Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
mesteken
nówka sztuka ;)
Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 3 Skąd: Łazy
|
Wysłany: 07-12-2013, 20:42 Gaśnie po wciśnięciu sprzęgła
Bolid: Seicento 1.1 SPI |
|
|
Mam następujący problem. Moje Seicento gaśnie podczas jazdy na gazie w momencie gdy naciskam sprzęgło aby zmienić bieg lub zatrzymać się. Problem raczej nie występuję gdy jadę wolno (poniżej 40 km/h) i naciskam sprzęgło. Pojawia się podczas szybszej jazdy - obroty silnika spadają do 0 po czym zaczynają świecić 2 kontrolki od oleju ładowania akumulatora (samochód gaśnie).
Wczoraj wymienione zostały świece, filtr gazu oraz sama butla gazowa (skończyła się homologacja na poprzednią przy której problem również występował).
Dodam, że podczas jazdy cały czas lekko żarzy się kontrolka ładowania akumulatora - jej intensywność maleje w miarę wzrostu obrotów silnika. Czy to może mieć jakiś wpływ na gaśnięcie? Napięcia na akumulatorze nie są prawidłowe (przy włączonych reflektorach ok 12 V na wolnych obrotach, przy zgaszonych dochodzi do 15 w miarę wzrostu obrotów). W środę idę z tym do mechanika.
Reduktor gazu jest firmy LO GAS i był zakładany 10 lat temu (samochód zrobił na nim ok 80 000 km). Dodatkowo zamiast silniczka krokowego mam zamontowaną śrubę.
Czy powyższe czynniki mogą mieć związek z tym co się dzieje?
Na benzynie problem nie występuje. |
|
|
|
|
Ghost_49
Bywalec
Wiek: 35 Dołączył: 09 Mar 2013 Posty: 54 Skąd: Nowy Dwór Gdański
|
|
|
|
|
renire
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 73 Skąd: internet
|
Wysłany: 19-12-2013, 21:35
Bolid: Fiat seicento 0.9 FUN + LPG |
|
|
miałem to samo. wystarczyła pożądna i profesjonalna regulacja gazu..... oczywiście jesli gasnie ci tylko na gazie a nie benzyznie. ja tak miałem ale tylko przy zimnym silniku, jak sie rozgrzał było ok. regulacja wszystko rozwiazała |
_________________ reni
|
|
|
|
|
renire
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 73 Skąd: internet
|
Wysłany: 04-03-2014, 22:42
Bolid: Fiat seicento 0.9 FUN + LPG |
|
|
chyba sie przechwaliłem , bo problem spowrotem powrócił. zastnawiam się teraz czy nie warto wymienić reduktora-parowniak.tylko pewnie koszta są nie małe. na gazie już przejechane jest 120tyś km nie wiem czy to już mogło się żużyć ten parownik....jakieś sugestie od forumowiczów???? |
_________________ reni
|
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 23-08-2014, 11:53
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Odgrzewam temacik
Co może być przyczyną gaśnięcia samochodu podczas zmiany biegów?
Lpg 2gen, nigdy nie było problemów, silnik pracuje na gazie bardzo fajnie, obroty nie falują pracuje jak na benzynie. Gaz i reduktor swoje lata ma ale tu przyczyny bym nie szukał, filterek wymieniony rok temu, regulowany nie dawno, świece NGK i przewody mają ponad dwa lata (wcześniej padały po roku), niedawno zmieniłem luz na 0,7 ale sytuacja się powtarza z gaśnięciem przy zmianie biegu.
Zauważyłem że dzieje się to gdy zmieniam bieg powyżej 3 tys. i po wciśnięciu sprzęgła silnik gaśnie ale gdy wysprzęgle to oczywiście się zapala charakterystycznym szarpnięciem po którym wiem że zgasną. Występuje to przeważnie gdy silnik jest dobrze rozgrzany i obroty przekraczają 3 tys. sytuacja nie występuje na benzynie, na gazie przy wolnych obrotach i poniżej 3. tys
Co prawda dzieje się to nieczęsto ale gdzie szukać przyczyny Może lewe powietrze... |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
|
zieluny
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 37 Dołączył: 05 Mar 2012 Posty: 269 Skąd: Krak
|
Wysłany: 25-08-2014, 14:20
Bolid: sc sporting |
|
|
Moze cewki? U mnie jak sie rozgrzeje na trasie i gdzies stane to mu sie przymulasto rusza albo jak pada to lubi przerwac i na bank to sa cewki bo kable nowe i cale... |
_________________ Laczacy w sobie to co najlepsze z zoltego i czerwonego
|
|
|
|
|
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz
Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
|
|
|
|
mtechjanek
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: olecko
|
Wysłany: 30-08-2014, 20:26
Bolid: fiat seicento van 1,2 8v turbo |
|
|
jak masz orginalny dolot to rure doprowadzającą powietrze do obudowy filtra nalezy skierować do dołu tak zeby pęd powierzta nie wypychał gazu z powrotem do reduktora. |
_________________ janek
|
|
|
|
|
|