wskaźnik temperatury |
Autor |
Wiadomość |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 13-01-2014, 23:40
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
kolego boonsaw chodzi tutaj głównie o niskobudżetowość projektu. Nie rozumiem Twojego nastawienia na "nie" - od tego jest forum, aby wymienić opinie, a może coś ciekawego się z tego urodzi.
Wiem, że można kupić wskaźnik AG i w pół godziny zamknąć temat, ale nie satysfakcjonuje mnie to.
Właśnie mam na myśli wstawienie czegoś takiego w panel środkowy jak kolega ManDragon - nie upieram się przy rozwiązaniu z tym konkretnym termometrem , ale nie chciałbym jednak dodatkowego zegara - mam już obrotek z Opla Agili i nie uśmiecha mi się dokładanie kolejnego wskaźnika typu AG do słabej 900-tki.
Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł? Oczywiście wszystko odpowiednio dobrane - lutownicę potrafię trzymać w ręce, a podstawową wiedzę posiadam.
W zegarach nie chcę dłubać - świeżo wstawiłem zegary ze sportinga (dzienny + zegarek) właśnie z powodu zegarka - nie chciałbym z niego rezygnować.
Może coś takiego? http://allegro.pl/avt1484...3839755880.html i wskawienie w miejscu regulacji świateł (i tak nie działa) |
|
|
|
 |
z0mek
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2009 Posty: 404 Skąd: Okolice Krakowa
|
Wysłany: 14-01-2014, 00:41
Bolid: Odpychające się 95KM |
|
|
dariush, wg mnie trochę brniesz nie w tą stronę którą trzeba. Przekombinujesz po prostu. Chcesz jakieś rozwiązanie autorskie mieć u siebie czy coś co jest sprawdzone i działa jak należy?
To co pokazałeś w ostatnim poście dla mnie osobiście jest beznadziejne ponieważ nie pokazuje konkretnej wartości temperatury tylko w przybliżeniu świecą diody i jest ogólne wskazanie 'mniej więcej'.
Mając zegar wyskalowany masz dokładny pomiar temperatury płynu chłodniczego i możesz go umieścić w kilku jeśli nie kilkunastu miejscach wewnątrz auta.
Przemyśl jeszcze raz czy aby na pewno chcesz tka kombinować |
_________________ dobry plan nigdy nie jest zły, bo zły plan rzadko bywa dobry
Borki 2010 #122
Szczyrk 2013 #124
Szczyrk 2014 #65 |
|
|
|
 |
wojtek12321
Nałogowiec
Pomógł: 65 razy Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 443 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 14-01-2014, 13:31
Bolid: Fiat seicento 900 SX |
|
|
dariush napisał/a: | Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł? |
A jesteś pewien że takie ograniczenie zasilania nie wpłynie na jakość, dokładność działania i wskazań tego termometru? |
|
|
|
 |
boonsaw
Nałogowiec
Pomógł: 15 razy Wiek: 34 Dołączył: 28 Mar 2010 Posty: 128 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 14-01-2014, 14:30
Bolid: była Czerwona strzała 899ccm:( jest O2 FL |
|
|
dariush napisał/a: | Dlaczego uważacie, że ograniczenie zasilania rezystorem to zły pomysł? |
Niewiem jakie masz pojecie o "elektronice" ale poczytaj o stabilizatorach napiecia.
Dokladanie podswietlenia do takiego wyswietlacza tez nie jest taka łatwa sprawa ale jest to wykonalne.
Kiedys natknalem sie na cos takiego niewiem czy robil to ktos z tego forum.Koszty tez zadne:
http://xarchiwum.pl/wskaz...1520328892.html |
_________________
 |
|
|
|
 |
dariush
Bywalec
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 58 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 14-01-2014, 15:06
Bolid: SC 899 / Corsa C 1.0 |
|
|
wiem, że rezystor nie jest rozwiązaniem idealnym.
Podświetlenie już najmniejszy problem.
boonsaw
Link, który podesłałeś bardzo ciekawy Dzięki! kolejne ciekawe i nietypowe rozwiązanie. |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 14-01-2014, 17:55
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
ManDragon napisał/a: | dariush napisał/a: | czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz
I to jest bardzo budująca informacja.
jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C |
Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.
|
tak chodzi o adapter na wężu coś na zasadzie takiego http://allegro.pl/adapter...3861688013.html
tylko pod fi 16 bodajże i czujnik npt przegwintowany na normalny gwint
pokażesz zdjęcia jak to masz zrobione przy tym termostacie? |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
ManDragon
nówka sztuka ;)
Pomógł: 3 razy Wiek: 39 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 26 Skąd: Trzebnica
|
Wysłany: 14-01-2014, 19:25
Bolid: Seicento Van 2003 |
|
|
freestylo napisał/a: | ManDragon napisał/a: | dariush napisał/a: | czyli wychodzi na to, że przewód na zewnątrz ma praktycznie taką samą temperaturę jak wewnątrz
I to jest bardzo budująca informacja.
jedyna wątpliwość jaka jeszcze pozostaje, czy jego zakres (max 110*C) wystarczy?
Teoretycznie temperatura robocza silnika to 90*C |
Wątpię czy "na przewodzie" oznacza czujkę przymocowaną od zewnątrz węża - coś takiego pokazywało by jeszcze gorzej niż po przyłożeniu do głowicy. Raczej chodzi tu o przejściówkę (trójnik) w której czujnik ma bezpośredni kontakt z płynem.
|
tak chodzi o adapter na wężu coś na zasadzie takiego http://allegro.pl/adapter...3861688013.html
tylko pod fi 16 bodajże i czujnik npt przegwintowany na normalny gwint
pokażesz zdjęcia jak to masz zrobione przy tym termostacie? |
Nie ma co pokazywać bo nic nie będzie widać. Cały tan czujnik jest teraz owinięty pianką ocieplającą i taśmą izolacyjną i jest zamontowany dokładnie tak samo jak adapter taki jak na tej aukcji. Na wyjściu z termostatu jest rozcięty wąż i wstawiony kawałek rurki miedzianej. |
_________________ Blue Seicento VAN 1.1MPI LPG 2003 |
|
|
|
 |
|