turbina seicento |
Autor |
Wiadomość |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 06-06-2014, 21:47
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Uncrossed napisał/a: | karol92 napisał/a: | bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć... |
uwierz że przyda się też do jazdy - wtedy wiesz kiedy brakuje paliwa a braki paliwa i za wysokie afr oznacza spalanie stukowe które kończy się często spłynięciem tłoka/tłoków i zniszczeniem turbiny. a dobry afr zawsze zapiszczy i wiesz że trzeba odpuścić. ja do N/A zakładam wręcz bo potrzebny mi tylko do strojenia ale zdecydowałem "niech zostanie na stałe" |
Tak poza tematem Uncrossed
Na czym będziesz stroił świnia czy remap na ori kompie ? |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
Uncrossed
Nałogowiec

Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 08-06-2014, 10:26
Bolid: Seicento 1.4 16V |
|
|
świnia w postaci det3
no niestety afr wideband jest bardzo drogi za sonde i kawałek puszki sterującej ale mi się udało kupić afr i deta dość tanio. |
_________________ Seicento 1.4 16V
Mój białas:) |
|
|
|
 |
freestylo
Nałogowiec

Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie
|
Wysłany: 09-06-2014, 23:33
Bolid: 1.1 MPI |
|
|
u mnie 1.1Mpi już prawie 2 lata jeździ 122HP~, tylko od niedawna problem z wyższą temp jest podejrzewam że coś z krokowcem ale oporność jest w normie bo przy około 82'C potrafi prychać i zgasnąć ale nie zawsze i potrzebuję speca co się na tym zna |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 |
|
|
|
 |
pinin
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-06-2014, 20:32
Bolid: SC 1.3T |
|
|
U mnie dawno temu (2006? coś koło tego) w 1.1 przy 1 barze z k03 miałem 170KM. Dawno temu to było, ale auto fajnie wtedy popylało.
Kupno auta + uturbienie to był koszt 4300zł. Tylko wtedy to jeszcze było auto firmowe kreatora mocy, więc to co w piwnicy znaleźliśmy, to wleciało do auta. A i tak po odliczeniu 1500zł na auto wydaliśmy 2800 i to było po mega kosztach, a bezawaryjnością za wiele to wspólnego nie miało, bo stare części się po prostu sypią. Tego nie przeskoczycie. |
_________________ 00' SC 1.3T
04' R53 |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 11-09-2014, 00:08
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami Coś, ktoś |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 11-09-2014, 07:20
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? |
Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.
Człowiek z AK na turbo z VW 1.4 TDI i wałku 866 zrobił 124KM. Max moc i max moment wypadł w połowie zakresu obrotów. Także prawie jak diesel |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
ar2rek
Nałogowiec

Pomógł: 6 razy Wiek: 41 Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN
|
Wysłany: 11-09-2014, 16:05
Bolid: Czarny Abarth |
|
|
dawiddawidowski napisał/a: | Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami Coś, ktoś |
Zorientuj się kolego w kosztach nawet lekkiego uturbiania. Jeśli jeździsz z LPG, to koszty takiego zabiegu mogą (ale nie muszą) lekko Cię przerazić. |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 11-09-2014, 18:41
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Właśnie miał bym cały zestaw z montażem za grosze w porównaniu z nowymi gratami Ale skoro nie ma sensu to odpuszczam Koszty kosztami, inna bajka |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
pinin
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-09-2014, 00:10
Bolid: SC 1.3T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: |
Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.
|
Z tym nie ma absolutnie żadnego problemu. Ludzie już dawno temu robili turbo-wydumki z blosami przed turbo.
Jeździło, działało i co dziwne, nie wybuchało. Chyba najtańsza opcja na turbo - zero elektroniki, jedynie trzeba odpowiednio zestroić śrubką |
|
|
|
 |
ir3n3usz
Nałogowiec
Pomógł: 64 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom
|
Wysłany: 12-09-2014, 07:26
Bolid: SC 1.2 16V LPG |
|
|
Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę. |
_________________ Moje Seicento |
|
|
|
 |
dawiddawidowski
Moderator Cento Nowy Sącz

Pomógł: 47 razy Wiek: 32 Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS
|
Wysłany: 12-09-2014, 16:13
Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed |
|
|
Albo robić dobrze żeby sprawowało się bezproblemowo albo w ogóle, dlatego koszty idą w górę i w tej samej kasie rozsądniej swapnąć na 1.4 a na pewno awaryjność będzie zupełnie inna a to jest priorytet |
_________________ Polska Jazda SC
ROSSO BAROCCO by dawid |
|
|
|
 |
proshotter
Nałogowiec

Pomógł: 10 razy Wiek: 32 Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek
|
Wysłany: 12-09-2014, 18:50
Bolid: seicento 1.4 16v StartJet |
|
|
Swapój na 1.4
Będziesz Pan zadowolony |
_________________
Sc 1.4 16v
YT
 |
|
|
|
 |
hansi14
Nałogowiec

Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec
|
|
|
|
 |
pinin
Bywalec
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-09-2014, 23:32
Bolid: SC 1.3T |
|
|
ir3n3usz napisał/a: | Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę. |
Hehe, nie ma prawa, ale jeździ. Ludzie to robili, zanim wielu z tutaj obecnych miało prawka. Kosmicznej mocy nie będzie na tym, ale do rozsądnych wartości to daje radę i jakoś się nie psuje.
Co do druciarstwa, to fakt, tez bym tego nie zrobił. Ale nawet tutaj na forum jest wiele rozwiązań, które wieją drutem. Więc to jest indywidualne podejście, dla każdego coś innego |
|
|
|
 |
mtechjanek
nówka sztuka ;)
Wiek: 50 Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: olecko
|
Wysłany: 01-10-2014, 21:15 turbina z lpg
Bolid: fiat seicento van 1,2 8v turbo |
|
|
kiedyś jak nie było instalacji sekwencyjnych robiłem volva, saaby i audi na mixerach pozniej byl blos teraz uzywany komlet gratów staga300 tzw.przoó mozna kupic za 300-400zł. w bardzo dobrym stanie,reduktor lovato turbo major kosztuje 500zl.wiec 2 generacja nie bardzo ma sens.mialem 300konne audi s4 2,2t wspólnik ma s2 obie na kme diego nie ma spadkow mocy ani szarpania na lpg przy odrobinie wiedzy i rozsądku da sie wystroic wszystko.na gaz nikogo nie namawiam to kwestia ekonomi |
_________________ janek
 |
|
|
|
 |
|