FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
turbina seicento
Autor Wiadomość
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 06-06-2014, 21:47   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Uncrossed napisał/a:
karol92 napisał/a:
bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć...


uwierz że przyda się też do jazdy - wtedy wiesz kiedy brakuje paliwa a braki paliwa i za wysokie afr oznacza spalanie stukowe które kończy się często spłynięciem tłoka/tłoków i zniszczeniem turbiny. a dobry afr zawsze zapiszczy i wiesz że trzeba odpuścić. ja do N/A zakładam wręcz bo potrzebny mi tylko do strojenia ale zdecydowałem "niech zostanie na stałe"


Tak poza tematem ;) Uncrossed
Na czym będziesz stroił świnia czy remap na ori kompie ?
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
Uncrossed 
Nałogowiec


Pomógł: 49 razy
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 788
Skąd: Włocławek
Wysłany: 08-06-2014, 10:26   
   Bolid: Seicento 1.4 16V


świnia w postaci det3

no niestety afr wideband jest bardzo drogi za sonde i kawałek puszki sterującej ale mi się udało kupić afr i deta dość tanio.
_________________
Seicento 1.4 16V


Mój białas:)
 
 
freestylo 
Nałogowiec


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Maj 2006
Posty: 239
Skąd: Podlaskie
Wysłany: 09-06-2014, 23:33   
   Bolid: 1.1 MPI


u mnie 1.1Mpi już prawie 2 lata jeździ 122HP~, tylko od niedawna problem z wyższą temp jest podejrzewam że coś z krokowcem ale oporność jest w normie bo przy około 82'C potrafi prychać i zgasnąć ale nie zawsze i potrzebuję speca co się na tym zna
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
ComboFix
http://www.tyrestretch.com/
 
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-06-2014, 20:32   
   Bolid: SC 1.3T


U mnie dawno temu (2006? coś koło tego) w 1.1 przy 1 barze z k03 miałem 170KM. Dawno temu to było, ale auto fajnie wtedy popylało.

Kupno auta + uturbienie to był koszt 4300zł. Tylko wtedy to jeszcze było auto firmowe kreatora mocy, więc to co w piwnicy znaleźliśmy, to wleciało do auta. A i tak po odliczeniu 1500zł na auto wydaliśmy 2800 i to było po mega kosztach, a bezawaryjnością za wiele to wspólnego nie miało, bo stare części się po prostu sypią. Tego nie przeskoczycie.
_________________
00' SC 1.3T
04' R53
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 11-09-2014, 00:08   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km :roll:
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny :wink:
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami :wesoly: Coś, ktoś :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 11-09-2014, 07:20   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


dawiddawidowski napisał/a:
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d?


Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.

Człowiek z AK na turbo z VW 1.4 TDI i wałku 866 zrobił 124KM. Max moc i max moment wypadł w połowie zakresu obrotów. Także prawie jak diesel :P
_________________
Moje Seicento
 
 
ar2rek 
Nałogowiec


Pomógł: 6 razy
Wiek: 41
Dołączył: 09 Paź 2011
Posty: 117
Skąd: WKZ / WN
Wysłany: 11-09-2014, 16:05   
   Bolid: Czarny Abarth


dawiddawidowski napisał/a:
Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km :roll:
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny :wink:
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami :wesoly: Coś, ktoś :))


Zorientuj się kolego w kosztach nawet lekkiego uturbiania. Jeśli jeździsz z LPG, to koszty takiego zabiegu mogą (ale nie muszą) lekko Cię przerazić.
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 11-09-2014, 18:41   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Właśnie miał bym cały zestaw z montażem za grosze w porównaniu z nowymi gratami :roll: Ale skoro nie ma sensu to odpuszczam :wink: Koszty kosztami, inna bajka :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-09-2014, 00:10   
   Bolid: SC 1.3T


ir3n3usz napisał/a:

Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.


Z tym nie ma absolutnie żadnego problemu. Ludzie już dawno temu robili turbo-wydumki z blosami przed turbo.
Jeździło, działało i co dziwne, nie wybuchało. Chyba najtańsza opcja na turbo - zero elektroniki, jedynie trzeba odpowiednio zestroić śrubką ;)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 12-09-2014, 07:26   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę.
_________________
Moje Seicento
 
 
dawiddawidowski 
Moderator
Cento Nowy Sącz


Pomógł: 47 razy
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 3642
Skąd: NS
Wysłany: 12-09-2014, 16:13   
   Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed


Albo robić dobrze żeby sprawowało się bezproblemowo albo w ogóle, dlatego koszty idą w górę i w tej samej kasie rozsądniej swapnąć na 1.4 a na pewno awaryjność będzie zupełnie inna a to jest priorytet :))
_________________
Polska Jazda SC

ROSSO BAROCCO by dawid
 
 
proshotter 
Nałogowiec


Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lip 2011
Posty: 866
Skąd: Olsztynek
Wysłany: 12-09-2014, 18:50   
   Bolid: seicento 1.4 16v StartJet


Swapój na 1.4
Będziesz Pan zadowolony ;)
_________________
-> Sc 1.4 16v
-> YT
 
 
 
hansi14 
Nałogowiec


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 164
Skąd: Żywiec
Wysłany: 13-09-2014, 08:52   
   Bolid: kanar 16v


wywal gaz i dopiero turbafka :)
_________________
http://polskajazda.pl/Sam...Seicento/143808
 
 
pinin 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 60
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-09-2014, 23:32   
   Bolid: SC 1.3T


ir3n3usz napisał/a:
Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę.


Hehe, nie ma prawa, ale jeździ. Ludzie to robili, zanim wielu z tutaj obecnych miało prawka. Kosmicznej mocy nie będzie na tym, ale do rozsądnych wartości to daje radę i jakoś się nie psuje.
Co do druciarstwa, to fakt, tez bym tego nie zrobił. Ale nawet tutaj na forum jest wiele rozwiązań, które wieją drutem. Więc to jest indywidualne podejście, dla każdego coś innego ;)
 
 
mtechjanek 
nówka sztuka ;)

Wiek: 50
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 9
Skąd: olecko
Wysłany: 01-10-2014, 21:15   turbina z lpg
   Bolid: fiat seicento van 1,2 8v turbo


kiedyś jak nie było instalacji sekwencyjnych robiłem volva, saaby i audi na mixerach pozniej byl blos teraz uzywany komlet gratów staga300 tzw.przoó mozna kupic za 300-400zł. w bardzo dobrym stanie,reduktor lovato turbo major kosztuje 500zl.wiec 2 generacja nie bardzo ma sens.mialem 300konne audi s4 2,2t wspólnik ma s2 obie na kme diego nie ma spadkow mocy ani szarpania na lpg przy odrobinie wiedzy i rozsądku da sie wystroic wszystko.na gaz nikogo nie namawiam to kwestia ekonomi
_________________
janek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime - Mapa Forum