Problemik z maglownicą |
Autor |
Wiadomość |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 27-12-2014, 13:24 Problemik z maglownicą
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Witam Panowie, dziś byłem wymieniać oponki i mechanik stwierdził że mam za duże luzy jak i z jednej tak i z drugiej strony, i podejrzewam że może być winna tylko maglownica bo cała reszta zawieszenia wymieniona, gdyż wszystkie objawy jej uszkodzenia się ukazują( stuki podczas jazdy, luzy kierownicze i drżenie kierownicy). I moje pytanie jest takie czy kupić od razu nową przekładnię czy wymienić tylko oba drążki kierownicze? |
|
|
|
 |
f@zi
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 6 Skąd: PIŁA
|
Wysłany: 27-12-2014, 13:42
Bolid: Fiat Seicento 1.1 |
|
|
Dwa miechy temu też to miałem i ja tylko wymieniłem końcówki drążka. Mechanik sprawdził i było już dobrze. |
_________________ Do setki 2 biegi. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-12-2014, 13:50
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
wymień drążki kierownicze ( końcówki też, ale drążki ) często luzy są na jabłkach. ja tak miałem i waliło jak w stodole. maglownica ot tak z siebie się nie rozlatuje |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 27-12-2014, 14:26
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Łukasz, końcówki drążków mają zaledwie 2 miesiące więc nie wieżę że to one mają luzy. Tylko martwię się czy jak wymienię drążki to czy nie sypnie się reszta przekładni ? |
|
|
|
 |
Paweł1984
spamer team Jasper84
Pomógł: 160 razy Wiek: 40 Dołączył: 26 Sie 2007 Posty: 1212 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-12-2014, 14:42
Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance |
|
|
Gms napisał/a: | Łukasz, końcówki drążków mają zaledwie 2 miesiące więc nie wieżę że to one mają luzy. Tylko martwię się czy jak wymienię drążki to czy nie sypnie się reszta przekładni ? |
Wymień całą magiel, chyba, że lubisz dwukrotna robotę/zapłatę. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-12-2014, 14:43
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
a co mają sprawne drążki do sypnięcia magla ? zobacz czy tam masz luz, wejdź pod auto i szarp za jabłka, jak wyczujesz luz to wiesz o co chodzi. ja miałem taki luz, że lekko ręką można było tłuc jak miotłą w wiadrze |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 27-12-2014, 15:03
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Łukasz, wybacz ale chyba mylisz pojęcia chodzi mi o cały drążek kierowniczy a nie o samą końcówkę drążka, gdyż same końcówki mają zaledwie 2miesiące i na pewno nie mają luzów, nie da rady ich ruszyć. Najprawdopodobniej chyba wymienię chyba tylko oba drążki kierownicze, bo jak na razie z maglownicy nie cieknie. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-12-2014, 15:30
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
nie myle pojęć, są drążki kierownicze ( taki kij ) i końcówki drążków.
drążek jest osadzony w "jabłku" a ten - wkręcany do magla. w tym jabłku się z czasem robi luz i drążek ( nie końcowka ) lata jak kij we wiadrze. poszarp za niego, ale chwyć przy maglu. szarpanie końcówką nic Ci nie da. a najlepiej jak chwycisz drążek i ktos będzie na sucho kręcił kierownicą.
jak to nie drążek, to magiel - w co wątpie. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 27-12-2014, 18:17
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Łukasz, no i otóż to, czyli się rozumiemy, sprawdzałem i obydwa drążki są luźne, podejrzewałem że tak ma być, ale okazuje się że wręcz przeciwnie. Powiedz mi z jakiej firmy byś preferował zakupić owe drążki? |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 27-12-2014, 18:19
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
Paweł1984, ja roboty się nie boję bo to pestka z tym co robiłem ale chodzi tylko i wyłącznie o koszty. |
|
|
|
 |
Halibutnik
nówka sztuka ;)
Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 1 Skąd: Mosina
|
Wysłany: 27-12-2014, 19:54
Bolid: Fiesta FBD |
|
|
Widzę, że problem rozwiązany, ale dorzuce trzy grosze na ew. przyszłość. Mam nadzieje, że nie będziecie mieli mi tego za złe .
Prawdę mówiąc, luz w układnie kierowniczym najlepiej sprawdzić we dwie osoby. Jedna osoba z kanału chwyta za poszczególne elementy, a druga "szarpie za koło".
Jedna osoba chwyta koło w osi poziomej i rusza nim w prawo w lewo, w tym czasie osoba w kanale chwyta za przeguby kuliste, w ten sposób można również wyczuć luz na przekładni, by to zrobić należy chwycić za samą listwę przekładni i ruszać kołek jak ww. Jeżeli nie czuć luzu, należy podnieść auto i sprawdzić jeszcze raz w ten sam sposób. Tą metodą można wyczuć naprawdę nawet początki luzu.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 27-12-2014, 21:20
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
TRW kup |
_________________
 |
|
|
|
 |
jankes
Nałogowiec
Pomógł: 38 razy Wiek: 48 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 337 Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
|
Wysłany: 28-12-2014, 14:09
Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF |
|
|
Gms napisał/a: | Łukasz, wybacz ale chyba mylisz pojęcia chodzi mi o cały drążek kierowniczy a nie o samą końcówkę drążka, gdyż same końcówki mają zaledwie 2miesiące i na pewno nie mają luzów, nie da rady ich ruszyć. Najprawdopodobniej chyba wymienię chyba tylko oba drążki kierownicze, bo jak na razie z maglownicy nie cieknie. |
zastanawiam się nad ostatnim zdaniem ty piszesz na pewno o sc?? |
|
|
|
 |
Gms
Bywalec
Pomógł: 2 razy Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2014 Posty: 71 Skąd: SPI
|
Wysłany: 28-12-2014, 15:38
Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240 |
|
|
jankes, tak owszem o seju. Mam nadzieję że nie palnąłem jakiegoś głupstwa, jeszcze nie zajmowałem się tą częścią zawieszenia więc nie jestem do końca pewien czy znajduje się tam olej, ale doszły mnie takie słuchy. |
|
|
|
 |
Łukasz
AntyToyotowy
Pomógł: 159 razy Dołączył: 13 Lut 2009 Posty: 2476 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28-12-2014, 16:31
Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km |
|
|
z tego co wiem to w seju magiel nie ma hydrauliki |
_________________
 |
|
|
|
 |
|