Listwa wtryskowa z p1 1.2 75km |
Autor |
Wiadomość |
maylo933
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 07-02-2014, 19:03 Listwa wtryskowa z p1 1.2 75km
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI |
|
|
witam jestem świeżo po swapie z 1.1 mpi na 1.2 mpi i jeżdżę na listwie tryskowej wraz z wtryskami z 1.1 mpi i chce wrzucic listwe z wtryskami z 1.2 75km i mam pytanie , czy mogę powrót paliw podpiąć do powrotu par paliwa jednocześnie wywalając cały system odprowadzania par paliwowych ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-02-2014, 10:01
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Podłączasz powrót z listwy w przewód, który idzie do pochłaniacza. Pod warunkiem że jest w pełni drożny bo to wcale nie jest oczywiste.
Jak jest przytkany to zakładasz dodatkowy przewód paliwowy i zmieniasz kosz pompy na spi. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-02-2014, 16:55
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
miałem tak zrobione tyle tylko że wpinałem się w powrót pochłaniacza już za pochłaniaczem u mnie było z nim co nie halo i jak szlo przez niego było czuć benzyną
inna kwestia jest taka że nie zaobserwowałem żadnego zysku z zamontowania listwy z powrotem, w kolejnych projektach montowałem już plastikowe listwy bez powrotu jeżeli auto w serii było MPi (znaczy z regulatorem w koszu pompy paliwa)
pochłaniacz par paliwa jest na pewno ECO ale jego braku nie odczujesz (ew błędy na kompie które idzie ogarnąć odpowiednim rezystorem, ale nie wala chcecka na desce nie przechodzi w tryb awaryjny wiec można to olać ) |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
maylo933
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 11-02-2014, 19:57
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI |
|
|
aha czyli lepiej zostawić orginalną listwe z 1.1 mpi z wtryskami ? Bo powodem chęci montażu jest brak satysfakcji (przyspieszenie nie urywa d*py) .... silnik po remoncie , komp iaw 8f 5t może tak ma być, nigdy nie jechałem sejem z 1.2 mpi |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-02-2014, 20:14
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
maylo933 napisał/a: | aha czyli lepiej zostawić orginalną listwe z 1.1 mpi z wtryskami ? Bo powodem chęci montażu jest brak satysfakcji (przyspieszenie nie urywa d*py) .... silnik po remoncie , komp iaw 8f 5t może tak ma być, nigdy nie jechałem sejem z 1.2 mpi |
problem jest taki że przyrost mocy przy 1.2 szybko staje się mało satysfakcjonujący ALE jak byś wsiadł w seryjne 1.1 i potem spowrotem do swojego to byś poczuł
wtryski możesz zamotować od 75 i dać po prostu podkładki pod listwę (a właściwie to nakrętki miedzy listwę a kolektor) ale z tego co pamiętam te od punto wcale nie były wydajniejsze a sam regulator jest ten sam 3barowy w opcji z listwa z punto masz po prostu 2 regulatory i prawie nic nie płynie powrotem |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
maylo933
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 11-02-2014, 20:24
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI |
|
|
właściwie mam listwe z wtryskami z 1.1 przymocowaną na 2 szpilkach z nakrętkami które robią za dystans wiec mam 1 regulator chyba wymienie wtryski bo jak mialem 1.1 to silnik miał bardzo dziwną kulture pracy i mimo zmiany silnika ma taką samą ....po odpaleniu na zimnym pracuje na 3 gary a jak dodam mocno gazu to pracuje na wszystkie więc któryś "prysznic" się zawiesza:) |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 11-02-2014, 20:34
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
fakt używanych wtrysków nigdy nie można być na 100% pewnym ale można je w prosty sposób "sprawdzić", czyli montujesz sobie stanowisko "pomiarowe" 4 butelki po 0,5l pompa na krótko i wtryski na krótko i puszczasz paliwo przez 10-15 sek i weryfikujesz czy napełnienie butelek jest takie samo, jest to oczywiście mocny skrót myślowy i trzeba pamiętać że wtryski normalnie nie pracują ze 100%DC (wypełnieniem) max ok 80% wiec na krótko poleją więcej niż normalnie ale ciebie głownie interesuje czy wszystkie dają tak samo |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
maylo933
nówka sztuka ;)
Wiek: 32 Dołączył: 05 Wrz 2010 Posty: 22 Skąd: Pyskowice
|
Wysłany: 11-02-2014, 20:38
Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI |
|
|
będę działać ! wielkie dzięki Wuniek ! |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-02-2014, 15:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Jest tylko taka drobna różnica że w 1.1mpi wtryski mają 114ccm a na listwie są 3bary ciśnienia. W 1.2_8v wtryski przepuszczają 140ccm a listwa na jałowym biegu ma 2,5bara ciśnienia. Dopiero na wyższych obr rośnie podciśnienie, regulator przymyka powrót i daje pełne 3bary z pompy.
Nie wierzę że nie ma różnicy między jedną listwą a drugą podczas jazdy. |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
Wuniek
Nałogowiec Dispatcher

Pomógł: 73 razy Wiek: 42 Dołączył: 05 Kwi 2008 Posty: 428 Skąd: 100lica
|
Wysłany: 12-02-2014, 18:22
Bolid: SC 1.2MPi 6speed |
|
|
Nie będę się z tobą kłócił ale
To pewnie zależy od tego co konkretnie autor wątku ma na stanie
Punto 75 klasyczne pomarańczowe
Wtryskiwacz benzyny Jetronic Weber IW 057
140 cm/min 14.5 ohm 3.0 bar
Regul. RPM36 RPM 36 2.5 bar
Seicento 1.1 zielone
Wtryskiwacz benzyny Jetronic Weber IWP116 IWP 116
155 cc/min 3.0 bar 15.0 ohm
Tak wiec wtryski z listwą od seja i sterowane kompem od punta 75 moim zdaniem będą podawały więcej paliwa co może ewentualnie spowodować zalewanie na niższych obrotach bo ciśnienie jest stale 3bary a czas wtrysku zależny od kompa. |
_________________
Scuderi Split Cycle Engine |
|
|
|
 |
X-raT
Nałogowiec

Pomógł: 53 razy Wiek: 44 Dołączył: 10 Sie 2007 Posty: 827 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-02-2014, 22:07
Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T |
|
|
Wuniek, przepraszam za pomyłkę, sei ma faktycznie 155ccm a nie 114. I w tym wypadku podmianka ze 140 na 155 różnicy nie robi, a nawet przy max obciążeniach jest ciut na +
A tu mam przydatną ściągawkę do wszelkich możliwych siusiaków KLIK |
_________________ MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail
 |
|
|
|
 |
krysy
Nałogowiec

Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Sie 2013 Posty: 145 Skąd: czeladź
|
Wysłany: 14-02-2014, 19:27
Bolid: sc75/vwg4/161 |
|
|
Przy padniętych pomarańczowych czym je zastąpić? Jeśli z mpi będą lały, profesjonalna regeneracja każdego pomarańczowego to 56zł, nowych chyba nie widziałem. Oczywiście zamiana p&p bez ingerencji w softa. |
_________________ 75Hp |
|
|
|
 |
|