FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemik z maglownicą
Autor Wiadomość
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 27-12-2014, 13:24   Problemik z maglownicą
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Witam Panowie, dziś byłem wymieniać oponki i mechanik stwierdził że mam za duże luzy jak i z jednej tak i z drugiej strony, i podejrzewam że może być winna tylko maglownica bo cała reszta zawieszenia wymieniona, gdyż wszystkie objawy jej uszkodzenia się ukazują( stuki podczas jazdy, luzy kierownicze i drżenie kierownicy). I moje pytanie jest takie czy kupić od razu nową przekładnię czy wymienić tylko oba drążki kierownicze?
 
 
f@zi 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 6
Skąd: PIŁA
Wysłany: 27-12-2014, 13:42   
   Bolid: Fiat Seicento 1.1


Dwa miechy temu też to miałem i ja tylko wymieniłem końcówki drążka. Mechanik sprawdził i było już dobrze.
_________________
Do setki 2 biegi.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-12-2014, 13:50   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


wymień drążki kierownicze ( końcówki też, ale drążki ) często luzy są na jabłkach. ja tak miałem i waliło jak w stodole. maglownica ot tak z siebie się nie rozlatuje
_________________

 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 27-12-2014, 14:26   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Łukasz, końcówki drążków mają zaledwie 2 miesiące więc nie wieżę że to one mają luzy. Tylko martwię się czy jak wymienię drążki to czy nie sypnie się reszta przekładni ?
 
 
Paweł1984 
spamer team
Jasper84

Pomógł: 160 razy
Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Posty: 1212
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-12-2014, 14:42   
   Bolid: Seicento sporting+,Hundai I30N performance


Gms napisał/a:
Łukasz, końcówki drążków mają zaledwie 2 miesiące więc nie wieżę że to one mają luzy. Tylko martwię się czy jak wymienię drążki to czy nie sypnie się reszta przekładni ?

Wymień całą magiel, chyba, że lubisz dwukrotna robotę/zapłatę.
 
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-12-2014, 14:43   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


a co mają sprawne drążki do sypnięcia magla ? zobacz czy tam masz luz, wejdź pod auto i szarp za jabłka, jak wyczujesz luz to wiesz o co chodzi. ja miałem taki luz, że lekko ręką można było tłuc jak miotłą w wiadrze
_________________

 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 27-12-2014, 15:03   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Łukasz, wybacz ale chyba mylisz pojęcia chodzi mi o cały drążek kierowniczy a nie o samą końcówkę drążka, gdyż same końcówki mają zaledwie 2miesiące i na pewno nie mają luzów, nie da rady ich ruszyć. Najprawdopodobniej chyba wymienię chyba tylko oba drążki kierownicze, bo jak na razie z maglownicy nie cieknie.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-12-2014, 15:30   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


nie myle pojęć, są drążki kierownicze ( taki kij ) i końcówki drążków.

drążek jest osadzony w "jabłku" a ten - wkręcany do magla. w tym jabłku się z czasem robi luz i drążek ( nie końcowka ) lata jak kij we wiadrze. poszarp za niego, ale chwyć przy maglu. szarpanie końcówką nic Ci nie da. a najlepiej jak chwycisz drążek i ktos będzie na sucho kręcił kierownicą.

jak to nie drążek, to magiel - w co wątpie.
_________________

 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 27-12-2014, 18:17   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Łukasz, no i otóż to, czyli się rozumiemy, sprawdzałem i obydwa drążki są luźne, podejrzewałem że tak ma być, ale okazuje się że wręcz przeciwnie. Powiedz mi z jakiej firmy byś preferował zakupić owe drążki?
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 27-12-2014, 18:19   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


Paweł1984, ja roboty się nie boję bo to pestka z tym co robiłem ale chodzi tylko i wyłącznie o koszty.
 
 
Halibutnik 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 1
Skąd: Mosina
Wysłany: 27-12-2014, 19:54   
   Bolid: Fiesta FBD


Widzę, że problem rozwiązany, ale dorzuce trzy grosze na ew. przyszłość. Mam nadzieje, że nie będziecie mieli mi tego za złe ;) .

Prawdę mówiąc, luz w układnie kierowniczym najlepiej sprawdzić we dwie osoby. Jedna osoba z kanału chwyta za poszczególne elementy, a druga "szarpie za koło".
Jedna osoba chwyta koło w osi poziomej i rusza nim w prawo w lewo, w tym czasie osoba w kanale chwyta za przeguby kuliste, w ten sposób można również wyczuć luz na przekładni, by to zrobić należy chwycić za samą listwę przekładni i ruszać kołek jak ww. Jeżeli nie czuć luzu, należy podnieść auto i sprawdzić jeszcze raz w ten sam sposób. Tą metodą można wyczuć naprawdę nawet początki luzu.
Pozdrawiam.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 27-12-2014, 21:20   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


TRW kup
_________________

 
 
jankes 
Nałogowiec

Pomógł: 38 razy
Wiek: 48
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 337
Skąd: trójkąt 3 cesarzy SJ
Wysłany: 28-12-2014, 14:09   
   Bolid: SC sporting & volvo v70 & DAF CF


Gms napisał/a:
Łukasz, wybacz ale chyba mylisz pojęcia chodzi mi o cały drążek kierowniczy a nie o samą końcówkę drążka, gdyż same końcówki mają zaledwie 2miesiące i na pewno nie mają luzów, nie da rady ich ruszyć. Najprawdopodobniej chyba wymienię chyba tylko oba drążki kierownicze, bo jak na razie z maglownicy nie cieknie.

zastanawiam się nad ostatnim zdaniem ty piszesz na pewno o sc??
 
 
Gms 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Sty 2014
Posty: 71
Skąd: SPI
Wysłany: 28-12-2014, 15:38   
   Bolid: Seicento 899cm3/Man 12.240


jankes, tak owszem o seju. Mam nadzieję że nie palnąłem jakiegoś głupstwa, jeszcze nie zajmowałem się tą częścią zawieszenia więc nie jestem do końca pewien czy znajduje się tam olej, ale doszły mnie takie słuchy.
 
 
Łukasz 
AntyToyotowy

Pomógł: 159 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 2476
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-12-2014, 16:31   
   Bolid: Ford Focus Kombi 1.6 zetec 2004r. 152 k km


z tego co wiem to w seju magiel nie ma hydrauliki
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - Mapa Forum