FORUM SEICENTO Strona Główna FORUM SEICENTO
INTERNETOWE FORUM FIATA SEICENTO - dawne seicento.pl

FAQTANIE OC  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Dokręcanie łożyska przód i tył oraz problem z półosią
Autor Wiadomość
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-02-2015, 14:55   
   Bolid: seicento 900


Ze śrubami nie powinno być problemu, bo były rozkrecane dwa tygodnie wcześniej. Też wymieniłem jedną i długo szukałem nowej na zamianę żeby miała twardość odpowiednią. A ten uszczelniacz ma jakieś swoje miejsce konkretne wskazane czy jak daleko nabije tak będzie ? Chodzi mi czy jest to jakoś zaznaczone albo jakaś różnica w średnicy na tym wałku jest?
 
 
stanislaw5b 
nówka sztuka ;)

Dołączył: 12 Wrz 2014
Posty: 21
Skąd: Łomianki
Wysłany: 27-02-2015, 19:31   
   Bolid: Seicento 0.9 Young


Jest różnica w średnicy wałka. Bez problemu to wyczujesz, gdy już wszystko zostanie zdemontowane.
_________________
Czerwony wojownik
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-02-2015, 18:16   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


MichałFIAT napisał/a:
rura metrowa i opór to nawet bez koksa jakieś 500-750Nm,bierznia łożyska ulegnie niewielkiemu naprężeniu ale żywotność zmniejszy się o parę tysięcy km .


pieprzysz głupoty, spróbuj dokręcić ręcznie 300Nm kluczem dynamometrycznym to zmienisz zdanie i przekonasz się, że w cale nie jest to takie łatwe metrowym kluczem. A 500-700 to już mocna przesada. Dokręcałem śruby z takimi momentami kluczem dynamometrycznym pod nasadkę 3/4 cala, więc wiem dobrze ile siły w to trzeba włożyć. Wygenerowanie 700Nm dla mnie było niemożliwe, pomagał mi drugi mechanik. W Fiacie Panda II jest podane 280Nm dokręcenie tylnej piasty, która jest prawie identyczna jak w SC.
_________________
Moje Seicento
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 28-02-2015, 19:01   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Taki klucz dynamometryczny ma góra 500mm z takim momentem rura metr to już do biodra...kawał rury przy przeciętnej wadze ok 85kg faceta? o ile tył jest bardziej "wyrozumiały" to przód już nie będzie ,przeciętny klucz pneumatyczny na
3/4 ,przy kompresorze 10,0 bar . i ok 6,3 bar. z palcem w d...daje ponad 1000Nm.
czy się mylę ?
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 28-02-2015, 21:04   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


MichałFIAT napisał/a:
Taki klucz dynamometryczny ma góra 500mm


http://narzedzia24h.com/p...nm-t07700n.html

jak widać do 980Nm

MichałFIAT napisał/a:
,przeciętny klucz pneumatyczny na
3/4 ,przy kompresorze 10,0 bar . i ok 6,3 bar. z palcem w d...daje ponad 1000Nm.


pneumat pneumatowi nie jest równy... i zależy jak długo go przytrzymasz i na jakim biegu oraz w jakiej jest kondycji sam klucz.

MichałFIAT napisał/a:
czy się mylę ?


okazuje się, że tak
_________________
Moje Seicento
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-02-2015, 21:43   
   Bolid: seicento 900


Mam problem bo wymieniłem prawa osłonę przegubu i lewa gumę z uszczelniaczem i po tej operacji kierownica jest trochę w prawo a była minimalnie w prawo teraz jest bardziej obrócona jak jadę prosto innych rzeczy nie zauważyłem żeby coś było nie tak. Czy to możliwe że to jest skutkiem odkrecenia śrub łączących amortyzator ze zwrotnica? Drążków nie ruszyłem
 
 
MichałFIAT 
Nałogowiec

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2015
Posty: 165
Skąd: mazowsze
Wysłany: 01-03-2015, 10:35   
   Bolid: seicento 1,1 2002r i 2003r


Ireneusz sam podałeś(najdokładniejszy sposób) 1M x 25 kg ,jeżeli rura jest w poziomie a facet ma (ja warzę 88kg) ok 85kg to (wg niektórych kolegów opór)usiądzie na niej i ma (bez szerokości tyłka :lol: )ok 600Nm. bo z krzyża to i więcej
ps nie chodziło mi o moment klucza a o jego długość, ale z podanym momentem pewnie ma z 700mm,(pracując w warsztacie pewnie masz wyczucie nawet operując kluczem pneumatycznym) ale rozmowa na forum " ile to jest tak w ch..j,no wiesz to tak w pi....du "tak samo z tym opór...w drukarni czasem tak klient dzwoni i chce panie a czemu to czerwone to mało czerwone dajcie więcej czerwone , lakiernicy pewnie wiedzą co mam na myśli..
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 02-03-2015, 21:27   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DanFal napisał/a:
Czy to możliwe że to jest skutkiem odkrecenia śrub łączących amortyzator ze zwrotnica?


Tak, w SC jest spory luz w tym połączeniu. Po odkręceniu minimalnie zmienił się kąt pochylenia koła, a wraz z nim zbieżność. Powinieneś jechać teraz ustawić zbieżność. Ja żeby uniknąć zmiany geometrii zawsze przed dokręceniem zwrotnicy dociskam ją ręką żeby uzyskać jak największe pochylenie koła(tzw. negatyw). I w takim położeniu prawej i lewej zwrotnicy ustawiałem zbieżność. Później jakby przyszło to rozebrać będzie wiadomo jak ustawić amor względem zwrotnicy, żeby nie zmieniła się zbieżność. Choć prawidłowo po każdej ingerencji w zawieszenie powinno się skontrolować zbieżność. W SC czuć podczas jazdy każdą minimalną zmianę zbieżność, mnie to drażni jak wpadam na tor pośmigać. Jak coś się przestawi samochód mniej precyzyjnie się prowadzi. A w SC o rozwalenie geometrii na dziurze w drodze jest łatwo.
_________________
Moje Seicento
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 05-03-2015, 13:09   
   Bolid: seicento 900


Tak dokładnie ale już wszystko udało się ogarnąć kąty i zbierzność się zgadza. A i to prawda ,że kątów się nie reguluje rzeczywiście nie ma jako takiej regulacji ale jak się trochę poćwiczy to można zmienić kąt przykręcając górną śrubę od zwrotnicy a jak mało to nawet podpiłować amortyzator po tym zabiegu lepiej się śmiga. Dzięki za pomoc i pozdrawiam
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 05-03-2015, 21:20   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DanFal napisał/a:
podpiłować amortyzator po tym zabiegu lepiej się śmiga.


lepiej śmiga w zakrętach, na prostej po śliskiej nawierzchni trzeba uważać, bo może nie zahamować
_________________
Moje Seicento
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 06-03-2015, 10:59   
   Bolid: seicento 900


chodziło mi o podpiłowanie otworu montażowego do zwrotnicy w celu złapania odpowiedniego kąta koła co raczej poprawi przyczepność wszędzie jak złapiemy prawidłowe ustawienie. Bez żadnego obniżania :)
 
 
ir3n3usz 
Nałogowiec

Pomógł: 64 razy
Wiek: 35
Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 867
Skąd: Radom
Wysłany: 06-03-2015, 18:58   
   Bolid: SC 1.2 16V LPG


DanFal napisał/a:
co raczej poprawi przyczepność wszędzie jak złapiemy prawidłowe ustawienie.


nie poprawi wszędzie, zapomnij o tym... Jeżdżę regularnie po torze, ustawiam geometrię w samochodach, nikt mi nie wciśnie, że negatyw nie pogorszy przyczepności przy przyśpieszaniu i hamowaniu. Nie ma uniwersalnego ustawienia przy którym wszystko będzie idealnie.
_________________
Moje Seicento
 
 
DanFal 
Bywalec

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lut 2013
Posty: 50
Skąd: Białystok
Wysłany: 08-03-2015, 08:03   
   Bolid: seicento 900


a ja jeżdżę regularnie do pracy i wiem ,że jak miałem koło pod kątem to zawieszenie gorzej dostawało na dziurach a i prowadzenie było mniej stabilne. Chodzi mi o ustawienia zalecane przez producenta a ja miałem lewe koło mocno poza tolerancja. Udało się wyprostować jest ok jeździ jak kiedyś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime - Mapa Forum