



pkt. 4 i 3 demotywują mnie do roboty tego samochodu bowiem na forum wyczytałem iż biały dym z wydechu to gruba robota i jeszcze ten olej ...



w tyg się odezwę.

pozdrawiam
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-06-2013, 11:26   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Bboymate napisał/a:
1- nierówne obroty na biegu jałowym (znacznie słabsze)

2-w powietrzu czuć paliwo tak jak by nie spalał całości

3-przy wprowadzeniu na wysokie obroty z wydechu leci wieelki biały dym...

4-przy wprowdzeniu na wysokie obroty za wydechem zostają czarne plamy(olej?)


Jest szansa, że może to być tylko uszczelka pod głowicą, ale wtedy cuda by się działy z płynem chłodzącym, a tego nie napisałeś. Nierówne obroty - płyn dostaje się do komory spalania mieszając się z benzyną przez co jest gorsze spalanie mieszanki, biały to właśnie efekt spalania w/w płynu. Śmierdzieć benzyną z wydechu może przez to, że mieszanka p-p jest wzbogacona o płyn o którym wcześniej wspomniałem i nie następuje prawidłowe jej spalanie (niedopalanie) benzyny. Olej też może się dostawać do cylindra/ów jeśli walnięta jest uszczelka. Gdyby to był problem z dołem silnika (tłoki, pierścienie) to zamiast białego, byłby niebieski dym, a z wydechu capiłoby spalonym olejem jak z dwusuwa. Tak mi się to wszystko widzi. Jeśli to ta uszczelka to wykładasz 400-500 zł i auto śmiga jak nowe, jeśli wcześniej wujek go nie przegrzał
 
 
Bboymate 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 16 Maj 2013
Posty: 25
Skąd: Wrocek
Wysłany: 10-06-2013, 11:35   
   Bolid: Seicento


Cytat:
Jest szansa, że może to być tylko uszczelka pod głowicą, ale wtedy cuda by się działy z płynem chłodzącym, a tego nie napisałeś. Nierówne obroty - płyn dostaje się do komory spalania mieszając się z benzyną przez co jest gorsze spalanie mieszanki, biały to właśnie efekt spalania w/w płynu. Śmierdzieć benzyną z wydechu może przez to, że mieszanka p-p jest wzbogacona o płyn o którym wcześniej wspomniałem i nie następuje prawidłowe jej spalanie (niedopalanie) benzyny. Olej też może się dostawać do cylindra/ów jeśli walnięta jest uszczelka. Gdyby to był problem z dołem silnika (tłoki, pierścienie) to zamiast białego, byłby niebieski dym, a z wydechu capiłoby spalonym olejem jak z dwusuwa. Tak mi się to wszystko widzi. Jeśli to ta uszczelka to wykładasz 400-500 zł i auto śmiga jak nowe, jeśli wcześniej wujek go nie przegrzał


Masz racje... o płynie zapomniałem sprawdzałem tylko pierwszego dnia niby było na pozycji min. tak jak pisałem biorę autko w tyg do siebie na testy przejadę troszkę i zobaczę jak płyn..

400-500 zł ale własna robota?? jak tak to odpuszczę zdecydowanie ...

w każdym razie dziek za odp.


EDIT:

jak bym jezdził tym autkiem np : wezmę w srodę do niedzieli (ok. 300km) dla testu uszkodzę coś bardziej ? czy jest absolutny zakaz ruchu dla tego pojazdu ? ;>
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-06-2013, 11:42   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Bboymate napisał/a:
400-500 zł ale własna robota?? jak tak to odpuszczę zdecydowanie ..

Nie no, z robocizną policzyłem

Bboymate napisał/a:
jak bym jezdził tym autkiem np : wezmę w srodę do niedzieli (ok. 300km) dla testu uszkodzę coś bardziej ? czy jest absolutny zakaz ruchu dla tego pojazdu ? ;>


Z takimi objawami nie ma co jeździć, odpal go na postoju, niech troche pochodzi, odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i obserwuj czy płynu nie wybija, powąchaj, czy ze środka nie pachnie spalinami, czy na jego powierzchni nie pływają plamy oleju.

btw. sprawdź, czy w ogóle jest olej
 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 10-06-2013, 11:51   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Tyle że za 500 zł to ma już sprawny silnik używany :P

Trzeba sprawdzić co by było do wymiany, jechać do mechanika niech poda cenę z robocizną i wtedy można myśleć co jest bardziej opłacalne ;)

A tak na dodatek:
-podczas pomiaru ciśnienia sprawdź świece zapłonowe (w jakim stanie i czy nie są w nagarze/oleju)
-sprawdź czy nie ma przebicia na przewodach Wysokiego Napięcia (spryskaj lekko wodą jak silnik będzie chodził ze spryskiwacza jakiegoś - lepiej nie wkładaj tam palców wtedy :)) )
-sprawdź poziom płynu chłodniczego i jak wygląda
-sprawdź stan oleju
-sprawdź stan filtra powietrza
-sprawdź czy jakiś przewód nie jest urwany/przecięty i czy wszystko jest na swoim miejscu

I jeszcze coś bardzo ważnego, propo zapachu paliwa z wydechu i nierównych obrotów to pokusiłbym się o sprawdzenie kompa, sondy lambda, map sensora, wtryskiwacza, silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału (wiem, wiem, prawie całą elektronikę wymieniłem)- ale to wszystko jedynie przy pomocy komputera (PC, laptop) i przewodu diagnostycznego.

Możesz sprawdzić jeszcze czy wężyk podciśnieniowy od MAP-sensora nie jest popękany/przecięty. MAP-sensor znajdziesz podchodząc do samochodu, trochę wyżej niż komputer (taka jakby lekko trójkątna płytka metalowa) ;)

Poza elektroniką - sprawdzania na jakieś 15-20 minut, więc czas znajdziesz raczej ;)
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 10-06-2013, 12:15   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


saper94 napisał/a:
Tyle że za 500 zł to ma już sprawny silnik używany

Tylko dolicz do tego w tym przypadku robocizne za wymiane silnika, poza tym w trakcie pewnie wyszyłyby jakieś inne pierdółki, jak silnik się rozłącza od skrzyni, to wypadałoby sprzęgło założyć nowe itd, itd. A jeśli to tylko upg, to silnik jeszcze pośmiga
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum