FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Sej zgasł w trasie
Autor Wiadomość
Linduś 
Włóczykij
wróg publiczny nr 1


Pomógł: 141 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 2834
Skąd: Miasto Włókniarzy
Wysłany: 07-11-2013, 18:02   
   Bolid: Punto Grande 1,4 8v / 126p 650


X-raT, VAG KKL + przejściówka na 3 pin jak ma nie działać? :zdziwko:
Tzok napisał program do obsługi tych centralek powyższym zestawem... sprawdzane, działa
_________________
Niebo świeci pogodnie, od bruków coraz chłodniej,
Dobrze być tylko przechodniem, ulicą życia iść,
Była nam kiedyś dana Ziemia Obiecana,
Niezabliźniona rana, zielony młody liść…
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 07-11-2013, 22:11   
   Bolid: seicento


To ja już nie wiem czy anulować to zamówienie czy nie? Proszę o sprawdzone info bo zestaw w tej chwili jest w promocji, całość z wysyłką to tylko 60zł, a to by mi ułatwiło dbanie o seja... chociażby sprawdzenie błędów.
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 07-11-2013, 23:23   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Jeśli zamówiłeś to: http://allegro.pl/fiat-al...3683641152.html + przejściówke na ODB 1, 3 pin , to dobrze zrobiłeś.
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2013, 06:56   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


TheStig napisał/a:
Jeśli zamówiłeś to: http://allegro.pl/fiat-al...3683641152.html + przejściówke na ODB 1, 3 pin , to dobrze zrobiłeś.
właśnie to samo kupiłem i nadało się psu-na-bude. Tylko abs i poducha.
Dumnie ogłaszacie że jest odpowiednie do obd1 ALE napiszcie koledze, że trzeba sobie załatwić do tego oprogramowanie home-made bo w oryginale viaken'a nie pójdzie.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-11-2013, 08:34   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


bo to nie ma isc na oryginale viakena tylko na iaw scan 2 albo fiat ecu scan...

mam taki kupiony do 1.1 spi działał w 16V też działa.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-11-2013, 08:42   
   Bolid: seicento


Panowie powoli głupieje... proszę o szybką odpowiedź to jeszcze cofne anulowanie zamówienia...

W FAQ pisze tak:

Cytat:
2. Jakim kablem diagnostycznym, i jakim programem obsłużę swoje SC?
- Mam SC 900 lub 1.1 SPI
Dla Ciebie odpowiedni będzie ten zestaw:
Kabel VAG KKL:
http://viaken.pl/pl/polec...wtyku-obd2.html
+ przejściówka z OBD II na trzypinowy wtyk Fiata
http://viaken.pl/pl/diagn...-fiat-3pin.html
Wtyk diagnostyczny znajdziesz pod maską nieopodal centralki sterującej ECU
Program, jakiego będziesz potrzebował to IAW_Ecu_Scan2, forumowego kolegi Tzok’a
http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/files/



I to wszystko zamówiłem... program ściągnąłem. Czy to mi da możliwości sczytywania i kasowanie błędów? Proszę o pilną odpowiedź...

Pozdrawiam
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2013, 09:36   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Kupiłem z viaken'a obd2 w tym ścierwie niebieskim, na usb, do tego przejście na 3pinx, cd z softem do obsługi: nie działa ani w seyu ani w punto mk1 ani w innych fiatach z obd1. To był zestaw oryginalny.
Nie miałem wynalazków z forum:
Linda napisał/a:
Tzok napisał program do obsługi tych centralek.... sprawdzane, działa
Nie używałem więc nie wypowiadam się. Taki zestaw jak jest dostępny na aukcji viaken'a po prostu nie ma takiej opcji scanu silnika.

Ratuje cię Euroscan przy czym porządnie się zorientuj jak z niego czytać. Jest na 2 złącza com i trzeba pod niego 'zabytkowego' kompa z windą 98.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 08-11-2013, 09:53   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Do amatorskiego użytkowania ten iaw ecu scan tzoka spisuje się, więcej nie trzeba. Seja 1.1 SPI i Punto 1 mpi 73km czytam bez zadnego problemu :)
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2013, 10:00   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jeśli to działa i jest stabilne to warto.
TheStig napisał/a:
Do amatorskiego użytkowania ten iaw ecu scan tzoka spisuje się, więcej nie trzeba. Seja 1.1 SPI i Punto 1 mpi 73km czytam bez zadnego problemu :)
jak wejdzie w punto gt to się nada.

Ten soft jest na forum? Możesz podać link do niego?
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

Ostatnio zmieniony przez X-raT 08-11-2013, 10:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
TheStig 
Nałogowiec


Pomógł: 74 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Sie 2011
Posty: 672
Skąd: Słupsk
Wysłany: 08-11-2013, 10:08   
   Bolid: Opel Astra C14NZ + LPG


Jest za darmo udostępniony w sieci o tutaj : http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/files/
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-11-2013, 11:48   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


blueboy dobry interfejs zamówiłeś. Na aukcjach piszą dobrze że działa z programem FES (obecnie multiecuscan) . Podają że diagnozuje SC 900 ale tylko ABS i poduszki. Jednak program IAW ECU SCAN rozgryzie sterownik silnika i podejrzysz błędy pokasujesz i zrobisz diagnostykę na żywo.
Z Twojego opisu wnioskuję że możesz mieć problem z zasilaniem sterownika silnika( słaby plus, masa) Dlatego nie pracuje na benzynie i na LPG. Posprawdzaj przekaźniki nad sterownikiem silnika (czarny i czerwony, czy nie zaśniedziałe konektory, tak samo bezpiecznik 7.5A przy czarnym przekaźniku. Podmień przekaźniki na te ze skrzynki bezpieczników w kabinie ale zachowaj kolory czarny na czarny czerwony na czerwony byś później wrócił do stanu sprzed podmiany.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
blueboy 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 28 Paź 2013
Posty: 19
Skąd: Zamość
Wysłany: 08-11-2013, 12:03   
   Bolid: seicento


uff no to jeden problemik mniej. Towar do mnie juz leci :)

Pytanie mam jedno. Interfejs pokaze mi czy czujnik walu padl? Mam dostep do drugiego seja jezeli chodzi o podmianke czesci lecz wszystko robie pod blokiem i nie wygodne jest dlubanie wiec jezeli interfejs mi to ulatwi poczekam na niego z ta podmianka.

Ogolnie dziekuje wszystkim za pomoc :) kupilem seja z mysla by zadbac o niego konkretnie a tu psikus. Z mechanikami mam zle wspomnienia i chcialbym wszystko sam zrobic o ile sie uda. Kazda podpowiedz sprawdze i na bierzaco pisze tutaj. Moze sie uda ;)

Pozdrawiam
 
 
macher 
Moderator

Pomógł: 448 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2149
Skąd: wioska wilków wlkp
Wysłany: 08-11-2013, 12:18   
   Bolid: były Seicento '99 900 + LPG, Panda 1100


blueboy napisał/a:

Pytanie mam jedno. Interfejs pokaze mi czy czujnik walu padl?

:nie:
Ale sprawdzisz parametry temperatury obrotów ciśnienia MAP zrobisz testy cewek wtrysku (zachowaj tą kolejność - wpierw cewki) przekaźników. Czujnik położenia wału pomierzysz multimetrem. Zajmie nie więcej jak 10 minut.
_________________
Hac не дoгoнят ...
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-11-2013, 12:31   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


macher napisał/a:
Czujnik położenia wału pomierzysz multimetrem.
Ale rzeczywista oporność może być z goła inna po odpaleniu [wibracje] lub rozgrzaniu od silnika. Częsta sprawa przy cewkach które na zimno dają dobrą oporność a po rozgrzaniu nagle zaczynają przerywać.
Uważam że warto poświęcić trochę czasu i nerwów żeby wyjąć czujnik z drugiego auta i sprawdzić efekt. Wtedy mam pewność, że działa bądź nie, a tak pozostaje bazowanie na mierniku.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
saper94 
spamer team
motórzysta


Pomógł: 47 razy
Wiek: 31
Dołączył: 10 Lip 2012
Posty: 1572
Skąd: Malbork
Wysłany: 08-11-2013, 15:20   
   Bolid: Seicento GO 900 /Fiesta VII / Corsa B 1.0


Może nie w SC, ale w CC 700 miałem przebicie na przewodzie czujnika i silnik chodził jakby chciał a nie mógł.
Najlepsza tu by była podmiana.
_________________
"Odważni nie żyją długo, lecz ostrożni nie żyją wcale."


Mój szerszeń:
http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40911
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum