FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Płukanie silnika seicento 900
Autor Wiadomość
grasband 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 31 Mar 2014
Posty: 3
Skąd: Lębork
Wysłany: 06-04-2014, 14:53   Płukanie silnika seicento 900
   Bolid: seicento Young 900


Tydzień temu zakupiłem swojego seja. Pod maską wisi kartka Castrol 15W 40. Wymiana niby za 4000km. Mój mechanik poradził mi przepłukanie silnika preparatem Liqui Moly i przejście na 10W40. Przebieg auta to 148000. Co o tym sadzicie? Dodam że wcześniej lał się z uszczelki pod deklem, uszczelki koła pasowego i uszczelki miski olejowej. Wszystko zostało wymienione łącznie z kołem pasowym. Czy płukanie silnika ma teraz sens?

Pozdrawiam
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 06-04-2014, 15:06   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Dobry mechanik :wesoly:
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
automaniak126 
Nałogowiec


Pomógł: 25 razy
Dołączył: 29 Sty 2011
Posty: 285
Skąd: z rodziny Fiata
Wysłany: 06-04-2014, 15:07   
   Bolid: Seicento


wszystko zależy od tego w jakim stanie jest silnik bo jeśli np był kiedyś przegrzany i "bierze olej" to lepszym wyjściem będzie pozostanie przy dobrym markowym mineralnym, ale jak np był silniczek dbany i przy tym przebiegu jeździ i chodzi naprawdę świetnie to warto zastanowić się nad przejściem na semisyntetic:P
_________________
Kupujesz auto, ale nie do końca ogarniasz temat? Chętnie pomogę w mojej okolicy. Mogę dojechać. Info na pw.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2014, 15:08   

grasband napisał/a:
Mój mechanik poradził mi przepłukanie silnika preparatem Liqui Moly i przejście na 10W40
- niesamowite :shock: zaczynam odzyskiwać wiarę w mechaników :wink:
Co do płukania silnika po 148kkm gdzie był lany Castrol 15w40 byłbym bardzo ostrożny :!: zdecydowanie w tym przypadku zmieniłbym olej na 10w40 z wysokim TBN i niech on myje ten silnik powoli zmiękczając osady - to jest najbezpieczniejsza forma oczyszczenia silnika bez ryzyka oderwania grubszych warstw laków i pokostów gdzie ryzyko zatkania kanału olejowego jest dość wysokie.Nie czekaj z wymianą te 4kkm tylko wymień olej jak najszybciej a po wymianie obserwuj ubytki i nie panikuj jak będą przez pierwsze 5kkm wyższe niż na poprzednim oleju ponieważ zanim nie puszczą zaklejone pierścienie to wyższy pobór będzie uzasadniony.Po wymianie na 10w40 zrób maksymalnie 8kkm i dopiero przy drugiej wymianie zastosuj płukankę a wtedy mając już jakieś obiektywne rozeznanie w kwestii poboru oleju zadecydujesz czy pozostać przy 10w40 czy przejść na 5w40.
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
  Wysłany: 13-04-2014, 22:40   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


Płukanie i zmianę oleju to możesz zrobić jak masz przebieg do 50000 km a tak to możesz tylko zniszczyć silnik. Zmień mechanika ;(
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-04-2014, 23:29   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Nic się stać nie powinno jak ten castrol był wymieniany regularnie a płukankę zaaplikujesz na 10-15min na jałowym.
Liqui moly to delikatna płukanka-szczególnie biała.
Później zalej 10w40 i ok.
Do płukania nie ma przebiegu-jest stan techniczny-wiadomo, że nie ma sensu płukać silnika cieknącego i palącego olej, ale 50% TDI-ków z przebiegiem 300+ było płukanych i nic się nie stało-tam popychacze hydrauliczne też nie mają dużo większego kanalika odpływowego.
Sam płukałem 1.9sdi z prawdziwym przebiegiem 430kkm czy 340kkm i wlałem 10w40-jeździ dalej w trasy od roku-pali z 0,5l oleju na 3-4tys. km-poprzednio z 0,5l/1000km. :wink:
 
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2014, 07:51   

szary1977 napisał/a:
Płukanie i zmianę oleju to możesz zrobić jak masz przebieg do 50000 km a tak to możesz tylko zniszczyć silnik. Zmień mechanika ;(
- powielasz identyczny zabobon jak rzesza mechaników zalecająca po przebiegu 100kkm przechodzenie na mineralkę jakby przebieg stanowił o kondycji silnika a poziom osadów był czymś naturalnym co sprzyja silnikowi wraz ze wzrostem zużycia :wesoly: im większa ilość osadów tym gorsza cyrkulacja oleju a silnik wykazujący zużycie raczej potrzebuje lepszego smarowania a nie odwrotnie ;)
Cytat:
Liqui moly to delikatna płukanka-szczególnie biała
- skład "białej" jest identyczny jak tej z serii "pro-line" i faktycznie jest bezpieczna bo skład opiera sie na detergentach a nie rozpuszczalnikach jak w płukance Motula :ok:
ps.ja przed każdą wymianą oleju zalewam tą płukankę - http://galonoleje.pl/skle...lush-250ml.html - skład praktycznie identyczny jak LM - no może ciut więcej wapnia :wink:
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 14-04-2014, 10:36   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


Wiedz ze jednym płukaniem nie wyczyścicz silnika tylko częściowo go oczyści a osad który jest w silniku to może a nie musi przydławić kanaliki. Miałem już z tym do czynienia.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2014, 11:10   

szary1977 napisał/a:
Wiedz ze jednym płukaniem nie wyczyścicz silnika tylko częściowo go oczyści a osad który jest w silniku to może a nie musi przydławić kanaliki. Miałem już z tym do czynienia.
- akurat w tym temacie nie musisz mnie pouczać :wink: to czy jedno płukanie usunie osady czy nie a jeżeli tak to w jak dużym stopniu zależy przede wszystkim od tego co jest w silniku i od rodzaju płukanki którą zastosujemy :!: wytłumacz proszą swoją teorię z płukaniem do 50kkm - bo jeżeli twierdzisz że miałeś z tym do czynienia co by wskazywało na doświadczenie w temacie to jakoś obecny post z poprzednim nie korespondują ;) z jednej strony przestrzegasz a później piszesz że tylko częściowo usunie osad - to w końcu jak zrobi :?:
 
 
szary1977 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 36
Skąd: STA
Wysłany: 14-04-2014, 11:45   
   Bolid: Seicento899, Astra 1.8 140KM


Każdy zrobi jak uważa, ja tylko mówię jakie ja mam zdanie a każdy robi jak chce, jak klien przyjedzie autem i powie że chce mieć zalany silnik olejem 0W a teraz ma 15W to ja mu odradzę ale ostatnie zdanie zawsze ma właściciel auta.
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2014, 12:00   

szary1977 napisał/a:
Każdy zrobi jak uważa, ja tylko mówię jakie ja mam zdanie a każdy robi jak chce, jak klien przyjedzie autem i powie że chce mieć zalany silnik olejem 0W a teraz ma 15W to ja mu odradzę ale ostatnie zdanie zawsze ma właściciel auta.
- zgadzam się w kwestii że klient ostatecznie podejmuje decyzję ale każdą sytuację należy rozpatrywać indywidualnie,jeżeli ktoś zrobił 50kkm nawet na oleju 15w40 to absolutnie nie oznacza że zastosowanie 0w40 w czymś zaszkodzi a wręcz przeciwnie :wink: również nie każdy olej mineralny pozostawia nagar - znam silniki które zrobiły 200kkm na oleju mineralnym a w silniku jest czysto jak po pełnym syntetyku - czasami oleje 15w40 posiadają wyższy TBN od syntetycznych - tak że przyjmowanie że po zalaniu 15w40 każdy silnik jest automatycznie skazany na przyspieszoną destrukcję którą czynią zimne starty i nic lepszego już go nie spotka jest jednak sporym nadużyciem :wink:
 
 
Sebastian_M26 
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 142
Skąd: Bytom
Wysłany: 14-04-2014, 18:18   
   Bolid: Seicento 900


szary1977 napisał/a:
Każdy zrobi jak uważa, ja tylko mówię jakie ja mam zdanie a każdy robi jak chce, jak klien przyjedzie autem i powie że chce mieć zalany silnik olejem 0W a teraz ma 15W to ja mu odradzę ale ostatnie zdanie zawsze ma właściciel auta.


Z racji wypowiedzi widzę, że prowadzisz warsztat. Kto mechanikom podaje takie zabobony? Czyżby to Castrol na szkoleniach "sponsorowanych" posuwał takie bzdury? Trochę siedzę w tej branży, nie wiem skąd to się wszystko bierze, skąd rozumowanie dotyczące klas lepkości?
Mamy 2014 rok...
 
 
rotax24
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2014, 19:16   

Sebastian_M26 napisał/a:
Mamy 2014 rok...
:wink: i niestety nadal niektórym ciężko zrozumieć że olej sae0w40 w 40 stopniach będzie posiadał trzykrotnie wyższą lepkość niż sae15w40 w 80 stopniach natomiast w temperaturze roboczej 0w40 będzie posiadał identyczną lepkość ale z racji lepszej bazy będzie tworzył bardziej stabilny film olejowy zdecydowanie bardziej odporny na zerwanie dodatkowo bez tendencji do spadku lepkości podczas dłuższego obciążenia termicznego i spadku HTHS poniżej deklarowanej wartości itd itd.... a wypada sobie uświadomić że olej smaruje a nie uszczelnia :!: jeżeli uszczelki nie trzymają to się je wymienia a nie wykańcza silnik zwiększając coraz bardziej lepkość :wink: natomiast jedyną funkcją oleju która ma związek z uszczelnieniem jest grubość filmu olejowego na złożeniu "tłok-cylinder" a to określa parametr HTHS odpowiednio dobrany do pasowania wspomnianego złożenia :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi - Mapa Forum