FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
Autor Wiadomość
mesteken 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 3
Skąd: Łazy
Wysłany: 07-12-2013, 20:42   Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
   Bolid: Seicento 1.1 SPI


Mam następujący problem. Moje Seicento gaśnie podczas jazdy na gazie w momencie gdy naciskam sprzęgło aby zmienić bieg lub zatrzymać się. Problem raczej nie występuję gdy jadę wolno (poniżej 40 km/h) i naciskam sprzęgło. Pojawia się podczas szybszej jazdy - obroty silnika spadają do 0 po czym zaczynają świecić 2 kontrolki od oleju ładowania akumulatora (samochód gaśnie).

Wczoraj wymienione zostały świece, filtr gazu oraz sama butla gazowa (skończyła się homologacja na poprzednią przy której problem również występował).

Dodam, że podczas jazdy cały czas lekko żarzy się kontrolka ładowania akumulatora - jej intensywność maleje w miarę wzrostu obrotów silnika. Czy to może mieć jakiś wpływ na gaśnięcie? Napięcia na akumulatorze nie są prawidłowe (przy włączonych reflektorach ok 12 V na wolnych obrotach, przy zgaszonych dochodzi do 15 w miarę wzrostu obrotów). W środę idę z tym do mechanika.

Reduktor gazu jest firmy LO GAS i był zakładany 10 lat temu (samochód zrobił na nim ok 80 000 km). Dodatkowo zamiast silniczka krokowego mam zamontowaną śrubę.

Czy powyższe czynniki mogą mieć związek z tym co się dzieje?

Na benzynie problem nie występuje.
 
 
Ghost_49 
Bywalec


Wiek: 35
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 54
Skąd: Nowy Dwór Gdański
Wysłany: 12-12-2013, 20:12   
   Bolid: SC 1.1 G


Pierwsze co to załatw sprawę z ładowaniem czyli wymiana regulatora napięcia być może nie masz wystarczającego ładowania na jałowych obrotach jeśli wymiana regulatora nie pomoże to wymiana alternatora zostaje

Do elektryka pierw podjedź sprawdź ładowanie
_________________

Cento: http://cento.p2a.pl/viewtopic.php?id=13749
Scento: http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=361874
 
 
 
renire 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 73
Skąd: internet
Wysłany: 19-12-2013, 21:35   
   Bolid: Fiat seicento 0.9 FUN + LPG


miałem to samo. wystarczyła pożądna i profesjonalna regulacja gazu..... oczywiście jesli gasnie ci tylko na gazie a nie benzyznie. ja tak miałem ale tylko przy zimnym silniku, jak sie rozgrzał było ok. regulacja wszystko rozwiazała
_________________
reni
 
 
 
renire 
Bywalec


Pomógł: 1 raz
Wiek: 41
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 73
Skąd: internet
Wysłany: 04-03-2014, 22:42   
   Bolid: Fiat seicento 0.9 FUN + LPG


chyba sie przechwaliłem , bo problem spowrotem powrócił. zastnawiam się teraz czy nie warto wymienić reduktora-parowniak.tylko pewnie koszta są nie małe. na gazie już przejechane jest 120tyś km nie wiem czy to już mogło się żużyć ten parownik....jakieś sugestie od forumowiczów????
_________________
reni
 
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 23-08-2014, 11:53   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Odgrzewam temacik :roll:

Co może być przyczyną gaśnięcia samochodu podczas zmiany biegów?

Lpg 2gen, nigdy nie było problemów, silnik pracuje na gazie bardzo fajnie, obroty nie falują pracuje jak na benzynie. Gaz i reduktor swoje lata ma ale tu przyczyny bym nie szukał, filterek wymieniony rok temu, regulowany nie dawno, świece NGK i przewody mają ponad dwa lata :shock: (wcześniej padały po roku), niedawno zmieniłem luz na 0,7 ale sytuacja się powtarza z gaśnięciem przy zmianie biegu.

Zauważyłem że dzieje się to gdy zmieniam bieg powyżej 3 tys. i po wciśnięciu sprzęgła silnik gaśnie ale gdy wysprzęgle to oczywiście się zapala charakterystycznym szarpnięciem :lol: po którym wiem że zgasną. Występuje to przeważnie gdy silnik jest dobrze rozgrzany i obroty przekraczają 3 tys. sytuacja nie występuje na benzynie, na gazie przy wolnych obrotach i poniżej 3. tys :znudzony:
Co prawda dzieje się to nieczęsto ale gdzie szukać przyczyny :?: Może lewe powietrze...
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
zieluny 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Wiek: 37
Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 269
Skąd: Krak
Wysłany: 25-08-2014, 14:20   
   Bolid: sc sporting


Moze cewki? U mnie jak sie rozgrzeje na trasie i gdzies stane to mu sie przymulasto rusza albo jak pada to lubi przerwac i na bank to sa cewki bo kable nowe i cale...
_________________
Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego ;)
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 25-08-2014, 14:23   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Cewka była wymieniana ponad rok temu po tym gdy padła,
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
mtechjanek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 50
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: olecko
Wysłany: 30-08-2014, 20:26   
   Bolid: fiat seicento van 1,2 8v turbo


jak masz orginalny dolot to rure doprowadzającą powietrze do obudowy filtra nalezy skierować do dołu tak zeby pęd powierzta nie wypychał gazu z powrotem do reduktora.
_________________
janek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum