FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z rozruchem silnika
Autor Wiadomość
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 15-11-2013, 16:56   Problem z rozruchem silnika
   Bolid: Waryjot 0.9


Witajcie.
Mój problem wygląda następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=43a2kqR7VIE
Nie mam pojęcie dlaczego tak się dzieje
Rozruch wrzucony już trzeci i na każdym to samo
Aku naładowany
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 15-11-2013, 19:12   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


masy podłączone? posprawdzaj wszystkie bo to najprawdopodobniej będzie przyczyna. Silnik próbowałeś ręcznie obrócić? :wink:
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 15-11-2013, 19:15   
   Bolid: Waryjot 0.9


Silnik sprawdzony przy wymianie wałków - także ten element wykluczam.
Masy podłączone -Dodatkowo dałem jeszcze bezpośrednio na rozrusznik.
Zero poprawy
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 15-11-2013, 19:50   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Odkręć świece i pokręć trochę silnikiem na rozruszniku. Może masz olej na tłokach? Rozbierz rozrusznik i go sprawdź dokładnie.
_________________
Moje Seicento
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 16-11-2013, 10:06   
   Bolid: Waryjot 0.9


Wykręcenie świec nic nie dało.
Rozrusznik na sucho chodzi okej - z resztą tak samo jak pozostałe dwa ;)

Z tego co się dowiedziałem są dwa rodzaje bendiksów w rozrusznikach - jeden który ma 9 zębów ( takie właśnie mam ) i drugi który ma 8 zębów. Podobno ten z 9-cioma jest za ciasno spasowany.
Przewody mam 35mm2 więc raczej to odpada
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 16-11-2013, 10:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Wrzuć sobie rozrusznik 1.0kW . Ja mam 0,8kW w 1.2 16V i kręci, ale czasami mu ciężko. Zimą pomimo zdrowego aku ledwo odpala. Do tego silnika jest trochę za słaby 0,8kW. Unikniesz w ten sposób problemów w przyszłości.
_________________
Moje Seicento
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 16-11-2013, 10:37   
   Bolid: Waryjot 0.9


Te 200W robi taką różnice?? - spróbuje jeśli kolejna kasa pójdzie w błoto będę zły ;p
a może orientujesz się jak rozpoznać rozrusznik 1kW od tego 0,8kW - powiedzmy, że na żadnym nie ma etykiety.
Kojarzę coś o ilości szczotek i długości samego rozrusznika


Edit://
Silnik kręci jak powinien....................ale po wykręceniu świec
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
Tomala 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 30
Dołączył: 30 Wrz 2012
Posty: 319
Skąd: Radom
Wysłany: 16-11-2013, 13:30   
   Bolid: Fiat Seicento


RazeR napisał/a:
Te 200W robi taką różnice?? - spróbuje jeśli kolejna kasa pójdzie w błoto będę zły ;p
a może orientujesz się jak rozpoznać rozrusznik 1kW od tego 0,8kW - powiedzmy, że na żadnym nie ma etykiety.
Kojarzę coś o ilości szczotek i długości samego rozrusznika


Edit://
Silnik kręci jak powinien....................ale po wykręceniu świec


0,8kW ma dwie szczotki natomiast 1kW ma 4 szczotki, ja też nie wierzyłem że 200w może robić aż taką różnicę, ale uwierz.... Robi :grin:

Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną, dzięki czemu dużo łatwiej mu kręcić w 0,8kW tego natomiast podobno nie ma :)
_________________
Było: 1.1SPI by Krawczak.
Jest: 1.4 16v + 6speed R.I.P
:cool:
Czarnuch: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=40941
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 18-11-2013, 14:43   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Tomala napisał/a:
Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną
Nie ma :]
Różnią sie tylko uzwojeniem i ilością szczotek.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 20-11-2013, 10:14   
   Bolid: Waryjot 0.9


Z rozruchem się uporałem, ale teraz nie mam napięcia na wtryskach.
Iskra na świecach jest
Pompa chodzi
Nowy czujnik położenia wału
Na kompie z 900 i 1.2 to samo - brak napięcia na kostce od wtrysków
Przejście na przewodach jest komp <-> wtyczka
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
stopa15 
Nałogowiec


Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 364
Skąd: Katowice
Wysłany: 21-11-2013, 23:38   
   Bolid: seicento 1.4 t-jet


RazeR napisał/a:
Z rozruchem się uporałem


jaka przyczyna?

Kompy masz rozkodowane?
_________________
>>>>>>Moje wozidło<<<<<<

900-->>1.2 8v 75HP-->>1.4 T-jet 1 bar 170HP-->> STAGE 2 1.5bar 250HP
 
 
RazeR 
Nałogowiec


Pomógł: 41 razy
Wiek: 35
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 882
Skąd: Gorzkowice
Wysłany: 22-11-2013, 11:48   
   Bolid: Waryjot 0.9


Przyczyną był najprawdopodobniej rozruch.
Wrzuciłem 1.1 kW z fiata 500 i kręci normalnie

Większe rozruchy które pasują:
FIAT 500
Htachi 51832950 1kW
Bosch 0001137002 1.1kW
Fiat Stilo
E80E 63103031 1kW
Fiat Bravo
51832950 1kW

Rzecz dziwno, ponieważ dużo ludzi twierdzi, że 0,8kW powinno zakręcić tym silnikiem
_________________
(...)Bóg dał człowiekowi nogi, a dał po to żeby mógł dojść tam, gdzie na glebie nie wjedzie.(...)
 
 
 
nosferatu 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 04 Sty 2013
Posty: 213
Skąd: Sz-n
Wysłany: 22-11-2013, 15:35   
   Bolid: CC 1.2 16v


Tak, dziwne bo sprawny 0,8 Kw kręci silnikiem bez problemów.
Po remoncie swojego silnik miał dużą kompresje [dalej ją ma ;) ] i padnięty rozrusznik niedawał rady, wymieniłem na nowy/regenerowany 0,8 Kw i kręci już porządnie.
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 26-11-2013, 20:20   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


X-raT napisał/a:
Tomala napisał/a:
Poza tym, ten 1kW z tego co wiem ma przekładnie planetarną
Nie ma :]
Różnią sie tylko uzwojeniem i ilością szczotek.


Tutaj jest połowę prawdy, dzisiaj przyszedł mi rozrusznik Hitachi 1.0kW z 500 1.4 16V i jest przekładnia planetarna. Na dowód foto:


Także jak widzisz jest przekładnia.
Pisałem z Tomkiem i z tego co mi napisał wynika, że on w Denso nie ma przekładni. Jest dużo większy silnik a zatem raczej dla przekładni miejsca już nie wystarczy. Foto nie ma, ja też nie widziałem tego rozruchownika więc to jest niepotwierdzone.
_________________
Moje Seicento
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 26-11-2013, 23:26   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Zgadza się...też za nabyłem Denso i przekładni ni ma... ale i tak kręci sprawnie :)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum