| 
		turbina seicento | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 proshotter  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 10 razy Wiek: 33  Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 06-06-2014, 20:47   
                                 
               Bolid: seicento 1.4 16v StartJet                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | Uncrossed napisał/a: | 	 		   	  | karol92 napisał/a: | 	 		  | bo podobno afr wystarczy tylko przy strojeniu, ale później lepiej też mieć...  | 	  
 
 
uwierz że przyda się też do jazdy - wtedy wiesz kiedy brakuje paliwa a braki paliwa i za wysokie afr oznacza spalanie stukowe które kończy się często spłynięciem tłoka/tłoków i zniszczeniem turbiny. a dobry afr zawsze zapiszczy i wiesz że trzeba odpuścić. ja do N/A zakładam wręcz bo potrzebny mi tylko do strojenia ale zdecydowałem "niech zostanie na stałe" | 	  
 
 
Tak poza tematem    Uncrossed
 
Na czym będziesz stroił świnia czy remap na ori kompie ? | 
             
						
				_________________
     Sc 1.4 16v
 
      YT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Uncrossed  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 49 razy Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 788 Skąd: Włocławek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 08-06-2014, 09:26   
                                 
               Bolid: Seicento 1.4 16V                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               świnia w postaci det3
 
 
no niestety afr wideband jest bardzo drogi za sonde i kawałek puszki sterującej ale mi się udało kupić afr i deta dość tanio. | 
             
						
				_________________ Seicento  1.4 16V 
 
 
 
Mój białas:) | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 freestylo  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Maj 2006 Posty: 239 Skąd: Podlaskie 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 09-06-2014, 22:33   
                                 
               Bolid: 1.1 MPI                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | u mnie 1.1Mpi już prawie 2 lata jeździ 122HP~, tylko od niedawna problem z wyższą temp jest podejrzewam że coś z krokowcem ale oporność jest w normie bo przy około 82'C potrafi prychać i zgasnąć ale nie zawsze i  potrzebuję speca co się na tym zna | 
             
						
				_________________ http://www.youtube.com/watch?v=JOtnk0yBaIg
 
ComboFix
 
http://www.tyrestretch.com/
 
  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pinin  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 16-06-2014, 19:32   
                                 
               Bolid: SC 1.3T                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               U mnie dawno temu (2006? coś koło tego) w 1.1 przy 1 barze z k03 miałem 170KM. Dawno temu to było, ale auto fajnie wtedy popylało.
 
 
Kupno auta + uturbienie to był koszt 4300zł. Tylko wtedy to jeszcze było auto firmowe kreatora mocy, więc to co w piwnicy znaleźliśmy, to wleciało do auta. A i tak po odliczeniu 1500zł na auto wydaliśmy 2800 i to było po mega kosztach, a bezawaryjnością za wiele to wspólnego nie miało, bo stare części się po prostu sypią. Tego nie przeskoczycie. | 
             
						
				_________________ 00' SC 1.3T
 
04' R53 | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawiddawidowski  		  
		 
         Moderator Cento Nowy Sącz
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 33  Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 10-09-2014, 23:08   
                                 
               Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km    
 
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny    
 
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami    Coś, ktoś    | 
             
						
				_________________  Polska Jazda SC  
 
 
 ROSSO BAROCCO by dawid  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ir3n3usz  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 64 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-09-2014, 06:20   
                                 
               Bolid: SC 1.2 16V LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dawiddawidowski napisał/a: | 	 		  | Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? | 	  
 
 
Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.
 
 
Człowiek z AK na turbo z VW 1.4 TDI i wałku 866 zrobił 124KM. Max moc i max moment wypadł w połowie zakresu obrotów. Także prawie jak diesel    | 
             
						
				_________________ Moje Seicento | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ar2rek  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 6 razy Wiek: 42  Dołączył: 09 Paź 2011 Posty: 117 Skąd: WKZ / WN 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-09-2014, 15:05   
                                 
               Bolid: Czarny Abarth                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | dawiddawidowski napisał/a: | 	 		  Mam pytanie odnośnie uturbienia 1.1 spi lpg który jest w bdb kondycji... nie zależy mi na dużej mocy 100km, ale na większym momencie i nie większym przyroście mocy niż np. 30km    
 
Jest to dobry pomysł ładować do seryjnego silnika z gazem 2 gen. bez jego rozbierania i modów zestaw turbo do niskiego ładowania z opla 1.7d? Słyszałem o kilku takich ale nigdzie nie mogę nic ciekawego na ten temat znaleźć, żeby to się sprawowało w codziennej eksploatacji... Swap nie wchodzi aktualnie w grę bo sprzedać za grosze silnik w db stanie to głupota a turbo niby podnosi moment który sprzyda się w moim terenie, no i dźwięk zaworu ale czy będzie potrzebny    
 
Poczytałem trochę ale każdy idzie na całość i celuje w 120km ze znacznymi modami    Coś, ktoś    | 	  
 
 
Zorientuj się kolego w kosztach nawet lekkiego uturbiania. Jeśli jeździsz z LPG, to koszty takiego zabiegu mogą (ale nie muszą) lekko Cię przerazić. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawiddawidowski  		  
		 
         Moderator Cento Nowy Sącz
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 33  Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-09-2014, 17:41   
                                 
               Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Właśnie miał bym cały zestaw z montażem za grosze w porównaniu z nowymi gratami    Ale skoro nie ma sensu to odpuszczam    Koszty kosztami, inna bajka    | 
             
						
				_________________  Polska Jazda SC  
 
 
 ROSSO BAROCCO by dawid  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pinin  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11-09-2014, 23:10   
                                 
               Bolid: SC 1.3T                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ir3n3usz napisał/a: | 	 		  
 
Jest to zły pomysł, bo idea działania instalacji drugiej generacji opiera się na podciśnieniu. Jeśli podciśnienia nie będzie to i gazu też nie będzie. Tylko sekwencja do turbo.
 
 | 	  
 
 
Z tym nie ma absolutnie żadnego problemu. Ludzie już dawno temu robili turbo-wydumki z blosami przed turbo.
 
Jeździło, działało i co dziwne, nie wybuchało. Chyba najtańsza opcja na turbo - zero elektroniki, jedynie trzeba odpowiednio zestroić śrubką    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 ir3n3usz  		  
		 
         Nałogowiec
  
                  Pomógł: 64 razy Wiek: 36  Dołączył: 08 Maj 2011 Posty: 867 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2014, 06:26   
                                 
               Bolid: SC 1.2 16V LPG                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę. | 
             
						
				_________________ Moje Seicento | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 dawiddawidowski  		  
		 
         Moderator Cento Nowy Sącz
  
  
                  Pomógł: 47 razy Wiek: 33  Dołączył: 06 Mar 2013 Posty: 3642 Skąd: NS 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2014, 15:13   
                                 
               Bolid: SC Abarth 1.4 16v 6speed                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Albo robić dobrze żeby sprawowało się bezproblemowo albo w ogóle, dlatego koszty idą w górę i w tej samej kasie rozsądniej swapnąć na 1.4 a na pewno awaryjność będzie zupełnie inna a to jest priorytet    | 
             
						
				_________________  Polska Jazda SC  
 
 
 ROSSO BAROCCO by dawid  | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 proshotter  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 10 razy Wiek: 33  Dołączył: 27 Lip 2011 Posty: 866 Skąd: Olsztynek 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 12-09-2014, 17:50   
                                 
               Bolid: seicento 1.4 16v StartJet                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Swapój na 1.4 
 
Będziesz Pan zadowolony    | 
             
						
				_________________
     Sc 1.4 16v
 
      YT
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 hansi14  		  
		 
         Nałogowiec
  
  
                  Pomógł: 4 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 164 Skąd: Żywiec 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 pinin  		  
		 
         Bywalec
  
                  Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Warszawa 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 19-09-2014, 22:32   
                                 
               Bolid: SC 1.3T                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | ir3n3usz napisał/a: | 	 		  | Zerknąłem i rzeczywiście ktoś tam próbował tak robić. Ale dla mnie to jest druciarstwo na najwyższym poziomie. Nie ma prawa to dobrze jechać. A o stabilnym AFR nawet nie wspomnę. | 	  
 
 
Hehe, nie ma prawa, ale jeździ. Ludzie to robili, zanim wielu z tutaj obecnych miało prawka. Kosmicznej mocy nie będzie na tym, ale do rozsądnych wartości to daje radę i jakoś się nie psuje.
 
Co do druciarstwa, to fakt, tez bym tego nie zrobił. Ale nawet tutaj na forum jest wiele rozwiązań, które wieją drutem. Więc to jest indywidualne podejście, dla każdego coś innego    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 mtechjanek  		  
		 
         nówka sztuka ;)
  
                  Wiek: 50  Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 9 Skąd: olecko 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 01-10-2014, 20:15   turbina z lpg
                                 
               Bolid: fiat seicento van 1,2 8v turbo                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | kiedyś jak nie było instalacji sekwencyjnych robiłem volva, saaby i audi na mixerach pozniej byl blos teraz uzywany komlet gratów staga300 tzw.przoó mozna kupic za 300-400zł. w bardzo dobrym stanie,reduktor lovato turbo major kosztuje 500zl.wiec 2 generacja nie bardzo ma sens.mialem 300konne audi s4 2,2t wspólnik ma s2  obie na kme diego nie ma spadkow mocy ani szarpania na lpg przy odrobinie wiedzy i rozsądku da sie wystroic wszystko.na gaz nikogo nie namawiam to kwestia ekonomi | 
             
						
				_________________ janek
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
                   | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |