FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskaźnik temperatury
Autor Wiadomość
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-01-2014, 15:00   wskaźnik temperatury
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


Miał ktoś do czynienia z takim wskaźnikiem?

http://www.motofree.pl/pl...RY-SILNIKA/1601

czy umocowany w okolicach czujnika w głowicy, lub termostatu pokaże w miarę poprawną temperaturę?

Nie musi być super dokładny byle pokazał, że motor się przegrzewa.

kwestie zasilania i podświetlenia samego wyświetlacza pomijam, zasilałbym go normalnie z 12v
 
 
PIXAR 
spamer team
CentoPomorze


Pomógł: 67 razy
Wiek: 32
Dołączył: 07 Maj 2011
Posty: 1795
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-01-2014, 16:54   Re: wskaźnik temperatury
   Bolid: Seicento 1242


dariush napisał/a:
Miał ktoś do czynienia z takim wskaźnikiem?

http://www.motofree.pl/pl...RY-SILNIKA/1601

czy umocowany w okolicach czujnika w głowicy, lub termostatu pokaże w miarę poprawną temperaturę?

Nie musi być super dokładny byle pokazał, że motor się przegrzewa.

kwestie zasilania i podświetlenia samego wyświetlacza pomijam, zasilałbym go normalnie z 12v


Było już poruszane wiele razy :)) Ooo ,czujnik od CCS ,bo najmniej przeróbek ,wkręcany oryginalnie w głowice :)) Ja bym dołożył 20zł i masz już coś z AutoGauge ,fajne wskaźniki robią :) Do tego robisz TAKIE COŚ i jest elegancko :)

http://www.seicento.pl/vi...nik+temperatury
http://www.seicento.pl/vi...nik+temperatury
_________________

SC 899-->1108-->1242
 
 
 
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 10-01-2014, 18:00   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


Tak, wiem... Natomiast moge miec taki wskaznik za +- 24zl
Zastanawiam sie czy moze mial ktos z tym stycznosc. Szczerze chcialem isc na latwizne w kwestii monitoringu temperatury.
 
 
pit295 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 17 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Skierniewice/Wawa
Wysłany: 10-01-2014, 18:20   
   Bolid: seicento 1.1 spi


Tutaj możesz zaczerpnąć info m.in. o wskaźniku temperaury:licznik . Lepiej trochę się pobawić z zegarami i może wyjść super efekt. Czujnik to albo kupujesz za 20 zł od cc, albo z 2pinowym wyjściem to jest chyba w fiacie croma i jakiejś lancii, na centomanii jest manual o wskaźniku. Ja akurat zabieram się za przeróbkę licznika i może jeszcze dołożę temperaturę oleju albo ciśnienie oleju (jakoś lubie jak coś się rusza :D ) To ciekawie wygląda.
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 10-01-2014, 20:24   
   Bolid: fiat seicento


Mam ten elektroniczny wskaźnik,miałem zakładać do mojej 900tki ,może na wiosnę... jest kwestia tylko przerzucenia kabla z komory do kabiny.Wskazuje nawet dokładnie,czy to temp.powietrza czy jak dotkniesz końcówką czegoś gorącego,zasilanie przez dwie bateryjki.Najbardziej brakuje podświetlania ,także w nocy bida.
 
 
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 11-01-2014, 01:56   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


ja mam zamiar zasilanie przerobić na 12v (rezystor) i dorzucić podświetlenie - czerwone, jak wszystkiego w aucie.

A próbowałeś może to gdzieś podłączyć?
Kolejny problem to właśnie gdzie to przykręcić, żeby wynik był miarodajny.
 
 
dariusz.p 
Bywalec

Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 87
Skąd: Myślibórz
Wysłany: 12-01-2014, 19:13   
   Bolid: fiat seicento


Najlepiej dać to pod jakąś śrubę w głowicy, właśnie szkoda że to nie jest na 12v i z podświetleniem.Przerobić to tak jak napisałeś było by dobre ,tylko to nie na moją głowę.
 
 
wirus 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Wiek: 40
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 128
Skąd: SWD
Wysłany: 12-01-2014, 19:40   
   Bolid: seicento


kolego dariush ja czekam na efekty nie zapomnij dodać zdjęć z twojej pracy pozdro :lol: :lol:
_________________
Nieważne czym się jeździ, ważne że na głowę nie pada.
 
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 12-01-2014, 20:59   
   Bolid: Seicento Van 2003


Jeśli czujka ma być przyłożona od zewnątrz do jakiegoś elementu metalowego silnika to ten wskaźnik będzie działał tylko na zasadzie wskazywania czy silnik jest zimny czy ciepły. Rzeczywistą temperaturę będzie przekłamywał o co najmniej 20-30st w zależności od temperatury na zewnątrz.
Przetestowane osobiście.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-01-2014, 09:56   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


a gdyby czujkę zainstalować na przewodzie od nagrzewnicy?
ewentualnie wydłubać ją z tej metalowej obudowy? - podejrzewam, że będzie to zwykły termistor, który można podmienić na taki bez obudowy.

Wskazania powinny być dokładniejsze - przynajmniej teoretycznie ;)

Jak myślicie?
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-01-2014, 10:11   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


Nierozumiem poco tak kombinowac? Nie lepiej kupic cos dedykowanego do pomiaru cieczy chłodzacej w samochodzie? Albo cos gotowego albo kup licznik za grosze od CC do tego czujnik wkrecany w glowice i wyrzeźb cos z tego.(na forum sporo osob tak ma) Wyniesie Cie to mniej a wskazania przynajmniej beda własciwe. A nawiazujac zeby podniemic rezystor to musisz znac jego parametry a najlepiej znac charakterystyke. Pomysl z obnizaniem napiecia rezystorem tez nie najlepszy.
_________________

 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 13-01-2014, 11:32   
   Bolid: 1.1 MPI


dariush napisał/a:
a gdyby czujkę zainstalować na przewodzie od nagrzewnicy?
ewentualnie wydłubać ją z tej metalowej obudowy? - podejrzewam, że będzie to zwykły termistor, który można podmienić na taki bez obudowy.

Wskazania powinny być dokładniejsze - przynajmniej teoretycznie ;)

Jak myślicie?


ja mam na przewodzie od nagrzewnicy, zegar i czujnik z AG smoke, wskazania co do komputera praktycznie identycznie co do 1 stopnia.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-01-2014, 11:38   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz :)

I to jest bardzo budująca informacja.

jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 13-01-2014, 21:29   
   Bolid: Seicento Van 2003


dariush napisał/a:
czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz :)

I to jest bardzo budująca informacja.

jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C

Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.

U siebie zrobiłem coś takiego (pod pokrętłem dmuchawy) http://naforum.zapodaj.net/1293dd35d894.jpg.html
Termometr kupiony na allegro razem z popularnym czujnikiem dallas ds8b20 który zamontowałem na miedzianej rurce przykręconej przez kawałki węża zaraz na wyjściu z obudowy termostatu na nagrzewnicę. Dodatkowo ociepliłem wszystko pianką (taką do ocieplania rur CO) i pomiędzy czujnik a rurkę dałem pastę termoprzewodzącą.
Efekt jest taki że ten wskaźnik zaniża o ok 3-4st temperaturę podawaną przez ECU ale da się z tym żyć :)
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 13-01-2014, 21:41   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


dariush napisał/a:
czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz

bzdura...Mierzenie temperatury płynu od zewnetrzej strony przewodu mija sie z celem. Niewiem dlaczego kolega dariush, uparł sie na wykorzystanie wskaznika do mierzenia temeperatury cylindra chłodzonego powietrzem (bo to chyba dedykowane jest dla jakich pizdzików). Zupelnie inne warunki pomiaru.
Nie moje auto ani kasa wiec zycze powodzenia :wink:
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum