FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Listwa wtryskowa z p1 1.2 75km
Autor Wiadomość
maylo933 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 07-02-2014, 19:03   Listwa wtryskowa z p1 1.2 75km
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI


witam :) jestem świeżo po swapie z 1.1 mpi na 1.2 mpi i jeżdżę na listwie tryskowej wraz z wtryskami z 1.1 mpi i chce wrzucic listwe z wtryskami z 1.2 75km i mam pytanie , czy mogę powrót paliw podpiąć do powrotu par paliwa jednocześnie wywalając cały system odprowadzania par paliwowych ?
Pozdrawiam
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-02-2014, 10:01   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Podłączasz powrót z listwy w przewód, który idzie do pochłaniacza. Pod warunkiem że jest w pełni drożny bo to wcale nie jest oczywiste.
Jak jest przytkany to zakładasz dodatkowy przewód paliwowy i zmieniasz kosz pompy na spi.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-02-2014, 16:55   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


miałem tak zrobione tyle tylko że wpinałem się w powrót pochłaniacza już za pochłaniaczem u mnie było z nim co nie halo i jak szlo przez niego było czuć benzyną

inna kwestia jest taka że nie zaobserwowałem żadnego zysku z zamontowania listwy z powrotem, w kolejnych projektach montowałem już plastikowe listwy bez powrotu jeżeli auto w serii było MPi (znaczy z regulatorem w koszu pompy paliwa)

pochłaniacz par paliwa jest na pewno ECO ale jego braku nie odczujesz (ew błędy na kompie które idzie ogarnąć odpowiednim rezystorem, ale nie wala chcecka na desce nie przechodzi w tryb awaryjny wiec można to olać :-P )
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
maylo933 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 11-02-2014, 19:57   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI


aha czyli lepiej zostawić orginalną listwe z 1.1 mpi z wtryskami ? Bo powodem chęci montażu jest brak satysfakcji (przyspieszenie nie urywa d*py) .... silnik po remoncie , komp iaw 8f 5t :) może tak ma być, nigdy nie jechałem sejem z 1.2 mpi :P
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-02-2014, 20:14   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


maylo933 napisał/a:
aha czyli lepiej zostawić orginalną listwe z 1.1 mpi z wtryskami ? Bo powodem chęci montażu jest brak satysfakcji (przyspieszenie nie urywa d*py) .... silnik po remoncie , komp iaw 8f 5t :) może tak ma być, nigdy nie jechałem sejem z 1.2 mpi :P


problem jest taki że przyrost mocy przy 1.2 szybko staje się mało satysfakcjonujący ALE jak byś wsiadł w seryjne 1.1 i potem spowrotem do swojego to byś poczuł

wtryski możesz zamotować od 75 i dać po prostu podkładki pod listwę (a właściwie to nakrętki miedzy listwę a kolektor) ale z tego co pamiętam te od punto wcale nie były wydajniejsze a sam regulator jest ten sam 3barowy w opcji z listwa z punto masz po prostu 2 regulatory i prawie nic nie płynie powrotem
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
maylo933 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 11-02-2014, 20:24   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI


właściwie mam listwe z wtryskami z 1.1 przymocowaną na 2 szpilkach z nakrętkami które robią za dystans wiec mam 1 regulator :) chyba wymienie wtryski bo jak mialem 1.1 to silnik miał bardzo dziwną kulture pracy i mimo zmiany silnika ma taką samą ....po odpaleniu na zimnym pracuje na 3 gary a jak dodam mocno gazu to pracuje na wszystkie więc któryś "prysznic" się zawiesza:)
 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 11-02-2014, 20:34   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


fakt używanych wtrysków nigdy nie można być na 100% pewnym ale można je w prosty sposób "sprawdzić", czyli montujesz sobie stanowisko "pomiarowe" 4 butelki po 0,5l pompa na krótko i wtryski na krótko i puszczasz paliwo przez 10-15 sek i weryfikujesz czy napełnienie butelek jest takie samo, jest to oczywiście mocny skrót myślowy i trzeba pamiętać że wtryski normalnie nie pracują ze 100%DC (wypełnieniem) max ok 80% wiec na krótko poleją więcej niż normalnie ale ciebie głownie interesuje czy wszystkie dają tak samo
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
maylo933 
nówka sztuka ;)

Wiek: 32
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 22
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 11-02-2014, 20:38   
   Bolid: Fiat Seicento VAN 1.2 MPI


będę działać ! wielkie dzięki Wuniek !!! !
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-02-2014, 15:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Jest tylko taka drobna różnica że w 1.1mpi wtryski mają 114ccm a na listwie są 3bary ciśnienia. W 1.2_8v wtryski przepuszczają 140ccm a listwa na jałowym biegu ma 2,5bara ciśnienia. Dopiero na wyższych obr rośnie podciśnienie, regulator przymyka powrót i daje pełne 3bary z pompy.
Nie wierzę że nie ma różnicy między jedną listwą a drugą podczas jazdy.
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
Wuniek 
Nałogowiec
Dispatcher


Pomógł: 73 razy
Wiek: 42
Dołączył: 05 Kwi 2008
Posty: 428
Skąd: 100lica
Wysłany: 12-02-2014, 18:22   
   Bolid: SC 1.2MPi 6speed


Nie będę się z tobą kłócił ale :)

To pewnie zależy od tego co konkretnie autor wątku ma na stanie

Punto 75 klasyczne pomarańczowe

Wtryskiwacz benzyny Jetronic Weber IW 057
140 cm/min 14.5 ohm 3.0 bar
Regul. RPM36 RPM 36 2.5 bar

Seicento 1.1 zielone

Wtryskiwacz benzyny Jetronic Weber IWP116 IWP 116
155 cc/min 3.0 bar 15.0 ohm

Tak wiec wtryski z listwą od seja i sterowane kompem od punta 75 moim zdaniem będą podawały więcej paliwa co może ewentualnie spowodować zalewanie na niższych obrotach bo ciśnienie jest stale 3bary a czas wtrysku zależny od kompa.
_________________


Scuderi Split Cycle Engine
 
 
 
X-raT 
Nałogowiec


Pomógł: 53 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 827
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-02-2014, 22:07   
   Bolid: sey 1.2 16v [był] / punto 1.4T GT / saab 2.0T


Wuniek, przepraszam za pomyłkę, sei ma faktycznie 155ccm a nie 114. I w tym wypadku podmianka ze 140 na 155 różnicy nie robi, a nawet przy max obciążeniach jest ciut na +

A tu mam przydatną ściągawkę do wszelkich możliwych siusiaków ;) KLIK
_________________
MECAHNIKA POJAZDOWA
info: pw/mail

 
 
krysy 
Nałogowiec


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Sie 2013
Posty: 145
Skąd: czeladź
Wysłany: 14-02-2014, 19:27   
   Bolid: sc75/vwg4/161


Przy padniętych pomarańczowych czym je zastąpić? Jeśli z mpi będą lały, profesjonalna regeneracja każdego pomarańczowego to 56zł, nowych chyba nie widziałem. Oczywiście zamiana p&p bez ingerencji w softa.
_________________
75Hp
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum