olej z wydechu |
Autor |
Wiadomość |
Bboymate
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Maj 2013 Posty: 25 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 08-06-2013, 18:28 olej z wydechu
Bolid: Seicento |
|
|
Witam dziś rano dostałem możliwość kupna seicento za ... darmo (mam swoje ale lubię ten samochóddzik i czem nie)
Już wyjaśniam. Wujek posiada seicento z 99 roku 900. Chce pozbyć się auta bowiem od tygodnia słychać straszny spadek obrotów faluja... w wydechu czuć benzynę przy większych obrotach z wydechu leci spory biały dym i na dodatek leci olej... przy naciśnięciu gazu i opuszczeniu całkowicie auto ledwo się utrzymuje na obrotach w nielicznych przypadkach gaśnie...
Wuja utrzymuje iż tloki poszły na cmentarz i nie opłaca mu się tego robić...
Pytanie
Czy to muszą być tloki zw czy może same uszcz3leki w silnik ... i jaki jakiego kosztu można się spodziewać za zreperowanie usterki u mechanika czy opłaci mi się ten biznes ...
Z góry dzięki za odp.
Czas na decyzję mam do następnej soboty następnie autko leci na złom...
Sry za pismo. Ale pisze z kom |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 08-06-2013, 20:45
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
U mechanika według mnie się nie opłaca, auto tak proste że po flaszce wódki naprawisz
Olej z wydechu, czyli wygląda to na to jakby tłok był pęknięty lub pierścienie się skończyły.
Skoro czuć benzynę , to pewnie jest jeszcze inny problem, ale tu zgadywać można aż za dużo
Przede wszystkim najpierw SPRAWDŹ KOMPRESJĘ na każdym cylindrze Od zawsze się tego trzymam, bo można się wiele dowiedzieć w ten sposób.
Według mnie się opłaca
A jak nie chce Ci się szukać co jest z tym silnikiem , za parę groszy kupisz używany w dobrym stanie i tylko osprzęt ze starego i latasz |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-06-2013, 22:32
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
jak za darmo to bierz i silnik kupisz nowy |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-06-2013, 22:57
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ciekawe czy to dół czy góra czy wszystko po kolei wariuje |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 08-06-2013, 23:01
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
jeżeli za darmo to bym brał, zawsze można wsadzić coś mocniejszego lub opchnąć na części |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 08-06-2013, 23:17
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a wiesz czemu od wujka jest stan kościelny i amen ?
zapytaj wujka czym zalewał i co ile kilometrów. skrzynke wódki stawiam że 15w-40 i co 15 k KM do kościoła
a MPI fire na 5w-40 robią po 400 000 km bez remontu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 09-06-2013, 00:14
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
MPI fire moze ale nie koniecznie 900 o ktorej mowa w temacie - ogolnie brac i tylko ew wymienic silnik chyba ze padly tylko uszczelki np UPG czy cos. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
Bboymate
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Maj 2013 Posty: 25 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 09-06-2013, 16:17
Bolid: Seicento |
|
|
czyli koszt TEJ USTERKI nie wymiany ani nic przekroczy 1000 zl ??
to lipa |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-06-2013, 17:52
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Bboymate, spokojnie... mniej wyniesie
Używki silniki w bardzo dobrym stanie po kilkaset zł chodzą jak nie chcesz się w to bawić.
Ale najpierw rozbierz ten silnik z książką "Sam naprawiam" lub podobną, gdzie mowa o takim silniku 900 ccm, zobacz co jest tam grane i będziesz wiedział na czym stoisz Bo może się okazać że nie ma sensu kupować nowego silnika, gdzie wydasz ze 200 zł* i będzie sprawny ten.
*-liczba wybrana przypadkowo, chodzi o niskie koszty |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Bboymate
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Maj 2013 Posty: 25 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 10-06-2013, 11:03
Bolid: Seicento |
|
|
Cytat: | a wiesz czemu od wujka jest stan kościelny i amen ?
zapytaj wujka czym zalewał i co ile kilometrów. skrzynke wódki stawiam że 15w-40 i co 15 k KM do kościoła |
nie rozumiem cie kompletnie ... nikt nie pisał tu iż samochód był "idealny ,kościelny" wujek nie szarpał się z nim .. miał go 2 lata i za bardzo się nie przejmował więc nie dziwne iż nagle coś ..
postaram się grać na czas ... aby nie oddał samochodu saper94 w takim razie w piątek biorę samochodzik na własny teren i spradzam kompresję co do wymiany silnika czy też zabawy z usterkami silnika (uszczelki itp) nie bardzo mam na to ochotę bowiem
1- kompletny brak na to czasu (ostatnio robiłem centralny 3 tyg dzień za dniem po 10-30min)
2-nie znam się na tyle i może być problem
w każdym razie to co proste zrobię i dam znak.
w tygodniu zrobię ref tematu z informacją saper94 liczę na odp
aa i dokładnie co się dzieje bo wczoraj jeszcze raz byłem na miejscu przyglądnąć się ponownie
1- nierówne obroty na biegu jałowym (znacznie słabsze)
2-w powietrzu czuć paliwo tak jak by nie spalał całości
3-przy wprowadzeniu na wysokie obroty z wydechu leci wieelki biały dym...
4-przy wprowdzeniu na wysokie obroty za wydechem zostają czarne plamy(olej?)
pkt. 4 i 3 demotywują mnie do roboty tego samochodu bowiem na forum wyczytałem iż biały dym z wydechu to gruba robota i jeszcze ten olej ...
w tyg się odezwę.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-06-2013, 11:26
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Bboymate napisał/a: | 1- nierówne obroty na biegu jałowym (znacznie słabsze)
2-w powietrzu czuć paliwo tak jak by nie spalał całości
3-przy wprowadzeniu na wysokie obroty z wydechu leci wieelki biały dym...
4-przy wprowdzeniu na wysokie obroty za wydechem zostają czarne plamy(olej?) |
Jest szansa, że może to być tylko uszczelka pod głowicą, ale wtedy cuda by się działy z płynem chłodzącym, a tego nie napisałeś. Nierówne obroty - płyn dostaje się do komory spalania mieszając się z benzyną przez co jest gorsze spalanie mieszanki, biały to właśnie efekt spalania w/w płynu. Śmierdzieć benzyną z wydechu może przez to, że mieszanka p-p jest wzbogacona o płyn o którym wcześniej wspomniałem i nie następuje prawidłowe jej spalanie (niedopalanie) benzyny. Olej też może się dostawać do cylindra/ów jeśli walnięta jest uszczelka. Gdyby to był problem z dołem silnika (tłoki, pierścienie) to zamiast białego, byłby niebieski dym, a z wydechu capiłoby spalonym olejem jak z dwusuwa. Tak mi się to wszystko widzi. Jeśli to ta uszczelka to wykładasz 400-500 zł i auto śmiga jak nowe, jeśli wcześniej wujek go nie przegrzał |
|
|
|
 |
Bboymate
nówka sztuka ;)
Dołączył: 16 Maj 2013 Posty: 25 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 10-06-2013, 11:35
Bolid: Seicento |
|
|
Cytat: | Jest szansa, że może to być tylko uszczelka pod głowicą, ale wtedy cuda by się działy z płynem chłodzącym, a tego nie napisałeś. Nierówne obroty - płyn dostaje się do komory spalania mieszając się z benzyną przez co jest gorsze spalanie mieszanki, biały to właśnie efekt spalania w/w płynu. Śmierdzieć benzyną z wydechu może przez to, że mieszanka p-p jest wzbogacona o płyn o którym wcześniej wspomniałem i nie następuje prawidłowe jej spalanie (niedopalanie) benzyny. Olej też może się dostawać do cylindra/ów jeśli walnięta jest uszczelka. Gdyby to był problem z dołem silnika (tłoki, pierścienie) to zamiast białego, byłby niebieski dym, a z wydechu capiłoby spalonym olejem jak z dwusuwa. Tak mi się to wszystko widzi. Jeśli to ta uszczelka to wykładasz 400-500 zł i auto śmiga jak nowe, jeśli wcześniej wujek go nie przegrzał |
Masz racje... o płynie zapomniałem sprawdzałem tylko pierwszego dnia niby było na pozycji min. tak jak pisałem biorę autko w tyg do siebie na testy przejadę troszkę i zobaczę jak płyn..
400-500 zł ale własna robota?? jak tak to odpuszczę zdecydowanie ...
w każdym razie dziek za odp.
EDIT:
jak bym jezdził tym autkiem np : wezmę w srodę do niedzieli (ok. 300km) dla testu uszkodzę coś bardziej ? czy jest absolutny zakaz ruchu dla tego pojazdu ? ;> |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-06-2013, 11:42
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
Bboymate napisał/a: | 400-500 zł ale własna robota?? jak tak to odpuszczę zdecydowanie .. |
Nie no, z robocizną policzyłem
Bboymate napisał/a: | jak bym jezdził tym autkiem np : wezmę w srodę do niedzieli (ok. 300km) dla testu uszkodzę coś bardziej ? czy jest absolutny zakaz ruchu dla tego pojazdu ? ;> |
Z takimi objawami nie ma co jeździć, odpal go na postoju, niech troche pochodzi, odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i obserwuj czy płynu nie wybija, powąchaj, czy ze środka nie pachnie spalinami, czy na jego powierzchni nie pływają plamy oleju.
btw. sprawdź, czy w ogóle jest olej |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-06-2013, 11:51
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Tyle że za 500 zł to ma już sprawny silnik używany
Trzeba sprawdzić co by było do wymiany, jechać do mechanika niech poda cenę z robocizną i wtedy można myśleć co jest bardziej opłacalne
A tak na dodatek:
-podczas pomiaru ciśnienia sprawdź świece zapłonowe (w jakim stanie i czy nie są w nagarze/oleju)
-sprawdź czy nie ma przebicia na przewodach Wysokiego Napięcia (spryskaj lekko wodą jak silnik będzie chodził ze spryskiwacza jakiegoś - lepiej nie wkładaj tam palców wtedy )
-sprawdź poziom płynu chłodniczego i jak wygląda
-sprawdź stan oleju
-sprawdź stan filtra powietrza
-sprawdź czy jakiś przewód nie jest urwany/przecięty i czy wszystko jest na swoim miejscu
I jeszcze coś bardzo ważnego, propo zapachu paliwa z wydechu i nierównych obrotów to pokusiłbym się o sprawdzenie kompa, sondy lambda, map sensora, wtryskiwacza, silniczka krokowego, czujnika położenia przepustnicy, czujnika położenia wału (wiem, wiem, prawie całą elektronikę wymieniłem)- ale to wszystko jedynie przy pomocy komputera (PC, laptop) i przewodu diagnostycznego.
Możesz sprawdzić jeszcze czy wężyk podciśnieniowy od MAP-sensora nie jest popękany/przecięty. MAP-sensor znajdziesz podchodząc do samochodu, trochę wyżej niż komputer (taka jakby lekko trójkątna płytka metalowa)
Poza elektroniką - sprawdzania na jakieś 15-20 minut, więc czas znajdziesz raczej |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
TheStig
Nałogowiec

Pomógł: 74 razy Wiek: 34 Dołączył: 21 Sie 2011 Posty: 672 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 10-06-2013, 12:15
Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG |
|
|
saper94 napisał/a: | Tyle że za 500 zł to ma już sprawny silnik używany |
Tylko dolicz do tego w tym przypadku robocizne za wymiane silnika, poza tym w trakcie pewnie wyszyłyby jakieś inne pierdółki, jak silnik się rozłącza od skrzyni, to wypadałoby sprzęgło założyć nowe itd, itd. A jeśli to tylko upg, to silnik jeszcze pośmiga |
|
|
|
 |
|