wskaźnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-01-2014, 15:00 wskaźnik temperatury
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
Miał ktoś do czynienia z takim wskaźnikiem?
http://www.motofree.pl/pl...RY-SILNIKA/1601
czy umocowany w okolicach czujnika w głowicy, lub termostatu pokaże w miarę poprawną temperaturę?
Nie musi być super dokładny byle pokazał, że motor się przegrzewa.
kwestie zasilania i podświetlenia samego wyświetlacza pomijam, zasilałbym go normalnie z 12v |
|
|
|
 |
PIXAR
spamer team CentoPomorze

Pomógł: 67 razy Wiek: 32 Dołączył: 07 Maj 2011 Posty: 1795 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 10-01-2014, 18:00
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
Tak, wiem... Natomiast moge miec taki wskaznik za +- 24zl
Zastanawiam sie czy moze mial ktos z tym stycznosc. Szczerze chcialem isc na latwizne w kwestii monitoringu temperatury. |
|
|
|
 |
pit295
nówka sztuka ;)
Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 17 Maj 2013 Posty: 17 Skąd: Skierniewice/Wawa
|
Wysłany: 10-01-2014, 18:20
Bolid: seicento 1.1 spi |
|
|
Tutaj możesz zaczerpnąć info m.in. o wskaźniku temperaury:licznik . Lepiej trochę się pobawić z zegarami i może wyjść super efekt. Czujnik to albo kupujesz za 20 zł od cc, albo z 2pinowym wyjściem to jest chyba w fiacie croma i jakiejś lancii, na centomanii jest manual o wskaźniku. Ja akurat zabieram się za przeróbkę licznika i może jeszcze dołożę temperaturę oleju albo ciśnienie oleju (jakoś lubie jak coś się rusza ) To ciekawie wygląda. |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 10-01-2014, 20:24
Bolid: fiat seicento |
|
|
Mam ten elektroniczny wskaźnik,miałem zakładać do mojej 900tki ,może na wiosnę... jest kwestia tylko przerzucenia kabla z komory do kabiny.Wskazuje nawet dokładnie,czy to temp.powietrza czy jak dotkniesz końcówką czegoś gorącego,zasilanie przez dwie bateryjki.Najbardziej brakuje podświetlania ,także w nocy bida. |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 11-01-2014, 01:56
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
ja mam zamiar zasilanie przerobić na 12v (rezystor) i dorzucić podświetlenie - czerwone, jak wszystkiego w aucie.
A próbowałeś może to gdzieś podłączyć?
Kolejny problem to właśnie gdzie to przykręcić, żeby wynik był miarodajny. |
|
|
|
 |
dariusz.p
Bywalec
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 87 Skąd: Myślibórz
|
Wysłany: 12-01-2014, 19:13
Bolid: fiat seicento |
|
|
Najlepiej dać to pod jakąś śrubę w głowicy, właśnie szkoda że to nie jest na 12v i z podświetleniem.Przerobić to tak jak napisałeś było by dobre ,tylko to nie na moją głowę. |
|
|
|
 |
wirus
Nałogowiec
Pomógł: 4 razy Wiek: 40 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 128 Skąd: SWD
|
Wysłany: 12-01-2014, 19:40
Bolid: seicento |
|
|
kolego dariush ja czekam na efekty nie zapomnij dodać zdjęć z twojej pracy pozdro |
_________________ Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada. |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 12-01-2014, 20:59
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
Jeśli czujka ma być przyłożona od zewnątrz do jakiegoś elementu metalowego silnika to ten wskaźnik będzie działał tylko na zasadzie wskazywania czy silnik jest zimny czy ciepły. Rzeczywistą temperaturę będzie przekłamywał o co najmniej 20-30st w zależności od temperatury na zewnątrz.
Przetestowane osobiście. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-01-2014, 09:56
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
a gdyby czujkę zainstalować na przewodzie od nagrzewnicy?
ewentualnie wydłubać ją z tej metalowej obudowy? - podejrzewam, że będzie to zwykły termistor, który można podmienić na taki bez obudowy.
Wskazania powinny być dokładniejsze - przynajmniej teoretycznie
Jak myślicie? |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-01-2014, 10:11
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
Nierozumiem poco tak kombinowac? Nie lepiej kupic cos dedykowanego do pomiaru cieczy chłodzacej w samochodzie? Albo cos gotowego albo kup licznik za grosze od CC do tego czujnik wkrecany w glowice i wyrzeźb cos z tego.(na forum sporo osob tak ma) Wyniesie Cie to mniej a wskazania przynajmniej beda własciwe. A nawiazujac zeby podniemic rezystor to musisz znac jego parametry a najlepiej znac charakterystyke. Pomysl z obnizaniem napiecia rezystorem tez nie najlepszy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 13-01-2014, 11:32
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
dariush napisał/a: | a gdyby czujkę zainstalować na przewodzie od nagrzewnicy?
ewentualnie wydłubać ją z tej metalowej obudowy? - podejrzewam, że będzie to zwykły termistor, który można podmienić na taki bez obudowy.
Wskazania powinny być dokładniejsze - przynajmniej teoretycznie
Jak myślicie? |
ja mam na przewodzie od nagrzewnicy, zegar i czujnik z AG smoke, wskazania co do komputera praktycznie identycznie co do 1 stopnia. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-01-2014, 11:38
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz
I to jest bardzo budująca informacja.
jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 13-01-2014, 21:29
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
dariush napisał/a: | czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz
I to jest bardzo budująca informacja.
jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C |
Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.
U siebie zrobiłem coś takiego (pod pokrętłem dmuchawy) http://naforum.zapodaj.net/1293dd35d894.jpg.html
Termometr kupiony na allegro razem z popularnym czujnikiem dallas ds8b20 który zamontowałem na miedzianej rurce przykręconej przez kawałki węża zaraz na wyjściu z obudowy termostatu na nagrzewnicę. Dodatkowo ociepliłem wszystko pianką (taką do ocieplania rur CO) i pomiędzy czujnik a rurkę dałem pastę termoprzewodzącą.
Efekt jest taki że ten wskaźnik zaniża o ok 3-4st temperaturę podawaną przez ECU ale da się z tym żyć |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 13-01-2014, 21:41
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
dariush napisał/a: | czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz |
bzdura...Mierzenie temperatury płynu od zewnetrzej strony przewodu mija sie z celem. Niewiem dlaczego kolega dariush, uparł sie na wykorzystanie wskaznika do mierzenia temeperatury cylindra chłodzonego powietrzem (bo to chyba dedykowane jest dla jakich pizdzików). Zupelnie inne warunki pomiaru.
Nie moje auto ani kasa wiec zycze powodzenia |
_________________
 |
|
|
|
 |
|