Problem z rozruchem silnika |
Autor |
Wiadomość |
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 15-11-2013, 16:56 Problem z rozruchem silnika
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Witajcie.
Mój problem wygląda następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=43a2kqR7VIE
Nie mam pojęcie dlaczego tak się dzieje
Rozruch wrzucony już trzeci i na każdym to samo
Aku naładowany |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
stopa15
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 15-11-2013, 19:12
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
masy podłączone? posprawdzaj wszystkie bo to najprawdopodobniej będzie przyczyna. Silnik próbowałeś ręcznie obrócić? |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
|
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 15-11-2013, 19:15
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Silnik sprawdzony przy wymianie wałków - także ten element wykluczam.
Masy podłączone -Dodatkowo dałem jeszcze bezpośrednio na rozrusznik.
Zero poprawy |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 15-11-2013, 19:50
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Odkręć świece i pokręć trochę silnikiem na rozruszniku. Może masz olej na tłokach? Rozbierz rozrusznik i go sprawdź dokładnie. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 16-11-2013, 10:06
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Wykręcenie świec nic nie dało.
Rozrusznik na sucho chodzi okej - z resztą tak samo jak pozostałe dwa
Z tego co się dowiedziałem są dwa rodzaje bendiksów w rozrusznikach - jeden który ma 9 zębów ( takie właśnie mam ) i drugi który ma 8 zębów. Podobno ten z 9-cioma jest za ciasno spasowany.
Przewody mam 35mm2 więc raczej to odpada |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-11-2013, 10:27
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Wrzuć sobie rozrusznik 1.0kW . Ja mam 0,8kW w 1.2 16V i kręci, ale czasami mu ciężko. Zimą pomimo zdrowego aku ledwo odpala. Do tego silnika jest trochę za słaby 0,8kW. Unikniesz w ten sposób problemów w przyszłości. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 16-11-2013, 10:37
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Te 200W robi taką różnice?? - spróbuje jeśli kolejna kasa pójdzie w błoto będę zły
a może orientujesz się jak rozpoznać rozrusznik 1kW od tego 0,8kW - powiedzmy, że na żadnym nie ma etykiety.
Kojarzę coś o ilości szczotek i długości samego rozrusznika
Edit://
Silnik kręci jak powinien....................ale po wykręceniu świec |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
Tomala
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 30 Dołączył: 30 Wrz 2012 Posty: 319 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16-11-2013, 13:30
Bolid: Fiat Seicento |
|
|
RazeR napisał/a: | Te 200W robi taką różnice?? - spróbuje jeśli kolejna kasa pójdzie w błoto będę zły
a może orientujesz się jak rozpoznać rozrusznik 1kW od tego 0,8kW - powiedzmy, że na żadnym nie ma etykiety.
Kojarzę coś o ilości szczotek i długości samego rozrusznika
Edit://
Silnik kręci jak powinien....................ale po wykręceniu świec |
0,8kW ma dwie szczotki natomiast 1kW ma 4 szczotki, ja też nie wierzyłem że 200w może robić aż taką różnicę, ale uwierz.... Robi
Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną, dzięki czemu dużo łatwiej mu kręcić w 0,8kW tego natomiast podobno nie ma |
_________________ Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941 |
|
|
|
|
X-raT
Nałogowiec
Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 18-11-2013, 14:43
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Tomala napisał/a: | Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną | Nie ma
Różnią sie tylko uzwojeniem i ilością szczotek. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
|
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 20-11-2013, 10:14
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Z rozruchem się uporałem, ale teraz nie mam napięcia na wtryskach.
Iskra na świecach jest
Pompa chodzi
Nowy czujnik położenia wału
Na kompie z 900 i 1.2 to samo - brak napięcia na kostce od wtrysków
Przejście na przewodach jest komp <-> wtyczka |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
stopa15
Nałogowiec
Pomógł: 21 razy Dołączył: 17 Lip 2010 Posty: 364 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 21-11-2013, 23:38
Bolid: seicento 1.4 t-jet |
|
|
RazeR napisał/a: | Z rozruchem się uporałem |
jaka przyczyna?
Kompy masz rozkodowane? |
_________________ >>>>>>Moje wozidło<<<<<<
900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
|
|
|
|
|
RazeR
Nałogowiec
Pomógł: 41 razy Wiek: 35 Dołączył: 11 Mar 2008 Posty: 882 Skąd: Gorzkowice
|
Wysłany: 22-11-2013, 11:48
Bolid: Waryjot 0.9 |
|
|
Przyczyną był najprawdopodobniej rozruch.
Wrzuciłem 1.1 kW z fiata 500 i kręci normalnie
Większe rozruchy które pasują:
FIAT 500
Htachi 51832950 1kW
Bosch 0001137002 1.1kW
Fiat Stilo
E80E 63103031 1kW
Fiat Bravo
51832950 1kW
Rzecz dziwno, ponieważ dużo ludzi twierdzi, że 0,8kW powinno zakręcić tym silnikiem |
_________________ (...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
|
|
|
|
|
nosferatu
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Dołączył: 04 Sty 2013 Posty: 213 Skąd: Sz-n
|
Wysłany: 22-11-2013, 15:35
Bolid: CC 1.2 16v |
|
|
Tak, dziwne bo sprawny 0,8 Kw kręci silnikiem bez problemów.
Po remoncie swojego silnik miał dużą kompresje [dalej ją ma ] i padnięty rozrusznik niedawał rady, wymieniłem na nowy/regenerowany 0,8 Kw i kręci już porządnie. |
|
|
|
|
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 26-11-2013, 20:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
X-raT napisał/a: | Tomala napisał/a: | Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną | Nie ma
Różnią sie tylko uzwojeniem i ilością szczotek. |
Tutaj jest połowę prawdy, dzisiaj przyszedł mi rozrusznik Hitachi 1.0kW z 500 1.4 16V i jest przekładnia planetarna. Na dowód foto:
Także jak widzisz jest przekładnia.
Pisałem z Tomkiem i z tego co mi napisał wynika, że on w Denso nie ma przekładni. Jest dużo większy silnik a zatem raczej dla przekładni miejsca już nie wystarczy. Foto nie ma, ja też nie widziałem tego rozruchownika więc to jest niepotwierdzone. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
|
proshotter
Nałogowiec
Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 26-11-2013, 23:26
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Zgadza się...też za nabyłem Denso i przekładni ni ma... ale i tak kręci sprawnie |
_________________ Sc 1.4 16v
YT
|
|
|
|
|
|