Uszczekla pod pokrywą zaworów. |
Autor |
Wiadomość |
zieluny
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Wiek: 38 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 06-09-2013, 21:14
Bolid: sc sporting |
|
|
Napisz skad jesets to ktoś na pewno podjedzie i za piwko Cie poinstruuje |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
 |
|
|
|
 |
rafaln84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 09-09-2013, 11:50
Bolid: Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 |
|
|
Witam Dołączę się do tematu bo mam pytanie możne ktoś będzie wiedział a, mianowicie mam zamiar wymienić uszczelkę pod pokrywa zaworów bo sej się poci
Uszczelkę mam Firmy VICTOR REINZ
Klucz dynamometryczny tez mam tylko nie wiem jaki jest moment dokręcenia (niby w książce Sam Naprawiam pisze 0,8 tak mi kolega powiedział ) tylko jak to ustawić na takim kluczu czy możne mi ktoś wyrysować lub dokładnie napisać
 |
|
|
|
 |
tytoos
Bywalec
Dołączył: 15 Lip 2012 Posty: 58 Skąd: poznan
|
Wysłany: 09-09-2013, 12:25
Bolid: brak |
|
|
taki "klucz dynamometryczny" to bym od razu wywalił... te klucze wyhylne sa do kitu i jakoś wątpię, zęby trzymały parametry...
Generalnie pokrywę zaworów dokręcaj ręką, tak, zęby się trzymało. nie za mocno - z wyczuciem...
poczujesz opór to minimalnie mocniej dokręcaj i będzie OK. To nie to samo co przykręcanie głowicy, gdize ma to bardzo istotne znaczennie, pokrywa nie przenosi praktycznie żadnych obciążęń, więc codzi raczej o to, zęby sie nie odkręciło i zapewniło jakąś tam szczelność
A wracając jeszcze to tych kluczy wyhylnych - na nich nie ustawiasz momentu, tylko obserwujesz podczas przykręcania. Rączka ci się odhyla i na miarce obserwujesz jaki moment pokazuje, ale ja tam bym się tego nie trzymał raczej... |
|
|
|
 |
macher
Moderator
Pomógł: 448 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2149 Skąd: wioska wilków wlkp
|
Wysłany: 09-09-2013, 12:28
Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100 |
|
|
0.8 KGxM czyli 8 Nm. Twój zakres klucza nie ma tak niskich skal. Zaczyna się od 10Nm więc lepiej chyba dokręcić ręką mniej niż za mocno. |
_________________ Hac не дoгoнят ... |
|
|
|
 |
rafaln84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 09-09-2013, 12:34
Bolid: Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 |
|
|
tytoos napisał/a: | taki "klucz dynamometryczny" to bym od razu wywalił... te klucze wyhylne sa do kitu i jakoś wątpię, zęby trzymały parametry...
Generalnie pokrywę zaworów dokręcaj ręką, tak, zęby się trzymało. nie za mocno - z wyczuciem...
poczujesz opór to minimalnie mocniej dokręcaj i będzie OK. To nie to samo co przykręcanie głowicy, gdize ma to bardzo istotne znaczennie, pokrywa nie przenosi praktycznie żadnych obciążęń, więc codzi raczej o to, zęby sie nie odkręciło i zapewniło jakąś tam szczelność
A wracając jeszcze to tych kluczy wyhylnych - na nich nie ustawiasz momentu, tylko obserwujesz podczas przykręcania. Rączka ci się odhyla i na miarce obserwujesz jaki moment pokazuje, ale ja tam bym się tego nie trzymał raczej... |
To tak raczej trzeba zrobic ale co sie spodziewac po kluczu ktory kosztuje pare zl z tego co lukalem , mialem na mysli wychylenie a, napisalem co innego hehe jak dopisze pogoda do dzis lub jutro zrobie |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 09-09-2013, 13:04
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rafaln84, ja dokręcałem krótką grzechotką i jest okej
Żeby za mocno nie dokręcić, dokręcałem prawą ręką jestem leworęczny |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rafaln84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 09-09-2013, 15:00
Bolid: Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 |
|
|
A, jeszcze jedna pytanko piłowac czy nie te nozki o te 1mm ?? |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-09-2013, 10:55
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rafaln84, jak chcesz je spiłować to musisz zdemontować pokrywę całkowicie.
Obędzie się bez (ja nie piłowałem), ale jak spiłujesz i kiedyś tam w końcu zacznie znowu przeciekać pod pokrywą, to bierzesz imbusa i sobie dokręcisz i przestanie przeciekać bez wymiany uszczelki |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rafaln84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 10-09-2013, 10:59
Bolid: Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 |
|
|
saper94, Takie coś ale jak narzazie to ja mam śruby M8 ale zrobię tak jak mówisz i jak coś będzie nie tak to w końcu można je wymienić na imbusowe |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 10-09-2013, 11:12
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rafaln84, Ty masz 1.1, tam łatwiej jest zdemontować pokrywę i seryjnie masz śruby M8
Wybacz, nie zwróciłem uwagi że masz 1.1 i pisałem posta wyżej o 900
W 1.1 masz tylko kilka śrub do odkręcenia, nie to co w 900 demontaż przepustnicy , węży, cewek itp. Z tego co wiem, musisz zdemontować filtr powietrza, a dalej już z górki masz |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rafaln84
nówka sztuka ;)
Wiek: 40 Dołączył: 05 Kwi 2012 Posty: 34 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: 06-11-2013, 22:47
Bolid: Fiat Seicento Sporting Abarth 1.1 |
|
|
U mnie poszło nawet szybko z demontarzem nie mialem problemu ale nozki spilowalem na uszczelke dalem troszke silikonu potem dokrecilem śruby i pokrywa ladnie siedzi a, ze byla dość brudna no to pomalowalem na kolor czereony i jak do tej pory to brak wyciekow z pod pokrywy zaworow |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-11-2013, 11:42
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
rafaln84, w 1.1 to na spokojnie demontujesz W 900 trzeba się pomęczyć
No i są cywilizowane śruby, nie imbus (SC 900), czy torx (Opel)...
Ja z 1,5 tygodnia przed maturą wymieniałem i jest okej bez wycieków Ale żałuję trochę że się jednak nie pomęczyłem i nie spiłowałem, bo kiedyś przecieki zaczną się pojawiać. Tyle że jakbym zaczął rozbierać to skończyło by się na kapitałce
Ale wtedy to potraktuje go swapem bo cieknie już silnik |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 07-11-2013, 11:47
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
ja swoja uszczelke potraktowałem silikonem czarnym i nie leciało później.
saper94 napisał/a: | No i są cywilizowane śruby, nie imbus (SC 900), czy torx (Opel)... |
To jeszcze.
Odkręć głowice w 16V fiatowskim. Ani imbus ani torx tylko jakieś RIBE. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
saper94
spamer team motórzysta

Pomógł: 47 razy Wiek: 31 Dołączył: 10 Lip 2012 Posty: 1572 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 07-11-2013, 12:56
Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0 |
|
|
Uncrossed, no w oplu masz same torxy i te takie inne, coś jak torx, tyle że na nasadkę... jedna wielka porażka... |
_________________ "Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."
Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911 |
|
|
|
 |
rotax24 [Usunięty]
|
|
|
|
 |
|