FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
wskaźnik temperatury
Autor Wiadomość
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-01-2014, 23:40   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


kolego boonsaw chodzi tutaj głównie o niskobudżetowość projektu. Nie rozumiem Twojego nastawienia na "nie" - od tego jest forum, aby wymienić opinie, a może coś ciekawego się z tego urodzi.

Wiem, że można kupić wskaźnik AG i w pół godziny zamknąć temat, ale nie satysfakcjonuje mnie to.

Właśnie mam na myśli wstawienie czegoś takiego w panel środkowy jak kolega ManDragon - nie upieram się przy rozwiązaniu z tym konkretnym termometrem , ale nie chciałbym jednak dodatkowego zegara - mam już obrotek z Opla Agili i nie uśmiecha mi się dokładanie kolejnego wskaźnika typu AG do słabej 900-tki.

Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł? Oczywiście wszystko odpowiednio dobrane - lutownicę potrafię trzymać w ręce, a podstawową wiedzę posiadam.

W zegarach nie chcę dłubać - świeżo wstawiłem zegary ze sportinga (dzienny + zegarek) właśnie z powodu zegarka - nie chciałbym z niego rezygnować.

Może coś takiego? http://allegro.pl/avt1484...3839755880.html i wskawienie w miejscu regulacji świateł (i tak nie działa)
 
 
z0mek 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2009
Posty: 404
Skąd: Okolice Krakowa
Wysłany: 14-01-2014, 00:41   
   Bolid: Odpychające się 95KM


dariush, wg mnie trochę brniesz nie w tą stronę którą trzeba. Przekombinujesz po prostu. Chcesz jakieś rozwiązanie autorskie mieć u siebie czy coś co jest sprawdzone i działa jak należy?
To co pokazałeś w ostatnim poście dla mnie osobiście jest beznadziejne ponieważ nie pokazuje konkretnej wartości temperatury tylko w przybliżeniu świecą diody i jest ogólne wskazanie 'mniej więcej'.
Mając zegar wyskalowany masz dokładny pomiar temperatury płynu chłodniczego i możesz go umieścić w kilku jeśli nie kilkunastu miejscach wewnątrz auta.
Przemyśl jeszcze raz czy aby na pewno chcesz tka kombinować :)
_________________
dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry

Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65
 
 
 
wojtek12321 
Nałogowiec

Pomógł: 65 razy
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 443
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 14-01-2014, 13:31   
   Bolid: Fiat seicento 900 SX


dariush napisał/a:
Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł?

A jesteś pewien że takie ograniczenie zasilania nie wpłynie na jakość, dokładność działania i wskazań tego termometru?
 
 
boonsaw 
Nałogowiec

Pomógł: 15 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 128
Skąd: Tychy
Wysłany: 14-01-2014, 14:30   
   Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL


dariush napisał/a:
Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł?

Niewiem jakie masz pojecie o "elektronice" ale poczytaj o stabilizatorach napiecia.
Dokladanie podswietlenia do takiego wyswietlacza tez nie jest taka łatwa sprawa ale jest to wykonalne.
Kiedys natknalem sie na cos takiego niewiem czy robil to ktos z tego forum.Koszty tez zadne:
http://xarchiwum.pl/wskaz...1520328892.html
_________________

 
 
dariush 
Bywalec

Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 58
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-01-2014, 15:06   
   Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0


wiem, że rezystor nie jest rozwiązaniem idealnym.
Podświetlenie już najmniejszy problem.

boonsaw
Link, który podesłałeś bardzo ciekawy :) Dzięki! kolejne ciekawe i nietypowe rozwiązanie.
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 14-01-2014, 17:55   
   Bolid: 1.1 MPI


ManDragon napisał/a:
dariush napisał/a:
czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz :)

I to jest bardzo budująca informacja.

jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C

Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.



tak chodzi o adapter na wężu coś na zasadzie takiego http://allegro.pl/adapter...3861688013.html

tylko pod fi 16 bodajże i czujnik npt przegwintowany na normalny gwint

pokażesz zdjęcia jak to masz zrobione przy tym termostacie?
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
ManDragon 
nówka sztuka ;)

Pomógł: 3 razy
Wiek: 39
Dołączył: 18 Lut 2013
Posty: 26
Skąd: Trzebnica
Wysłany: 14-01-2014, 19:25   
   Bolid: Seicento Van 2003


freestylo napisał/a:
ManDragon napisał/a:
dariush napisał/a:
czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz :)

I to jest bardzo budująca informacja.

jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C

Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.



tak chodzi o adapter na wężu coś na zasadzie takiego http://allegro.pl/adapter...3861688013.html

tylko pod fi 16 bodajże i czujnik npt przegwintowany na normalny gwint

pokażesz zdjęcia jak to masz zrobione przy tym termostacie?

Nie ma co pokazywać bo nic nie będzie widać. Cały tan czujnik jest teraz owinięty pianką ocieplającą i taśmą izolacyjną i jest zamontowany dokładnie tak samo jak adapter taki jak na tej aukcji. Na wyjściu z termostatu jest rozcięty wąż i wstawiony kawałek rurki miedzianej.
_________________
Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum